• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
دو شنبه 24 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 16009
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/rYML
+
-

خدمت به مردم؛ رویکرد اصلی شورا

زهرا نژادبهرام|عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران:

انتخابات شهردار تهران از 2 زاویه قابل تأمل است؛یکی از نظر شورا که نمایندگان مردم هستند و دیگری از نظر انتخاب فردی که شهردار پایتخت لقب گرفت. از منظر شورای شهر به این خاطر اهمیت دارد که شورای شهر در طول 8ماه گذشته مجددا شهردار دیگری را می‌بایست انتخاب کند. در جریان فرایند انتخاب شهردار، سخنان بسیار مطرح شد مبنی بر اینکه شورای شهر دچار تشتت و اختلاف‌نظر شده‌است. اما رأی اکثریت شورا به آقای افشانی نشان می‌دهد که شورای پنجم همچنان با همدلی و اتحاد در پی خدمت به مردم است. البته دیدگاه‌های متفاوت و تضارب آرا در شورای شهر وجود دارد که بسیار طبیعی است. ما نمایندگان مردم هستیم و براساس بینش‌های مختلف سعی در انتخاب بهترین گزینه برای اداره هر چه بهتر شهر داریم. از این‌رو طبیعی است که اختلاف دیدگاه داشته باشیم، اما لازم است یادآور شوم که شورای پنجم از همان نخستین روز فعالیت تاکنون در 3 رویکرد وفاق کامل دارد؛ اول، انسجام و اتحاد شورای شهر، دوم دیدگاه اصلاح‌طلبی و سوم هم خدمت به شهروندان تهرانی.

این 3 رویکرد، عناصری است که اعضای شورای شهر را به یکدیگر متصل می‌کند. اعضای شورای شهر با تمام دیدگاه‌های متفاوت تلاش دارند در راستای رویکردهای اصلاح‌طلبی به سمت تأمین منافع مردم گام بردارد. این پیام مشخص و روشنی بود که امروز شورای شهر پنجم به موکلین خود که همان شهروندان است، داد.

اما انتخاب آقای افشانی به‌عنوان شهردار تهران، دارای ویژگی‌های مشخصی بود. او دارای یک برنامه جامع برای اداره تهران است. برنامه او به 3 سؤال اصلی شهر تهران پاسخ ‌داده‌است. در واقع شورای شهر انتظار داشت برنامه ارائه شده‌ از سوی گزینه‌ها، به این سؤالات پاسخ دهد؛ مسئله حمل‌ونقل عمومی، ترافیک و آلودگی هوای پایتخت. آقای افشانی باور داشت که آلودگی تهران یک مسئله جدی است و باید برای آن راه‌حل داشت. او برای حل این مسئله در برنامه‌اش به این نکته اشاره کرده‌ که تمام نهادهای درگیر در شهر را باید برای حل آلودگی هوای تهران به‌کار گرفت. او برای حل معضلات تهران از ظرفیت‌های دولت و مجلس نیز در برنامه‌اش استفاده کرده‌است. او معتقد است ترافیک پایتخت قابل حل است. معتقدم که آقای افشانی اگر بخواهد در شهر تهران تحولی تازه رقم زند، می‌بایست از برنامه‌های همه گزینه‌های شهرداری تهران استفاده کند.از طرفی شهردار جدید تهران کارنامه کاری قابل دفاعی داشته‌است. آقای افشانی در نقطه اتصال مدیریت شهری و دولت کار می‌کرده و به‌عنوان معاون عمرانی وزیر کشور مشغول به‌کار بوده است. او راهکارهای ورود به عرصه قانونگذاری در دولت و مجلس را به خوبی می‌داند و در این زمینه می‌تواند برای تصویب لوایح مدیریت شهری و درآمدهای پایدار شهری گام‌های جدی و مؤثری بردارد. به همین دلیل او می‌تواند از منابع خارجی شهر نیز بهره‌گیرد. در یک کلام او می‌تواند میان بهره‌وران شهر که از یک سو شهروندان و از سوی دیگر دولت و حاکمیت است، اتصالی مناسب برقرار کند و از این‌رو معتقدم او بهترین گزینه و در عین حال برای اداره پایتخت بسیار توانمند است.

این خبر را به اشتراک بگذارید