• یکشنبه 7 مرداد 1403
  • الأحَد 21 محرم 1446
  • 2024 Jul 28
یکشنبه 11 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159772
+
-

در نشست خبری نایب‌رئیس و سخنگوی شورای شهر تهران مطرح شد

عملکرد مدیریت شهری، تضمین جلب اعتماد مردم

شورا
عملکرد مدیریت شهری، تضمین جلب اعتماد مردم

زینب زینال‌زاده؛ روزنامه‌نگار

نشست خبری نایب‌رئیس و سخنگوی شورای شهر تهران در سالن شیبانی برگزار شد و نایب‌رئیس شورای شهر تهران در ابتدای صحبت‌هایش تأکید کرد که شورای ششم تهران تحول‌گراست و برنامه‌های آن مبتنی بر آموزه‌های انقلاب اسلامی بوده و مطالبه ما از شهرداری این است که شهر باید با نگاه تحول‌گرا، مبتکرانه و نوآورانه اداره شود و هر روز خدمات مفیدی به شهروندان ارائه شود تا اعتماد مردم روزبه‌روز افزایش یابد. 
پرویز سروری در پاسخ به این سؤال خبرنگار همشهری که شورای شهر ششم چه تضمینی برای جلب اعتماد مردم دارد؟ پاسخ داد: «مدیریت ۱۲ساله محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران و خدمت‌رسانی مطلوب سبب افزایش توقع مردم از شهرداری شده است و اگر شورای ششم بخواهد به وعده‌هایش عمل کند باید خدمت‌رسانی همان سال‌ها را تکرار و حتی آنها را افزایش دهد و کیفیت خدمات را بالا ببرد.»
 او با بیان اینکه تضمین ما در جلب اعتماد مردم عملکردمان است، تأکید کرد: «مردم گفتاردرمانی زیاد شنیده‌اند. حرف‌زدن و وعده دادن زیاد انجام شده است و امروز مردم عملکرد می‌خواهند. ما گفته بودیم با فساد مقابله می‌کنیم و خدمات را تسریع می‌بخشیم که باید بگویم امروز بیش از 50درصد مصوبات شورای ششم مربوط به زمان صدور پروانه بوده و تا خرداد این فرایند از 14ماه به 2تا 3ماه تقلیل می‌یابد.  همچنین خدمت‌رسانی تا ساعت 20در شهرداری تهران از مطالبات مردم و شورای شهر بوده که امروز با 2 شیفته شدن سیستم شهرداری این وعده هم محقق شده است. خدمت‌رسانی از طریق سامانه‌ها و کاهش تعداد مراجعات به شهرداری هم موضوع دیگری بود که مطرح شد و تا 4ماه دیگر حدود 80درصد مراجعات کاهش می‌یابد. پس تضمین ما در جلب اعتماد مردم عمل به وعده‌ها بود و تا‌کنون تلاش کردیم شعاری که دادیم (دوباره خدمت، تهران سربلند) عملی شود.»
به گزارش همشهری، در نشست خبری روز گذشته موضوعات فرهنگی رکورددار سؤالات مطرح شده از سوی اصحاب رسانه بود. این سؤالات با نامگذاری معبری به نام مرحوم استاد نادر طالب‌زاده شروع شد که علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران هم پاسخ داد: «این موضوع در نخستین جلسه کمیسیون نامگذاری معابر بررسی می‌شود.»

بهسازی محدوده تئاتر شهر 
انتشار خبر حذف بودجه خانه هنرمندان در شبکه‌های مجازی، منجر به چالش‌هایی شد و گرچه رئیس کمیسیون برنامه ‌و بودجه بلافاصله این خبر را تکذیب کرد و گفت که بودجه خانه هنرمندان حذف نشده است و شهرداری بودجه را در 4ردیف شامل کمک به انجمن‌ها و اقلیت‌ها، کمک به مؤسسات، انجمن‌ها و خیریه‌ها، مراکز علمی و دانشگاهی، مراکز فرهنگی، هنری و سینمایی به شورا ارائه داد. به‌گفته محمد آخوندی شورا هم برای نظم‌بخشی به بودجه، جلوگیری از سلیقه‌ای عمل‌کردن و نظارت‌پذیر‌کردن این کمک‌ها تکلیفی را برای شهرداری مشخص کرد که دستورالعمل نحوه اجرا و چگونگی اختصاص این کمک‌ها را برای تصویب در کمیسیون برنامه ‌و بودجه به شورا ارائه دهد. در راستای همین دغدغه موضوع ساماندهی وضعیت نابسامان محدوده تئاتر شهر هم در نشست خبری روز گذشته مطرح شد و سخنگوی پارلمان شهری گفت: «این مسئله به‌دلیل بی‌توجهی ممتد در دوره‌های مختلف ایجاد شده و طرح بهسازی تئاتر شهر با محوریت سازمان زیباسازی شهر تهران و از طریق برگزاری رویدادهای فرهنگی به‌زودی کلید می‌خورد.»

پاسخ نایب‌رئیس پارلمان شهری به اهم موضوعات مطرح شده 
ارزیابی عملکرد شهرداری تهران: امروز باید از شهردار و شهرداری تهران توقع ۷ماهه داشته باشیم و فکر می‌کنیم در این مدت مطالبات شورای ششم را شهرداری انجام داده است. شهرداری به‌هرحال در همین مدت کوتاه از شرایط ۴ساله گذشته خارج و موفق شده ۱۷۵ دستگاه اتوبوس را خریداری و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس را اورهال کند و امسال ۳ هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان تزریق می‌شود.
واردات اتوبوس‌های دست دوم: شهرداری قصد دارد در کنار تزریق اتوبوس‌های جدید از ظرفیت اتوبوس‌های کارکرده با سن کم استفاده کند. ما اجازه نمی‌دهیم که هر اتوبوس دست‌دومی وارد شهر تهران شود بلکه باید از استانداردهای محیط‌زیستی و فنی برخوردار باشند.
تداوم ابرپروژه‌های تهران: با تعیین اولویت‌ها قطعاً اجرا و تکمیل ابرپروژه‌ها (بزرگراه‌های شوشتری و بروجردی) در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد. به‌هرحال باید در این دوره موتور خدمت در شهرداری تهران روشن شود، چرخ‌های گل گرفته ماشین شهرداری را پاک و قفل شهر را باز کرد تا حرکت شروع شود.
صیانت از حریم تهران: یکی از مشکلات بسیار بزرگ تهران بحث حریم است و نخستین اقدام باید اصلاح قانون باشد. از طریق کمیسیون کلانشهرها و شورای‌عالی استان‌ها این موضوع را پیگیری می‌کنیم.
ترافیک بهشت‌زهرا(س): هم‌اکنون دفن اموات در بهشت‌زهرا(س) انجام می‌شود و برای رهایی از ترافیک این محور چاره‌ای جز تمرکززدایی نداریم. چند مکان برای احداث آرامستان شناسایی شده اما هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم.
وضعیت کنونی شورایاری‌ها: این نهاد ظرفیت انکارناپذیر تهران است و شورای ششم، شورایاری‌ها را فرزند خود می‌داند، اما هم‌اکنون فعالیت آنها منع قانونی دارد و ازاین‌رو با عنوان مدیران محله فعالیت می‌کنند.
آخرین وضعیت مهدی چمران: روند درمان او به‌ سرعت در حال پیگیری است و طی 2هفته آینده از حضورش در صحن شورا بهره‌مند خواهیم شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید