• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 7 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159333
+
-

آماربازی

24
اگر تصمیمات لحظه‌ای مسئولان در آخرین لحظات دوباره تغییر نکند، ورزشگاه آزادی تهران امشب میزبان فینال جام حذفی است. از سال94 به این طرف دقیقا 7سال است که فینال جام‌حذفی در تهران برگزار نشده اما باز هم در میان شهرهایی که فینال جام‌حذفی در آنها برگزار شده تهران با اختلاف بسیار زیاد در صدر است. شهر تهران تا‌کنون 24بار میزبان فینال حذفی بوده و شهر دوم با اختلاف خیلی زیاد اصفهان است که 8بار فینال جام حذفی را برگزار کرده است. تا قبل از امسال در مجموع 34دوره جام‌حذفی برگزار شده که با احتساب فینال‌های تک‌بازی و فینال‌های رفت و برگشت تا‌کنون 52فینال داشته‌ایم؛ 24فینال در تهران و 28فینال در سایر شهرها.

02
در 24فینالی که پیش از این در تهران برگزار شده 22بار لااقل یک تیم تهرانی پای فینال بوده و به همین دلیل ورزشگاه‌های پایتخت بازی فینال را میزبانی کرده‌اند. اما 2بار هم تهران به‌عنوان شهر بی‌طرف بازی فینال را برگزار کرده که با بازی امشب این تعداد به 3 خواهد رسید. سال1355 فینال نخستین دوره جام‌حذفی در امجدیه تهران برگزار شد که ملوان و تراکتور طرفین فینال بودند. آن مسابقه را ملوان 4بریک برد و جالب این بود که هر 5گل بازی در 10دقیقه پایانی به ثمر رسید. 10سال بعد، فینال ملوان و خیبر خرم‌آباد نیز در امجدیه برگزار شد که باز هم ملوان قهرمان شد. یعنی در 2بار قبلی که تهران به‌عنوان شهر بی‌طرف میزبان فینال بوده ملوان قهرمان شده است.

01
هر دو تیم آلومینیوم اراک و نساجی قائمشهر برای نخستین بار به فینال جام‌حذفی رسیده‌اند و هر یک از آنها که قهرمان شوند نخستین قهرمانی خودشان را در این رقابت‌ها جشن می‌گیرند. لیست تیم‌هایی که فقط یک‌بار به فینال جام‌حذفی رسیده‌اند تا پیش از این 12عضو داشت که امشب این تعداد به 14تیم خواهد رسید. از جمع 12تیم قبلی 3تیم در تنها فینال خود برنده و قهرمان شدند و 9تیم در فینال شکست خوردند. 3تیمی که تنها فینال خود را برده‌اند سایپا، شاهین اهواز و فولاد خوزستان هستند که نام فولاد همین سال گذشته به این لیست اضافه شد. امشب یکی از 2 تیم آلومینیوم و نساجی هم به رکورد یک فینال و یک قهرمانی در جام‌حذفی خواهد رسید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید