• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 17 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159873
+
-

بهادری‌جهرمی:

مشکل کالاهای اساسی را هم مثل واکسن حل می‌کنیم

سخنگوی دولت در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به انتقادات عمومی نسبت به مشکلات معیشتی گفت: «اقتصاد کشور یک اقتصاد بیمار است و مردم سالیان سال است که این بیماری (تورم، رانت و...) را لمس می‌کنند. همچنین فشارهای بیرونی بر این بیماری می‌افزاید؛ از این‌رو مهم‌ترین برنامه دولت سیزدهم درمان بیماری اقتصاد کشور است.» علی بهادری‌جهرمی همچنین درخصوص کمبود برخی اقلام اساسی موردنیاز مردم گفت: دولت کالاهای اساسی را بیش از اندازه تامین کرده است و امروز ما کمبود کالاهای اساسی در کشور نداریم؛ این درحالی است که اکنون کشورهای جهان با کمبود کالاهای اساسی مواجه هستند که یکی از علل این موضوع جنگ روسیه و اوکراین است، اما این موضوع هیچ خللی در تامین کالاهای اساسی برای دولت ایجاد نکرده است و ادامه‌دار هم هست. 
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت درباره امنیت غذایی کشور تصریح کرد: دولت در برخی از موارد مانند امنیت غذایی مردم شوخی با هیچ‌کسی چه در داخل و چه در خارج ندارد؛ مثلا در حوزه واکسیناسیون دولت سیزدهم که بر سرکار آمد با جدیت ورود کرد و امروز ما به ۷فوتی رسیده‌ایم؛ این درحالی است که در کشورهای غربی مخصوصاً آمریکا تعداد فوتی‌ها به ۱۵۰۰نفر رسیده است. پس دولت زمانی که تمرکز خود را روی موضوعی بگذارد به سرانجام می‌رساند؛ این اتفاق در کالاهای اساسی نیز رخ داده است.
 بهادری‌جهرمی با اشاره به اینکه ثابت‌ترین معضل اقتصادی کشور تورم است، افزود: متأسفانه تورم یک بیماری مزمن در کشور شده است. 
حدود 4سال است که کشور تجربه تورم ۴۰ درصد را دارد و وضعیت اقتصاد ما بحرانی شده است و چندین سال متوالی مردم با تورم‌های بالا روبه‌رو هستند. او در عین حال تأکید کرد: دولت تمرکز ویژه خود را در کنترل تورم اقتصادی کشور معطوف کرده است. بهادری جهرمی تصریح کرد: همانطور که وزیر اقتصاد هم مطرح کرده‌ تا پایان امسال، نان گران نمی‌شود و حتی در جلسات متعدد رئیس‌جمهور تأکید داشتند که اجازه گران‌شدن نان را نمی‌دهم.‌

این خبر را به اشتراک بگذارید