• یکشنبه 7 مرداد 1403
  • الأحَد 21 محرم 1446
  • 2024 Jul 28
سه شنبه 20 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160199
+
-

زیر حلقه/روزهای سخت در راهند

افشین رضاپور، کارشناس بسکتبال

روزهای سخت تیم ملی بسکتبال در راه است. هر چند بازی‌های آسیایی لغو شد اما تیم ملی در پنجره سوم جام‌جهانی 2023 و کاپ آسیا 2021 که امسال برگزار می‌شود، کار سختی دارد. دهم تیرماه ایران در پنجره‌های انتخابی بازی می‌کند اما هنوز وضعیت کادر فنی مشخص نیست. مصطفی هاشمی، سرمربی تیم ملی می‌ماند یا فدراسیون بسکتبال گزینه دیگری را مدنظر دارد؟ این سؤال اهالی بسکتبال است و تنها جواب رئیس فدراسیون این است که تغییراتی در راه است. حضور هاشمی منجر به تغییراتی در تیم ملی شد و آغاز تحولات در تیم ملی بود. هاشمی گفته کارهایی که انجام داده در حیطه اختیاراتش بوده ولی از این پس تصمیمات برعهده فرد دیگری است.

آغاز رقابت‌های غرب آسیا
از فردا رقابت‌های بسکتبال زیر 16ساله‌های آسیا در اردن آغاز می‌شود. ایران در روز اول استراحت می‌کند و پس‌فردا مقابل سوریه به میدان می‌رود. لبنان، اردن و عراق حریفان بعدی ایران هستند. این بازی‌ها مقدماتی مرحله نهایی آسیاست. بعد از یک دوره وقفه به‌دلیل کرونا، نسلی از بازیکنان نوجوان و جوانان آسیا سوختند اما نسخه جدید این بازی‌ها در 2022 رویت می‌شود. آخرین‌بار 3سال پیش در بازی‌هایی که به میزبانی گرگان برگزار شد، به لبنان باخته بودیم. به‌طور طبیعی با قد و قامت و استعدادهای خودجوش به نسبت خیلی‌ها نباید در منطقه مشکلی بابت نتیجه‌گیری داشته باشیم مگر اینکه مثل 3سال قبل خودمان بلغزیم.

دبیر نداریم
فدراسیون بسکتبال بعد از حدود 70روز از روی کار آمدن جواد داوری به‌عنوان رئیس هنوز دبیر ندارد. از زمانی که داوری گفته بود دبیر و مسئولان برخی کمیته‌ها را با وسواس انتخاب می‌کند، خیلی گذشته. به‌نظر می‌رسد با ادامه این وضعیت، مدیریت فدراسیون زیر سؤال می‌رود. اینکه در بسکتبال حدود 2دهه مدیر و مسئول ساخته نشده و یک‌سری پیشکسوت و مدیر در جاهای دیگری غیراز کار اجرایی به‌کار گرفته شدند، یک سوی قضیه است و اینکه رشته‌‌ای با این جمعیت یک‌نفر را درحد دبیری ندارد، یک‌طرف دیگر. حالا سؤال اینجاست که فدراسیون وسواس بیش از اندازه به خرج می‌دهد یا واقعا کسی در حد دبیری این فدراسیون نیست؟

این خبر را به اشتراک بگذارید