• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 10 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159618
+
-

رئیسی: معیشت مردم دغدغه هر لحظه من است

دولت
رئیسی: معیشت مردم دغدغه هر لحظه من است

رئیس‌جمهور در نشست خبری پایان سفر استانی خود به مقصد قزوین اعلام کرد: «حتما در چند روز آینده هم گزارش لازم را نسبت به وضعیت بودجه۱۴۰۱ و اقداماتی که دولت برای اجرای این قانون می‌خواهد انجام دهد به اطلاع مردم عزیز می‌رسانیم و هم نوع مدیریتی که باید نسبت به وضعیت بازار صورت گیرد تا مردم گله‌مند نباشند، با دقت اعمال خواهد شد. مدیریت بر بازار نه دغدغه روزانه بنده، بلکه دغدغه هر لحظه بنده است.»
براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، سیدابراهیم رئیسی در این سفر تأکید کرد: «واقعا هر شب که به منزل می‌روم شاید تا پاسی از شب تلفن‌های بنده فقط در ارتباط با مسئله وضعیت قیمت‌ها و مدیریت بازار با هدف حمایت از معیشت و زندگی مردم است. وعده ما با مردم عزیز این است که کارهایی که باید انجام شود با آنها در میان بگذاریم و غیابا تصمیم نگیریم. لذا به وزرا تأکید کردیم اطلاعات لازم را به مردم بدهند. حتما در چند روز آینده این اطلاع‌رسانی صورت می‌گیرد و نحوه کار با مردم عزیز، با بازاریان و با فعالان اقتصادی در میان گذاشته می‌شود تا آنها هم در جریان قضیه باشند.»
رئیس‌جمهور در جلسه پنجشنبه شورای اداری استان قزوین اشاره داشت: «امروز راهبرد دشمن ایجاد یأس است و در مقابل وظیفه همه ما ایجاد امید است. دشمن از روی دشمنی خود تلاش می‌کند سیاه‌نمایی کند و با بزرگ‌نمایی ایرادات کام مردم را تلخ کند، اما مسئولیت ما این است که با عمل‌مان روزبه‌روز مردم را امیدوارتر کرده و از این طریق مشارکت آنها را در پیشرفت امور بیشتر و نشاط اجتماعی را افزون‌تر کنیم و در یک کلمه سرمایه اجتماعی را ارتقا دهیم. رئیسی با یادآوری اینکه در این دولت تصمیم گرفته‌ایم اجرای طرح جدیدی را آغاز نکنیم و تلاش کنیم کارهای نیمه‌تمام تکمیل شوند، تصریح کرد: در این جلسه درباره مشکلاتی که شناسایی شده و راهکارهای رفع آنها توضیح داده شد. این روش در ۴۰سال گذشته مسبوق به سابقه نبوده است. این کار انجام می‌شود تا مدیران و مردم استان بدانند که چه تصمیماتی گرفته شده است.
او در عین حال در نشست خبری پایان سفر اشاره به برخی موضوعات خاص قزوین هم داشت و درباره مسئله آب استان قزوین گفت: «اگر مصرف آب را مدیریت کنیم، کمبود آب نداریم. با توجه به تنش‌های آبی در بسیاری از مناطق کشور به شکل جدی دنبال اصلاح شیوه مدیریت مصرف آب هستیم.» رئیسی همچنین با اشاره به دغدغه مردم درخصوص آلایندگی برخی صنایع استان قزوین، هرگونه توسعه اقتصادی را فرع بر اصل حفاظت از محیط‌زیست دانست و از دستگاه‌های مسئول در دولت خواست به این مسئله رسیدگی کنند. رئیسی استان قزوین را دارای ظرفیت‌های اقتصادی زیادی در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و گردشگری دانست که مورد غلفت قرار گرفته است.
او در بخش دیگری از این سفر در دیدار چهارشنبه شب خود با گروه‌های مختلف مردم قزوین موضوع آسیب‌های اجتماعی را جزو دغدغه‌های مردم متدین قزوین دانست و گفت: موضوع آسیب‌های اجتماعی هم مردم عزیز استان قزوین را رنج می‌دهد و هم زیبنده استان نیست. عمیقا باور دارم که آسیب‌های اجتماعی را با همکاری خود مردم می‌شود کاهش داد و رفع کرد. اساسا مردمی‌سازی دولت یعنی همین که در حوزه‌های مختلف از ظرفیت‌های خود مردم استفاده شود. اگر در دفاع‌مقدس پیروز شدیم، اگر جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلفی پیش رفته و... دلیل آن حضور مردم بوده است. 

قول‌های رئیسی در سفر قزوین
 رئیس‌جمهور در سفر قزوین وعده‌هایی برای حل پروژه‌های نیمه‌تمام و مشکلات بر زمین‌مانده به شرح زیر داشت:
  اولویت تکمیل بیمارستان ۷۰۰تختخوابی قزوین
  تبدیل ارز ۴۲۰۰تومانی به ارز نیمایی؛ تکلیف دولت در قانون بودجه 
  رسیدگی به مسئله خصوصی‌سازی کنتورسازی قزوین و کاهش کارگران از 900 به 90نفر
  بررسی احداث فرودگاه قزوین
  دستور آزادسازی بنای دولتخانه صفوی قزوین
 

این خبر را به اشتراک بگذارید