• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 20 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160204
+
-

نکته بازی/ باز خوب وقتی باخبر شدی!

بازی ذوب‌آهن و پرسپولیس در شرایطی برگزار شد که تمام طول هفته مهدی تارتار سوژه بود. سرمربی ذوب‌آهن سابقه بازی در پرسپولیس را داشته و به همین دلیل در موردش می‌گفتند به اندازه کافی مقابل تیم سابقش تلاش نمی‌کند. تارتار هم از خودش دفاع کرد و گفت مگر استقلال و سپاهان می‌توانند پرسپولیس را ببرند که من ببرم؟ نکته اینجاست که همه جا حرف از تارتار بود، اما نه خودش می‌دانست و نه یک نفر به او گفت که شما از بازی پرسپولیس محروم هستی! این مربی حتی در نشست خبری هم شرکت کرد، اما چند ساعت قبل از مسابقه فهمید محروم است. البته وقتی مدارس را ساعت 8 صبح تعطیل می‌کنند، قاعدتا محرومیت تارتار را هم باید دقیقه 20بازی به او اعلام می‌کردند. انصافا خوب وقتی به این مربی خبر داده‌اند!

باید اسمش کی‌روش باشد
تدارک ضعیف تیم ملی برای حضور در جام‌جهانی 2022همچنان سوژه است و خود ملی‌پوشان هم یک به یک مصاحبه می‌کنند و هشدار می‌دهند. شجاع خلیل‌زاده شاید پنجمین بازیکن تیم ملی بود که طی 2 هفته اخیر بابت عدم‌نهایی شدن مسابقات دوستانه تذکر داده‌اند. خلیل‌زاده می‌گوید: «نمی‌دانم با این تدارکات ضعیف چطور حرف از صعود می‌زنند؟» او در بخش دیگری از مصاحبه هم به حمایت از دراگان اسکوچیچ پرداخته و گفته: «این مربی بهترین نتایج را گرفته است؛ دیگر باید چه کار کند تا پشتش بایستید؟» هیچی، فقط اسمش باید کارلوس کی‌روش باشد. سوشا مکانی گفته بود بوی ادکلن کی‌روش تا 10 متر آن طرف‌تر هم می‌آمد؛ حالا شما بگو بوی عطر اسکوچیچ تا چند متر دورتر می‌رود؟ اصلا عطر می‌زند؟ پس از چه چیزش باید حمایت کنیم؟

ما همان شرایط عالی را داریم
16سال پیش در چنین روزهایی پرسپولیس با پیروزی بر نوژن مازندران راهی فینال جام حذفی شد؛ جایی که باید با سپاهان مصاف می‌داد. آن زمان سرمربی پرسپولیس آری هان هلندی بود و به‌شدت از این شکایت داشت که چطور محل و زمان برگزاری بازی نهایی مشخص نیست. آخرش هم برگزاری آن بازی به عمر آری هان قد نداد و پرسپولیس با مصطفی دنیزلی بازنده شد. 16سال بعد از آن داستان، همچنان معلوم نبود بازی پرسپولیس و سپاهان کجا برگزار خواهد شد! کمیته انضباطی حکم داد این مسابقه در زمین بی‌طرف باشد، بنابراین پرسپولیس باید شهر میزبان را انتخاب می‌کرد، دیروز در آخرین دقایق تبریز به  عنوان میزبان انتخاب شد. خواستیم بگوییم ما همان وضعیت طلایی 16سال پیش را داریم و 16سال بعد هم داستان‌مان همین است!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید