• یکشنبه 15 مهر 1403
  • الأحَد 2 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 06
پنج شنبه 8 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159484
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/73Eyr
+
-

در برابر شیطان

دشمنان رژیم صهیونیستی؛ از یهودیان ضدصهیونیست تا مقاومت اسلامی

گزارش
در برابر شیطان

شناخت دشمنان رژیم صهیونیستی را باید یکی از مؤثرترین راه‌های شناخت ماهیت این رژیم نامشروع دانست؛ چراکه طبق قاعده‌ای منطقی، پدیده‌های مختلف از راه نقطه‌ مخالف و نقطه‌ مقابل‌شان شناخته می‌شوند. در برشماری دشمنان رژیم صهیونیستی، طبیعتا باید ابتدا به آحاد امت اسلامی اشاره کرد. اسلام علاوه بر آنکه در کتاب آسمانی خود، یهودیان لجوج و مشرکین را دشمن‌ترین دشمنان پیامبر خاتم(ص) معرفی می‌کند، بر مبنای قواعد انسانی، فقهی و حقوقی متعدد ازجمله قاعده «لاضرر و لاضرار»، قاعده‌ «نفی سبیل» و... هرگز اجازه‌ تسلط غیرمسلمانان بر سرزمین‌های اسلامی را نمی‌دهد. به این سبب است که با وجود خیانت‌های مکرر و مداوم برخی حکام وابسته و مستبد کشورهای اسلامی از 1948میلادی تاکنون، امت اسلامی هرگز به آرمان فلسطین و آزادی قدس شریف پشت نکرده است. بر همین اساس، دامن زدن به اختلاف‌های داخلی در بین امت اسلامی همواره راهبرد اصلی رژیم صهیونیستی در مواجهه با دنیای اسلام بوده است. با این حال، در این مطلب مروری داریم بر بخشی از مهم‌ترین دشمنان این رژیم مجعول؛ امید است که روزی نابودی‌اش را جشن بگیرند.

خباثت انگلیسی
شاید زمانی که آرتور جیمز بالفور، وزیر خارجه انگلستان در سال1917 (1296ش) بیانیه بالفور را خطاب به والتر روچیلد منتشر می‌کرد، کمتر مسلمانی در دنیا قادر به فهم معنا و پیامدهای عمیق آن نامه‌ تاریخی بود. 31سال پس از بیانیه‌ بالفور اما سرانجام رؤیای صهیونیست‌ها در میان حیرت مسلمانان مناطق مختلف جهان تعبیر شد و اشغال سرزمین‌های فلسطینی صورتی رسمی به‌خود گرفت. دولت انگلیس برخلاف ضوابط بین‌الملل، اقدام به واگذاری بخشی از خاک کشور فلسطین به اقلیتی یهودی کرده بود. بااین‌حال، سعی در موجه نشان دادن این اشغال سرزمینی از سوی انگلیس و همپالگی‌هایش از همان روز تا هم‌اکنون ادامه یافته است.

سلاطین مظلوم‌نمایی
سرآغاز این مظلوم‌نمایی و قلب واقعیت را باید در همان متن بیانیه‌ بالفور جست‌وجو کرد. آنجا که وزیر خارجه وقت انگلیس، خطاب به لرد روچیلد، اینگونه از صدور مجوز اشغال یک کشور مستقل و کهن توسط دولت انگلیس خبر می‌دهد: «لرد روچیلد عزیزم، بسیار خوشوقتم که از جانب دولت اعلیحضرت همدردی و همدلی خود را با خواسته‌ها و آرزوهای یهودیان صهیونیست که به هیأت وزیران تقدیم و با آن موافقت شده ابلاغ نمایم. دولت اعلیحضرت تأسیس وطن ملی برای ملت یهود در فلسطین را با علاقه دنبال می‌کند و برای فراهم کردن امکان برپایی آن تمام تلاش خود را خواهد کرد!» صهیونیست‌ها پس از تأسیس موجودیت نامشروع رژیم صهیونیستی در سال1948 (۱۳۲۷ش) نیز همواره راهبرد مظلوم‌نمایی را مؤثرترین توجیه برای تداوم جنایات خود دانسته‌اند. بر این اساس، رسانه‌های غربی همگام با صهیونیست‌ها، همواره سعی کرده‌اند واقعیت تروریستی رژیم صهیونیستی را در هاله‌ای از ابهام قرار دهند.

مخالفان غیرمسلمان
دسته‌ای از مخالفان رژیم صهیونیستی را باید در متن جامعه‌ یهودی غیرصهیونیست جست‌وجو کرد؛ یهودیانی که با مشاهده‌ جنایات مکرر صهیونیست‌ها در حق مردم فلسطین، لازم دیده‌اند برائت خود از این جنایات و بی‌ارتباط بودن آن با آموزه‌های دین یهود را جار بزنند. مسیحیان پروتستان نیز بر مبنای آموزه‌های دینی خود، در زمره‌ مخالفان ایدئولوژیک رژیم صهیونیستی محسوب می‌شوند. آنها نه‌تنها به مسیحیت صهیونیستی انتقاد جدی دارند که اساس مشروعیت رژیم صهیونیستی را نیز زیر سؤال برده و معتقد به دفاع از حقوق ملت مظلوم فلسطین هستند؛ هرچند این مخالفت‌ها به دلایل سیاسی متعدد، هیچ‌گاه نتوانسته متمرکز باشد.

مردی که خواب را از صهیونیست‌ها گرفت
در میان مخالفان رژیم صهیونیستی اما طبیعتا باید ابتدا و پیش از هرکسی به بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اشاره کرد. امام(ره) از همان ابتدا در واکنش به تشکیل کشور جعلی رژیم صهیونیستی اعلام کرد: «من طرفداری از طرح استقلال رژیم صهیونیستی و شناسایی او را، برای مسلمانان یک فاجعه و برای دولت‌های اسلامی یک انفجار می‌دانم.» بنیانگذار کبیر انقلاب بعدها در تمام طول دوران مبارزه و پس از پیروزی انقلاب نیز، مبارزه با رژیم صهیونیستی را در زمره‌ یکی از مهم‌ترین راهبردهای نهضت خود قرار داد و همواره تأکید می‌کرد: «لازم است بر دول اسلامی به‌خصوص بر سایر مسلمین عموما، که دفع اینگونه فساد را به هر نحو که امکان دارد، بنمایند.» امام(ره) نهایتا با تعیین روز جمعه آخر ماه رمضان به‌عنوان روز جهانی قدس، مقدمات طرح همیشگی مسئله فلسطین و زنده نگه داشتن ابدی آن در ذهن مسلمین را فراهم کرد تا از این طریق، پادزهر خیانت‌های مکرر حکام عرب به آرمان مردم مظلوم فلسطین را تدارک دیده باشد. امام(ره) درواقع گشاینده راهی بود که پس ‌از آن تاکنون توسط رهبر معظم انقلاب و ملت ایران پیموده شده است.

بدرود فرمانده عجیب
حالا اما برای پیدا کردن دشمنان اصلی رژیم صهیونیستی باید به فهرست ترورهای این دولت تروریستی رجوع کرد. شهیدان عماد مغنیه، جهاد مغنیه، سمیر قنطار، حسن اللقیس و مصطفی بدرالدین و... پیش‌ازاین در فهرست ترور رژیم صهیونیستی قرار داشته‌اند و همگی به فیض شهادت نایل شده‌اند. شهید عماد مغنیه، فرمانده‌ عملیات ویژه‌ حزب‌الله لبنان و معاون نظامی سیدحسن نصرالله بود که در تاریخ 23بهمن1386 طی عملیاتی تروریستی در دمشق به شهادت رسید. قاتل چندان ناشناخته نبود. بااین‌حال، گمانه‌زنی‌ها درباره‌ عوامل شهادت مغنیه ادامه داشت، تا اینکه روزنامه‌ واشنگتن‌پست در مقاله‌ای تفصیلی به تاریخ ۳۰ژانویه۲۰۱۵ نوشت که این عملیات را سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و سازمان اطلاعاتی خارجی رژیم صهیونیستی (موساد) برنامه‌ریزی کرده بودند. براساس گزارش این روزنامه‌ آمریکایی، بمبی که باعث کشته شدن فرمانده‌ پرسابقه‌ حزب‌الله شده بود، مدت‌ها پیش در میدان مشق سیا در کارولینای شمالی آزمایش شده بود. این روزنامه می‌نویسد که دستور کتبی این عملیات را جورج بوش، رئیس‌جمهور وقت آمریکا صادر کرد و دادستان کل، مدیر اطلاعات ملی و مشاور امنیت ملی آمریکا آن را تأیید کردند.

این مبارزان خاص
شهید عماد مغنیه، خود را شاگرد شهید مصطفی چمران می‌دانست و مبارزه‌ بی‌امان با غده سرطانی رژیم صهیونیستی را از این نخبه‌ شهید ایرانی آموخته بود. شهید جهاد مغنیه، فرزند شهید عماد نیز در تاریخ 28دی‌ماه1393 در خاک سوریه هدف حمله‌ موشکی بالگردهای رژیم صهیونیستی قرار گرفت و به شهادت رسید. سمیر قنطار اما در میان دشمنان مهم رژیم صهیونیستی از جایگاه خاصی برخوردار است. قدیمی‌ترین اسیر لبنانی دربند رژیم صهیونیستی، پس از تحمل 30سال اسارت در زندان‌های رژیم صهیونیستی، در جریان مبارزه با گروه‌های تکفیری حامی رژیم صهیونیستی در سوریه، به تاریخ 29آذر94 هدف حمله‌ موشکی صهیونیست‌ها قرار گرفت و به شهادت رسید. شهید مصطفی صدرالدین نیز سرنوشت تقریبا مشابهی داشت و در سوریه به خیل شهدای مقاومت پیوست. شهید حسن اللقیس، دیگر فرمانده‌ بلندپایه حزب‌الله لبنان بود که چندبار از دام ترورهای رژیم صهیونیستی جان سالم به‌در برد، اما سرانجام آذرماه92 پس از 30سال مجاهدت، در پارکینگ منزل شخصی‌اش مورد هدف تیم ترور موساد قرار گرفت و به شهادت رسید. البته این لیست را همینطور می‌شود ادامه داد و به اسم‌های دیگری هم رسید.

رؤیای من؛ نابودی رژیم اشغالگر
سردار شهیدحسن طهرانی‌مقدم، ملقب به پدر صنعت موشکی ایران، دیگر دشمن شناخته شده‌ رژیم صهیونیستی است. شهید طهرانی‌مقدم وصیت کرده بود تا روی قبرش بنویسند: «اینجا مدفن کسی است که می‌خواست رژیم صهیونیستی را نابود کند!» دوست و همراه قدیمی او سردار قاسم سلیمانی را اما باید در کنار سیدحسن نصرالله، در زمره‌ مهم‌ترین دشمنان رژیم صهیونیستی جای داد. سردار سلیمانی و سیدحسن نصرالله را می‌توان فرماندهانی لقب داد که تاکنون شکست را تجربه نکرده‌اند. مقامات رسمی رژیم صهیونیستی پیش‌ازاین بارها سردار قاسم سلیمانی را به‌عنوان بزرگ‌ترین تهدید علیه رژیم صهیونیستی معرفی کرده‌اند؛ سرداری که حضور ایران در مرزهای صهیونیست‌ها، به مدد همراهی او صورت گرفت.

آنها که شکست نمی‌پذیرند
محمد ضیف، فرمانده‌ اسرارآمیز شاخه‌ نظامی جنبش مقاومت فلسطین (حماس) را نیز باید در زمره‌ دیگر دشمنان مهم رژیم صهیونیستی جای داد. او نیز در ویژگی شکست‌ناپذیری‌اش با سیدحسن نصرالله و سردار قاسم سلیمانی مشترک است. روزنامه‌ صهیونیستی یدیعوت آحارونوت طی گزارشی در سال1393، از محمد ضیف، فرمانده‌ القسام، شاخه نظامی حماس، به‌عنوان نفر بعدی فهرست ترور رژیم صهیونیستی نام برده بود؛ مردی که بارها از ترور جان سالم به در برده؛ بنابراین گزارش، محمد ضیف تاکنون 5بار بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۴ هدف ترور قرار گرفته، اما جان سالم به در برده و آخرین ترورهای او نیز مربوط به سال گذشته بوده است. این روزنامه‌ صهیونیستی در ادامه با وقاحت تأکید می‌کند: با وجود اینکه همسر و دختر فرمانده قسام کشته شده‌اند، اما او جان سالم به در برده است. این روزنامه محمد ضیف را اینگونه توصیف می‌کند: «مردی که نمی‌میرد!»

کابوس‌های جدید
البته لیست دشمنان اسرائیل به این مواردی که گفتیم ختم نمی‌شود. امروزه نگرانی اصلی اسرائیل از پهپادها و حتی موشک‌های انصارالله است که به‌زودی به این کشور خواهد رسید. انصارالله یمن با صهیونیست‌ها تضاد ماهوی دارند و به همین دلیل، یکی از تهدیدات آتی این کشور دانسته می‌شوند؛ ضمن اینکه حضور اسد در سوریه نیز، بر نگرانی‌های این رژیم افزوده است. اسد که با حمایت کشورهای منطقه و اسرائیل و آمریکا قرار بود سرنگون شود، هنوز رهبر سیاسی سوریه محسوب می‌شود و این امر، ایران را در مرزهای صهیونیست‌ها نگه داشته است؛ اتفاقی که همانطور که ذکر شد، به همت بلند شهیدقاسم سلیمانی بود. به واقع امروزه، باید دشمنان درجه یک اسرائیل را، سربازان مکتب سلیمانی دانست؛ بذرهایی که در 2دهه گذشته در نقاط مختلف منطقه کاشته شده و امروزه در حال ثمردهی هستند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید