• یکشنبه 7 مرداد 1403
  • الأحَد 21 محرم 1446
  • 2024 Jul 28
پنج شنبه 8 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159525
+
-

گرینویچ/وفادار‌ترین کارمند جهان


ریودوژانیرو: اگر ملاک وفاداری کارمند‌ها به شرکتی که در آن کار می‌کنند را به عوض نکردن شغل طی سال‌های متمادی بدانیم، مردی 100ساله در برزیل که  84 سال و 45روز تمام فقط برای یک شرکت کار کرده، وفادار‌ترین کارمند جهان است. به گزارش آدیتی‌سنترال، والتراورتمان از سال 1938میلادی در شرکت منسوجاتی موسوم به Renaux S.A. کار می‌کند و در این مدت حتی زمانی که شرکت به ورشکستگی‌ نزدیک شده بود آن را رها نکرد. او هنگامی وارد این عرصه شد که فقط 15سالش بود و از دستیاری کارش را آغاز کرد؛ اما در تمام این سال‌ها مدیران شرکت به میزان افزایش تجربه او جایگاه شغلی‌اش را ارتقا دادند و همین موضوع یکی از عوامل ماندگاری و وفاداری پرسابقه‌ترین کارمند جهان شد. او درباره سختی‌های روزهای نخست کار می‌گوید:« آن روز‌ها هیچ خط تلفن، رایانه و حتی دستگاه پیشرفته‌ای به معنی ا مروزی آن در صنعت نساجی وجود نداشت اما مدیران این شرکت پیوسته با قدردانی از کارگر‌ها باعث رونق کارمان شدند».

ماه‌ها به‌دنبال صاحب پول

 برلین:‌ از آنجا که در هر شهر و دیاری آدم‌ خوب وجود دارد، چند وقت یک‌بار می‌خوانیم یا می‌شنویم که فردی پولی را که پیدا کرده به صاحب آن بازگردانده است، اما در آلمان مردی پولی را که در خانه‌ای قدیمی پیدا کرده بود کنار گذاشت و ماه‌ها به‌دنبال صاحب آن گشت. این مرد 50ساله از طریق اینترنت خانه‌ای را که سال‌ها پیش صاحبش در اختیار فروشنده‌ها قرار داده بود خرید. سپس در پشت یکی از کشو‌های کابینت مبلغی معادل 150هزار یورو پیدا کرد و از آنجا که مطمئن بود این پول متعلق به فروشنده‌های اینترنتی نیست، چند ماه به دنبال صاحب اصلی آن گشت. در پایان مشخص شد زنی که مبتلا به آلزایمر بوده و اکنون در خانه سالمندان است مالک واقعی این پول‌هاست.

جدی شدن گوشت‌های آزمایشگاهی
 
هلسینکی: با وجود اختلاف نظر دانشمندان بر سر تأثیر بالا رفتن مصرف گوشت بر گرمایش زمین اما گویا قرار است تولید گوشت‌های آزمایشگاهی جدی‌تر شود و فقط در اروپا چنین گوشت‌هایی می‌توانند تا 80درصد از فشار محیط‌زیست زمین را بکاهند. به گزارش بی‌بی‌سی، خوردن غذاهایی مثل گوشت تولید شده در آزمایشگاه یا برخی جانوران کوچک‌تر و غیردامی می‌توانند به کاهش تصاعد گازهای گلخانه‌ای و کاهش مصرف آب کمک کرده و همزمان زمین‌های بیشتری را آزاد کند تا به‌عنوان منابع طبیعی اختصاص داده شود. این نتیجه‌گیری مطالعه‌ای است که فواید زیست-‌محیطی یک غذای «سبزتر» را محاسبه کرده است. دانشمندان در فنلاند خواص غذایی برخی از این محصولات را بررسی کرده اند. آنها 3 معیار فشار بر محیط‌زیست را در نظر گرفتند: میزان مصرف آب، زمین و تصاعد بالقوه کربن. آنها می‌گویند که روی گرداندن از گوشت، لبنیات و سایر محصولات حیوانی به سود غذاهای جایگزین می‌تواند آثار منفی تولید آذوقه را بیش از ۸۰ درصد کم کند و همزمان طیف کامل تری از مغذی‌های ضروری نسبت به یک رژیم کاملا گیاهی یا وگان (حذف هرگونه محصول حیوانی ازجمله شیر) فراهم کند. 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید