• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 7 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159430
+
-

انجامش بده/دیدار بدون قرار قبلی

انجامش بده/دیدار بدون قرار قبلی

حالا که کرونا تا حد زیادی فروکش کرده و خوشبختانه رونق به سینماها بازگشته، وقت آن است که به جای نشستن پای تلویزیون چند اینچی، فیلم دیدن روی پرده جادویی سینما را از سر بگیریم.
فیلم «بدون قرار قبلی» به کارگردانی بهروز شعیبی و با بازی پگاه آهنگرانی، صابر ابر و مصطفی زمانی که چند‌ماه پیش به‌صورت آنلاین اکران شده بود، قرار است به مناسبت‌ماه آگاهی بخشی اتیسم، روز جمعه 9اردیبهشت از ساعت 16تا 21در محل مجموعه فرهنگی تالار ایوان شمس بار دیگر برای عموم اکران شود. علاوه بر نمایش فیلم، قرار است پنل تخصصی با حضور عوامل این فیلم و استادان متخصص حوزه خانواده‌های دارای فرزند اتیسم هم برگزار شود. فیلم بدون قرار قبلی روایتی از زندگی هنرمندی است که پس از سال‌ها به کشورش بازمی‌گردد. این اثر در ژانر درام و اجتماعی تولید و فیلمبرداری آن در شهرهای تهران، مشهد و برلین انجام شده است. خلاصه داستان فیلم هم از این قرار است که یاسمین به سن و سال پسر 6 ساله‌اش بوده که به آلمان (مونیخ) مهاجرت کرده و حالا با مرگ پدر ناچار است پس از 30 سال به ایران بازگردد؛ پسر یاسمن دچار اتیسم است و این سفر را برایش دشوار می‌کند.
این اثر که با نگاهی به داستانی از مصطفی مستور ساخته شده، پس از نمایش در جشنواره فجر 1400توانست نظر اهالی رسانه و منتقدان سینما را به‌خود جلب و سیمرغ زرین بهترین فیلم از نگاه ملی را دریافت کند. دیدن این فیلم به‌ویژه برای خانواده‌هایی که با بیماری اتیسم درگیرند، خالی از لطف نیست.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید