• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 19 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160105
+
-

نجات 150 دانشجو در آتش سوزی خوابگاه دانشجویی

داخلی
نجات 150 دانشجو در آتش سوزی خوابگاه دانشجویی

آتش‌سوزی در خوابگاه دانشجویان دانشگاه امیرکبیر شمار زیادی از دانشجویان را در میان دود و آتش گرفتار کرد که با حضور به‌موقع آتش‌نشانان 150نفر از آنها نجات یافتند.
به گزارش همشهری، این حادثه ساعت 23:31  شنبه در یک خوابگاه دانشجویی ۱۰ طبقه در خیابان به‌آفرین تهران اتفاق افتاد. سیدجلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران در این‌باره گفت: به‌دنبال این حادثه بلافاصله آتش‌نشانان 3ایستگاه راهی محل حادثه شدند.
او ادامه داد: در این خوابگاه حدود 400نفر از دانشجویان آقا سکونت داشتند. در قسمت حیاط خلوت آنجا مقداری مواد ضایعاتی قرار داشت که دچار آتش‌سوزی شده   و آتش به سقف‌های شیروانی این محل سرایت کرده بود. لحظاتی بعد از شروع آتش‌سوزی دود به طبقات رسیده بود و تعدادی از دانشجویان توانسته بودند از خوابگاه خارج شوند اما تعدادی در قسمت پشت‌بام و داخل ساختمان در وضع نا‌ایمن قرار داشتند. آتش‌نشانان همزمان با خاموش کردن آتش وارد طبقات شدند و حدود ۱۵۰ نفر از دانشجویان را از محل خارج کردند.
ملکی در ادامه گفت: ۱۱ نفر از دانشجویان دچار دودگرفتگی شده بودند که ۱۰ نفر در محل به‌صورت سرپایی درمان شدند اما یک نفر برای ادامه مراحل درمانی توسط عوامل اورژانس روانه بیمارستان شد.
در همین حال مرتضی محمدی، رئیس امور خوابگاه‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر جزئیات بیشتری از این حادثه را بازگو کرد. وی گفت: دانشجویان خوابگاه با مشاهده دودگرفتگی، با آتش‌نشانی تماس گرفتند. بررسی‌های اولیه نیروهای آتش‌نشانی نشان داد که انداختن ته سیگار در اتاقکی که در آنجا دودکش و مقوا قرار داشت سبب ایجاد آتش شده است. البته   آتش‌سوزی در حد زیادی نبود و در حد همان اتاقک بود که بلافاصله  مهار شد.
محمدی با بیان اینکه پس از گذشت یک تا دو ساعت از وقوع حادثه، آرامش به خوابگاه بازگشت گفت: ساختمان خوابگاه مشکل خاصی پیدا نکرد. فقط در طبقه‌ای که آتش شعله‌ور شد، برق اتصالی پیدا کرد که سریعا از مدار خارج شد.  ولی باقی طبقات ساختمان، به لحاظ برق و آب هیچ مشکلی پیدا نکردند و ‌اکنون خوابگاه و دانشجویان در شرایط کاملا عادی هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید