• سه شنبه 8 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 20 ذی القعده 1445
  • 2024 May 28
شنبه 10 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159537
+
-

تمدید با آقای معمولی

کلوپ که قراردادش 2‌سال دیگر با لیورپول تمام می‌شد، برای 2‌سال دیگر قراردادش را با سرخ‌ها تمدید کرد

تمدید با آقای معمولی

درحالی‌که یورگن کلوپ گفته بود ممکن است در پایان قراردادش در سال2024از لیورپول جدا شود، 2‌سال دیگر با این باشگاه تمدید کرد. قرارداد او و 2‌دستیارش، پیتر کراویتز و پپین لیندرز تا ۴‌سال آینده اعتبار خواهد داشت. کلوپ توانست پس از 30سال لیورپول را به قهرمانی لیگ برساند و با کمترین هزینه در نقل‌وانتقالات، رقابتی‌ترین تیم جزیره را بسازد. او 2‌بار لیورپول را تا فینال لیگ قهرمانان اروپا برده (که حاصلش یک‌قهرمانی بوده) و این فصل احتمالا سومین‌بار آنها را به فینال لیگ قهرمانان هم می‌برد. سرمربی آلمانی سابق ماینس و دورتموند شاید بتواند قرمزها را به نخستین تیم تاریخ انگلیس تبدیل کند که در یک فصل چهارگانه می‌گیرند. او یک‌امتیاز از من‌سیتی در لیگ کمتر دارد، به فینال جام حذفی با چلسی رسیده، جام اتحادیه را با شکست چلسی فتح کرده و با پیروزی 2بر صفر برابر ویارئال در آستانه رسیدن به فینال لیگ قهرمانان است.
کلوپ اگر تا آخر قراردادش در لیورپول دوام بیاورد، حضورش در این تیم را که از سال2015آغاز شده است به 11سال خواهد رساند. دستاورد کلوپ در دوران حضورش در لیورپول؛ لیگ برتر(20-2019)، جام اتحادیه (22-2021)، لیگ قهرمانان اروپا (19-2018)، سوپرجام اروپا (2019) و جام باشگاه‌های جهان (2019) و نکته جالب اینکه او همه جام‌ها را تنها یک‌بار برای لیورپول به ارمغان آورده و حتی اگر در فینال جام حذفی امسال هم برنده شود، این نخستین جام او در این تورنمنت خواهد بود. البته کلوپ درصورت قهرمانی در لیگ برتر امسال و لیگ قهرمانان می‌تواند این طلسم را بشکند و در یک‌تورنمنت 2‌بار قهرمان شود.
تنها یکی از دستاوردهای او را در لیگ امسال می‌توانید ببینید؛ تفاضل گل لیورپول در لیگ مثبت63، درحالی‌که تفاضل گل منچستر‌یونایتد مثبت2است! یورگن کلوپ 229‌بازی از 373‌بازی خود را به‌عنوان سرمربی لیورپول در تمام رقابت‌ها پیروز شده است (61.4درصد) که بالاترین نسبت برد در بین سرمربیان تاریخ باشگاه است که بیش از 50‌بازی را روی نیمکت سرخ‌ها تجربه کرده‌اند.
او پس از تمدید گفته است: «وقتی مالکان امکان تمدید را برای من فراهم کردند، از خودم پرسیدم آیا انرژی لازم را دارم که دوباره آن چیزی را که این مکان شگفت انگیز از من می‌خواهد به آنها بدهم. برای پاسخ دادن نیازی به زمان زیادی نداشتم. پاسخ بسیار ساده بود. من عاشق اینجا هستم و احساس خوبی دارم. من و اولا (همسرش) دور میز آشپزخانه بودیم و او فقط گفت که آیا واقعا ما می‌خواهیم در سال 2024لیورپول را ترک کنیم؟ و ادامه داد که نمی‌تواند آن را درک کند. این نخستین جرقه برای تمدید قراردادم بود.»  با این اتفاق شاید فلورنتینو پرس از همه بیشتر ناراحت باشد. او این فرصت را داشت تا کلوپ را به برنابئو ببرد اما به‌جای این نابغه اقدام به جذب رافا بنیتس کرد که یک شکست تمام‌عیار بود و در میانه فصل زیدان جایش را روی نیمکت رئال گرفت. البته زیدان با کسب 3‌لیگ قهرمانان به بهترین شکل ممکن جواب اعتماد آقای مدیر را داد.

امروز 2 تیم لیورپول و منچسترسیتی در ادامه رقابت فشرده بر سر قهرمانی لیگ برتر به میدان می‌روند. لیورپول ساعت16در زمین نیوکاسل بازی می‌کند که بازی سختی است و از زمانی که ادی هو سرمربی نیوکاسل شده، این تیم بدون برد از ته جدول، به میانه جدول صعود کرده است. من‌سیتی ساعت21و با آگاهی از نتیجه مسابقه لیورپول در زمین لیدز به میدان می‌رود که بازی به‌مراتب ساده‌تری است.

این خبر را به اشتراک بگذارید