• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 17 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159881
+
-

با مردم/تکلیف کسبه مشاغل پایه و خاص در این شرایط اقتصادی چیست

در سایت چوب‌فروشان واقع در شهرک صنعتی خاوران مدت‌هاست خاک مرگ پاشیده‌اند. صدها سوله از انواع چوب‌های آماده برای ساخت درب و پنجره، تخت و مبل، آلاچیق و... موجود است که فقط خاک می‌خورند. بدیهی است که در شرایط اقتصادی فعلی اولویت با کالاهای اساسی و موادغذایی است اما تکلیف مشاغلی مانند ما، آهنگران، صنعتی‌سازان و غیره چیست؟ خود من به‌شخصه در سال جدید حتی یک متر چوب نفروخته‌ام.
صالحی از سایت چوب‌فروشان خاوران

پیامک
نگهداری ذخیره‌گاه‌های گیاهی به کلی فراموش شده است

اگر نگاهی به بازارهای محلی به‌خصوص در شهرستان‌ها بیندازید خواهید دید که این روزها مملو از سبزی‌های کوهی است. این میزان چندین برابر سبزی‌هایی است که سال‌های قبل دیده می‌شده درحالی‌که خشکسالی بیشتر بوده و قطعا سبزی کمتری روییده است. اما بیکاری باعث شده عده زیادی برای جمع‌آوری این گیاهان به کوه و صحرا بروند که نهایتا اندک باقی‌مانده سبزی و گیاهان مفید که نگهدارنده خاک هستند از بین خواهد رفت. حتما باید در این خصوص نظارت صورت گیرد و حداقل اینکه در همه نقاط اجازه چیدن سبزی‌ها را ندهند.
محمدی از شهرکرد

یک نفر باید مقابل فروشگاه‌های زنجیره‌ای متقلب بایستد
فروشگاه‌های زنجیره‌ای مدت‌هاست تخلف می‌کنند و کالاهایشان را با قیمت بیشتر از درج‌شده روی کالا می‌فروشند و دست آخر هم منت تخفیف بر سر خریداران می‌گذارند. وقتی در یک مورد اعتراض کردم مدیر فروشگاه گفت تعزیرات می‌آید 200 تومان می‌دهم و تمام، حالا شما برو هر کاری می‌خواهی بکن. این نشان می‌دهد جریمه‌ها و برخوردها بازدارنده و کافی نیست و رویه تقلب در فروش هر روز بیشتر می‌شود.
شهروز از تهران

پیام
برای واکسن حجاج اطلاع‌رسانی کافی شود

سال گذشته 3 دوز واکسن برکت تزریق کردیم و امسال اگر قسمت باشد قرار است به حج ابراهیمی مشرف شویم، اکنون خبر رسیده که باید واکسن سینوفارم یا آسترازنکا بزنیم. آیا مسئولان پاسخگوی عوارض تزریق چند دوز واکسن از انواع مختلف خواهند بود.
سلیمی از تهران 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید