• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 19 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160107
+
-

کوتاه از حادثه/اختلافی که 5قربانی گرفت

به‌دنبال کشته‌شدن 5نفر در یکی از روستاهای کرمانشاه تحقیقات پلیس برای مشخص‌شدن انگیزه این جنایت هولناک آغاز شده است. به گزارش همشهری، روز جمعه گذشته مأموران پلیس کرمانشاه در جریان حادثه‌هولناکی در یکی از روستاهای اطراف این شهر قرار گرفتند و راهی آنجا شدند. 5نفر در این حادثه کشته شده بودند و آخرین قربانی قاتلی بود که با شلیک گلوله به سرش به زندگی‌اش پایان داده بود. بررسی‌ها نشان می‌داد که ماجرا از آتش‌گرفتن یک دختر جوان آغاز شده است. حادثه‌ای که هنوز معلوم نیست قتل است یا خودسوزی. دختر جوان براثر سوختگی جانش را از دست داد و برادر او که این حادثه را از چشم جوانی از طایفه‌ مقابل می‌دید، درحالی‌که اسلحه به‌دست داشت به سراغ آن جوان و خانواده‌اش رفت. او ابتدا پسر جوان طایفه‌ مقابل را به ضرب گلوله به قتل رساند و سپس پدر وی و یکی دیگر از اعضای خانواده او را به گلوله بست و جانشان را گرفت. در پایان نیز لوله‌ سلاحش را روی سرش گذاشت و با شلیک گلوله به زندگی خودش پایان داد. هر چند عامل جنایت به زندگی خود پایان داده بود، اما شایعه‌ها درباره انگیزه او از این اقدام روستا را پر کرده بود. برخی مدعی شدند که پسر جوان وقتی متوجه دوستی خواهرش با یکی از اعضای طایفه دیگر شده بود، ابتدا خواهرش را به آتش کشیده و سپس به سراغ آن جوان و خانواده‌اش رفته و پس از قتل 3نفر از آنها به زندگی خودش نیز پایان داده است. با این حال فرزاد پورنظری، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی معاونت اجتماعی پلیس کرمانشاه به همشهری گفت: اینکه انگیزه عامل جنایت از این اقدام چه بوده، هنوز معلوم نیست. وی ادامه داد: به‌رغم شایعات منتشر شده، هنوز مشخص نیست خانمی که در ابتدا جان باخته، خودسوزی کرده یا اینکه به قتل رسیده است. این در حالی است که خانواده او می‌گویند دخترشان خودسوزی کرده اما با این حال تحقیقات پلیس درباره این ادعا ادامه دارد. به‌گفته پورنظری، بررسی‌های پلیس نشان می‌داد که بین خانواده قاتل و 3مقتول از گذشته اختلافاتی نیز وجود داشته است و به همین دلیل فرضیه‌های مختلفی درباره علت وقوع این جنایت مطرح است که پلیس در حال بررسی‌ آنهاست و شایعاتی که در فضای مجازی مطرح شده، مورد تأیید پلیس نیست.

مرگ غم‌انگیز پسر 13ساله 
پسری 13ساله که از پنجره اتاقش آویزان شده بود ناگهان تعادلش را از دست داد و پس از سقوط به بالکن همسایه جانش را از دست داد. به‌گزارش همشهری، این حادثه غم‌انگیز ساعت 9صبح شنبه در یکی از محله‌های پایتخت رخ داد و وقتی تیم جنایی در محل حاضر شد به بررسی در این‌باره پرداخت و معلوم شد که مرگ پسر نوجوان یک حادثه بوده است. تحقیقات حکایت ازاین داشت که پسر 13ساله روی تختخواب رفته و از پنجره آویزان شده است. وی بر اثر این اتفاق، ناگهان تعادلش را از دست داده و به پایین پرت شد. پسر نوجوان در بالکن طبقه اول همسایه افتاد و اگرچه تیم پزشکی در محل حاضر شدند اما تلاش برای مداوای او فایده‌ای نداشت و شدت جراحات به حدی بود که پسر نوجوان جانش را از دست داد. در این شرایط جسد پسر نوجوان با دستور بازپرس جنایی تهران به پزشکی قانونی انتقال یافت.

معمای قتل هولناک زنی در پایتخت 
پیدا شدن نیم‌تنه و پاهای زنی جوان داخل گونی در دو نقطه مختلف از پایتخت، تیم جنایی را در برابر یک معمای پیچیده قرار داده است. به گزارش همشهری، ساعت 2بامداد دیروز کارگر شهرداری تهران در حوالی منطقه خزانه مشغول نظافت خیابان بود که چشمش به یک گونی در کنار سطل زباله افتاد. وی پس از باز کردن گونی با نیم تنه یک انسان مواجه شد و وحشت زده با پلیس تماس گرفت. دقایقی از این تماس می‌گذشت که مأموران کلانتری 160خزانه و تیم جنایی پایتخت در محل حادثه حاضر شدند و با انجام بررسی‌ها مشخص شد که نیم تنه متعلق به زنی حدودا 35ساله است که حدود 24ساعت از مرگش می‌گذرد. آنطور که شواهد نشان می‌داد قاتل یا قاتلان پس از جنایت، جسد را مثله کرده و نیم تنه را داخل دو گونی جاسازی و بعد کنار سطل زباله رهایش کرده بودند. در این شرایط نیم تنه زن جوان به پزشکی قانونی انتقال یافت و درحالی‌که تحقیقات در این پرونده برای کشف اسرار جنایت ادامه داشت 3ساعت بعد یعنی ساعت 5صبح به تیم جنایی خبر رسید که دو پای زنانه داخل گونی در بزرگراه محلاتی پیدا شده است. بررسی‌ها نشان می‌داد که رهگذران پاها را پیدا کرده و به پلیس خبر داده بودند. در ادامه تحقیقات مشخص شد که پاها متعلق به نیم تنه‌ای بوده که 3ساعت قبل در خزانه کشف شده بود. اما هنوز اثری از دستان و سر یافت نشده است که تحقیقات برای شناسایی مقتول و حل معمای این جنایت هولناک ادامه دارد.

دستگیری سارق مسلح در فردیس
سارق مسلحی که با تهدید دختری جوان مقدار زیادی طلا و جواهرات سرقت کرده بود یک روز پس از این سرقت دستگیر شد.
به گزارش همشهری، این سرقت مسلحانه در فردیس کرج اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که سارقی مسلح با تهدید دختر جوانی مقدار زیادی طلا و جواهرات به همراه اسناد و مدارک از خانه پدری او سرقت کرد و گریخت. در این شرایط بود که تحقیقات در این خصوص توسط مأموران کلانتری 11مرکزی فردیس آغاز شد.
ماموران تجسس با استفاده از سرنخ‌های موجود به اطلاعاتی درباره سارق مسلح دست یافتند و در شرایطی که 24ساعت از وقوع این سرقت مسلحانه می‌گذشت موفق شدند او را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش یک کلت کمری و مقداری از اموال مسروقه را کشف کنند. سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی استان البرز با اعلام جزئیات این پرونده گفت: متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شده است و از شهروندان درخواست می‌شود با رعایت نکات امنیتی و توجه به هشدارهای انتظامی دست سارقان را در رسیدن به اهداف شوم خود کوتاه کنند و درصورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق تماس با ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید