• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
پنج شنبه 8 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159475
+
-

نابودی رژیم صهیونیستی در کلام رهبر معظم انقلاب

رهبری
نابودی رژیم صهیونیستی در کلام رهبر معظم انقلاب

هدف بلندمدت دارند
رژیم صهیونیستی، صهیونیسم و جنایت‌های اسرائیل، در اکثر بیانات رهبر معظم انقلاب مطرح شده و یکی از دغدغه‌های اساسی ایشان در راه مبارزه و حمایت از حقوق فلسطینیان بوده است. رهبر معظم انقلاب، سیاست‌های استعماری انگلستان را یکی از دلایل اصلی شکل‌گیری رژیم صهیونیستی می‌دانند. ایشان در خطبه‌های نماز جمعه خاطر نشان می‌سازند: «اساسا تشکیل دولت یهودی - یا به تعبیر درست‌تر، دولت صهیونیست - در این نقطه از دنیای اسلام، با یک هدفِ بلندمدت استکباری به ‌وجود آمد.» (1379/9/25)

وقتی الگوی مقاومت نبود
زمانی که اعراب از پیروزی در جنگ با رژیم صهیونیستی ناامید شدند، دولت‌های عرب و سازمان‌های بین‌المللی، مسیر مذاکرات صلح را پیش گرفتند، اما مسئله‌ اصلی یعنی مقاومت مردم فلسطین در سرزمین‌های اشغالی همچنان لاینحل باقی مانده و چندین دهه مذاکره برای پایان مقاومت فلسطین با شجاعت و ایثار آزادی‌خواهان فلسطینی بی‌نتیجه مانده است. رهبر معظم انقلاب نیز با اشاره به 2روش سازش و مقاومت، در سخنانی در مراسم گشایش کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه‌ فلسطین اشاره می‌کند که: «آن زمان در مورد نحوه‌ برخورد با اسرائیل، همواره 2روش مطرح می‌شد: مقابله‌ نظامی ارتش‌های عرب با اسرائیل - که گفته می‌شد همه‌ تجربه‌ها در آن با شکست مواجه شده است - و روش سازش که منجر به تحقق خواسته‌های اسرائیل از طُرق مسالمت‌آمیز می‌شود و در ازای عقب‌نشینی از بخشی از اراضی اشغال شده، عدم‌رشد توان نظامی کشورهای عربی را تضمین می‌کرد؛ نظیر آنچه در کمپ دیوید شاهد آن بودیم. در آن روزها، الگوی مقاومت مطرح نبود و گفته می‌شد از پذیرش عمومی برخوردار نیست؛ اما اینک یک الگوی موفق پیش روی ماست که توانست برای نخستین بار سرزمین‌های اشغال شده را بدون دادن هرگونه امتیازی به اسرائیل، آزاد کند و مانع از تحقق خواسته‌ رژیم صهیونیستی در به جای گذاشتن پرچم خود در پایتخت این کشور عربی - یعنی لبنان – گردد.» (1380/2/4)

حمایت از نابودی رژیم صهیونیستی
پس از پیروزی انقلاب اسلامی، الگوی مبارزاتی با رژیم صهیونیستی دچار تحولات عمیقی شد و با شکل‌گیری عناصر مقاوم در سرزمین‌های اشغالی و لبنان، رژیم صهیونیستی در مقابل نیروهایی قرار گرفت که اهل سازش نبودند و برای آزادی سرزمین غصب شده، تنها راه را مبارزه و مقابله با تجاوزات اشغالگران تنظیم کردند. رهبر معظم انقلاب نیز همواره مبارزه علیه رژیم صهیونیستی و حمایت از فلسطین را در اکثر بیانات خود مورد تأکید قرار داده‌اند و به‌صورت صریح عنوان داشته‌اند که هر کس در هر نقطه‌ای از جهان علیه رژیم صهیونیستی مبارزه کند، مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران است. رهبر انقلاب در بیاناتی این موضع را اینگونه عنوان می‌دارند: «رژیم صهیونیستی حقیقتا غده سرطانی است در این منطقه و باید قطع شود و قطع خواهد شد... از هرکس با اسرائیل مبارزه کند حمایت می‌کنیم و از اعلام این حمایت، ابایی نداریم. در جنگ 33روزه و جنگ 22روزه علیه اسرائیل، کمک کردیم.» (1392/2/2)

دشمنی دنباله‌دار با اشغالگران
امام خمینی(ره) موضع ایران را در مقابل رژیم صهیونیستی به‌وضوح مشخص کردند و این رویکرد توسط آیت‌الله خامنه‌ای نیز دنبال می‌شود. راه‌حلی که ایران ارائه می‌دهد، نابودی رژیم صهیونیستی است. رهبر انقلاب این رویکرد را با جزئیات، موشکافی کرده و در مقاطع مختلف نیز بیان کرده‌اند: «...در این ۶۶سال، به‌عنوان یک نظام سیاسی هر کار توانستند انجام دادند و هر خشونتی که به ذهن می‌گنجید که یک دولت می‌تواند نسبت به یک مردمی انجام بدهد، اینها انجام دادند؛ هیچ ابایی هم ندارند؛ این واقعیت رژیم صهیونیستی است؛ علاجی هم ندارد جز از بین رفتن این رژیم. از بین رفتن رژیم صهیونیستی هم به‌هیچ‌وجه به‌معنای قتل‌عام کردن مردم یهودی در آن منطقه نیست؛ یعنی این منطقی که امام بزرگوار مطرح کردند که «اسرائیل باید از بین برود»، یک منطق انسانی است؛ ما سازوکار عملی آن را هم به دنیا ارائه کردیم که کسی هم نتوانست هیچ ایراد منطقی بگیرد. ما گفتیم از این مردمی که در این منطقه زندگی می‌کنند و اهل اینجا هستند و متعلق به‌ خود اینجا هستند، یک نظرسنجی و نظرخواهی بشود؛ یعنی یک رفراندومی انجام بگیرد، رژیم حاکم بر این منطقه را رفراندوم معین کند، مردم معین کنند؛ معنای از بین رفتن رژیم صهیونیستی یعنی این؛ سازوکار آن این است...» (بیانات در دیدار دانشجویان: 1393/5/1)

مقتدرهای مظلوم
نگاه مقام معظم رهبری به موضوع فلسطین و قدس، نگاهی است که در آن تکیه به واکنش‌‌ها و کمک‌های دیگران وجود دارد. نگاهی که در آن از خود جوانان قدس و فلسطین انتظار می‌رود که این شعله را سوزان و روشن نگه دارند. چنانچه در دیدار چند روز پیش با دانشجویان نیز به این نکته اشاراتی داشتند؛ آنجا که گوشزد کردند فلسطین، هم مقتدر است، هم مظلوم و جوان‌هایش نمی‌گذارند قضیه فلسطین فراموش شود و ایستاده‌اند در مقابل تعرض دشمن. همین ایستادگی، رمز و راز نگاه رهبری به این قضیه را تشکیل می‌دهد، چرا که تجربه ثابت کرده است در دهه‌های گذشته، سازش با این رژیم برای هیچ‌کدام از سازشکاران خوش‌یمن نبوده و در نهایت جنایت‌های این رژیم را ده‌ها برابر کرده است؛ امری که به روایت رهبری، هم برای خود آنها و هم برای جامعه و امت اسلامی و هم برای فلسطینی‌ها غیرمفید و مضر است. (1401/2/7)

این خبر را به اشتراک بگذارید