• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 19 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160126
+
-

گرینویچ/ردپای میمون در ماجرای قتل


راجستان: محاکمه یک قاتل هندی در شرایط عجیبی متوقف شد؛ این اتفاق پس ‌از آن روی داده است که یک میمون چند مدرک مهم را قبل از رسیدن پرونده به دادگاه دزدید. این میمون توانست یک بسته مهم حاوی ۱۵مدرک ازجمله یک چاقو که سلاح قتل بود را برباید. به گزارش روزنامه تایمز هند، در جلسه پیش از محاکمه این قاتل، وقتی قاضی از پلیس شهر جیپور خواست مدارک مربوط به پرونده را ارائه کند، کارمندان پلیس مجبور شدند به دادگاه اعتراف کنند که از زمان قتل در سال۲۰۱۶، یک میمون مدارک را حین جابه‌جایی ربوده است. پلیس توضیح داد ماموری که مسئولیت حفاظت از مدارک را در زمان انتقال آنها برعهده داشت، تعلیق شد. به‌گفته پلیس او پس از آن بازنشسته شد و سپس درگذشت. این پرونده به قتل شخصی به نام شاشیکانت شارما مربوط است که جسدش در نزدیکی ایستگاه پلیس در شهر جیپور، مرکز ایالت راجستان در شمال غربی هند، کشف شد. خانواده مقتول 3 روز قبل از پیدا شدن جسدش از مفقود شدن او خبر داده بودند. 

رابطه اوکراین و وایکینگ‌ها

 کی‌یف: به‌گفته باستان‌شناسان، تکه‌های بزرگ جمجمه گراز‌دریایی که در کی‌یف زیر خاک کشف شده است، نشان می‌دهد وایکینگ‌ها با عاج این جانور در منطقه‌ای که اکنون خاک اوکراین است تجارت می‌کرده‌اند. به گزارش ایندیپندنت، ۹قطعه بزرگ استخوان پوزه گراز دریایی در محوطه‌ای خالی در خیابان اسپاسکا  ۳۵کی‌یف؛ پایتخت اوکراین کشف شده است. حفاری‌ها در این خیابان که در قرون وسطی اسکله پررونقی در کناره رود دنیپر بود، یک دهه قبل پایان یافت، اما تحلیل یافته‌های پیشین نظریه‌های جدیدی را در مورد آن مطرح کرده است. درون لایه‌ای از خاک که قدمت آن به دهه۱۱۰۰ می‌رسد، افزون بر تکه‌های جمجمه، قطعه‌های حکاکی شده عاج گراز دریایی، مفتول طلا، تکه‌های شیشه، شمشیر آهنی آلمانی و هزاران استخوان جانور کشف شده است.

گرانی به آلمان رسید
 
دوسلدورف: جهش هزینه‌ انرژی و مواد غذایی درآلمان، رستوران‌ها و کافه‌ها را دچار مشکلات مالی کرده است. صاحب رستورانی در حوالی دوسلدورف تصمیم گرفته به جای بالا بردن قیمت منو، از مشتری‌ها به استثنای بچه‌ها، 3 یورو ورودی بگیرد. مواد غذایی در آلمان روزبه‌روز گران‌تر می‌شود و کسانی که به رستوران‌ می‌روند، باید بیشتر خرج کنند. صاحب رستوران Cedrics در شهر راتینگن در نزدیکی دوسلدورف اما راه میان‌بر را انتخاب کرده و به جای سرشکن کردن هزینه‌ها روی قیمت غذاها، از مهمان‌ها ورودی می‌گیرد. 3 یورو به ازای هر نفر و البته ورود رایگان کودکان. در سایت این رستوران آمده است: «میهمانان عزیز به‌دلیل هزینه‌های بسیار بالای خرید مواد، سوخت و دستمزد، متأسفانه مجبوریم از هر نفر 3 یورو ورودی بگیریم.» به گزارش دویچه‌وله، رادیو غرب آلمان WDR به نقل از این رستوران‌دار گفته است، قیمت‌ها روزانه بالا می‌روند و سرویس دادن به مشتریان با قیمت‌های سابق امکان‌پذیر نیست. قیمت گوشت و سبزی  ۳۰ تا ۵۰درصد و روغن سرخ کردنی ۱۰۰درصد افزایش یافته است. هزینه سوخت نیز با افزایش محسوسی روبه‌روست.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید