• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 7 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159372
+
-

چشم گر گان به پتی

شهرداری گرگان بازی اول فینال لیگ بسکتبال را از ذوب‌آهن برد پری پتی بازیکن آمریکایی شهرداری بیشترین نقش را در این پیروزی داشت

چشم گر گان به پتی

این فصل هم پری‌ پتی نقش تعیین‌کننده‌ای در معرفی قهرمان لیگ برتر بسکتبال دارد؛ این نظر بیشتر کسانی بود که بازی اول فینال را تماشا کردند. در بازی اول شهرداری گرگان 72-64مقابل ذوب‌آهن به پیروزی رسید و یک قدم به جام‌ نزدیک‌تر شد. هر چند در شب نخست فینال تماشاگران پرتعداد گرگانی هیجان سالن بسکتبال آزادی را بالا برده بودند ولی کیفیت بازی خیلی راضی‌‌کننده نبود.بازی نوسانات زیادی داشت. در شروع ذوب‌آهن متفاوت بود. با پرتاب‌های فرید اصلانی اصفهانی‌ها 7- صفر پیش افتادند اما خیلی طول نکشید که شهرداری به بازی برگشت و کوارتر اول را با یک امتیاز بیشتر 20-19به پایان برد. کوارتر دوم هم 2 تیم پایاپای بودند و 36-36به رختکن رفتند. گرگان کار را در همان کوارتر سوم تمام کرد. پتی بازیکن آمریکایی تیم گرگان بازی را به‌دست گرفت و با پرتاب‌هایی که داشت کمک کرد تا شهرداری بیش از 2برابر ذوب‌آهن امتیاز بگیرد؛ 24-11. اختلاف امتیاز به حدی بود که تلاش‌های ذوب‌آهن برای جبران در کواتر چهارم به نتیجه نرسید. هر چند آنها تایم آخر را 17-12به پایان بردند اما بازنده نهایی بازی بودند.
پتی در این بازی 32امتیاز گرفت. او 7ریباند، 6توپ‌ربایی و 2پاس هم داشت و با تأثیرگذاری 35 بهترین بازیکن زمین بود. تفاوت او با بهترین بازیکن ذوب‌آهن، دلیل برتری گرگانی‌ها را نشان می‌دهد. ارسلان کاظمی با 16امتیاز و 10ریباند بهترین بازیکن تیم اصفهانی بود. پتی نه‌تنها از بازیکنان حریف که از بازیکنان تیم خودش هم یک سروگردن بالاتر بود. بعد از پتی محمد جمشیدی، کاپیتان تیم ملی بهترین بود که 9امتیاز گرفت، 2ریباند، یک پاس گل و 2توپ‌ربایی داشت. هر چند بازیکنان ذوب‌آهن خیلی اجازه بازی به جمشیدی ندادند و او خیلی زود 4خطایی شد و جایش را به سجاد پذیرفته داد. در این شرایط است که گفته می‌شود پتی نقش اصلی را در تعیین قهرمانی دارد. اگر در 2بازی بعدی هم مشکلی برای این بازیکن آمریکایی پیش نیاید، او می‌تواند دومین قهرمانی را هم تقدیم گرگان کند. فصل پیش هم شهرداری گرگان با پرتاب لحظه‌های پایانی پتی برای نخستین بار قهرمان لیگ شد.

   شروع از صفر
باز‌ی‌های فینال 3 از  5 برگزار می‌شود و فرزاد کوهیان و شاگردانش امیدوارند در بازی‌های بعدی جبران کنند اما با حضور پتی در گرگان، امیدواری به پیروزی ذوبی‌ها چندان بالا نیست. کوهیان قبول دارد که تیمش در کوارتر سوم خیلی خوب بازی نکرده اما دلیل دیگری برای شکست آورده است که خیلی موجه به‌نظر نمی‌رسد: «بعد از بازی‌ با سیرجان (مرحله نیمه‌نهایی) 7آسیب‌دیده داشتیم و پزشکان تلاش زیادی کردند تا آنها به بازی فینال برسند. مصدومیت سجاد مشایخی کمی شدید است و کامل خوب نشده اما همه بازیکنان با جان و دل بازی کردند.» قبل از این فقط صحبت از مصدومیت مشایخی بود. با اینکه احتمال داده می‌شد مشایخی به بازی‌های فینال نرسد ولی او دوشنبه‌شب بازی کرد، هرچند از شرایط آمادگی‌ به دور بود.
بازی دوم امشب برگزار می‌شود و کوهیان از یک بازی متفاوت خبر داده است: «بازی اول تمام شد و در بازی بعدی همه‌‌چیز از صفر شروع می‌شود. قطعا بازی متفاوتی انجام می‌دهیم.» ولی آیا گرگان این اجازه را به آنها می‌دهد؟
با اینکه بازی اول خیلی دلچسب نبود اما مهران حاتمی راضی است. به هر حال تیم او برنده بوده و حق دارد از بازی تعریف کند: «بازی خوبی بود.» او بازی ضعیف جمشیدی را هم توجیه کرده است: «ما 16بازیکن خوب داریم و باید بتوانیم از همه آنها استفاده کنیم. همه بازیکنان روز خوب و بد دارند اما مهم کسب نتیجه تیمی است.» برای حاتمی و گرگان هم بازی اول تمام شده: «به فکر پیروزی در بازی دوم هستیم، چون هنوز چیزی تمام نشده است.»

  تماشاگران اجاره‌ای؟
از مرحله نیمه‌نهایی لیگ، تماشاگران وارد سالن شده‌اند. در مرحله قبل هر تیم اجازه داشت در هر بازی 50تماشاگر داشته باشد ولی در بازی‌های فینال تعداد به 150نفر افزایش پیدا کرد. با این حال سکوهای شلوغ سالن تأیید می‌کرد که نفرات بیشتری راهی سالن شده‌اند. تماشاگران اصفهانی به 50نفر هم نمی‌رسیدند اما تعداد تماشاگران گرگانی 250نفر تخمین زده می‌شد. سختگیری‌هایی که در مرحله نیمه‌نهایی برای ورود تماشاگران بود، دوشنبه در فینال دیده نشد. در این شرایط شایعه‌ای که قبلا مطرح بود، بیشتر قوت گرفت. گفته می‌شد محدودیت ورود تماشاگران در مرحله نیمه‌نهایی با خواست تیم شیمیدر انجام شده بود. شیمیدری‌ها با شهرداری گرگان بازی داشتند و می‌دانستند یکی از امتیازات تیم گرگانی، تماشاگرانشان است. گفته می‌شود شیمیدر برای داشتن همان 50تماشاگر هم مشکل داشت و برای تشویق تیمش تماشاگر اجاره کرده بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :