• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 6 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159304
+
-

گرینویچ/الهام اسپیلبرگ از طلاق والدین‌


کالیفرنیا: استیون اسپیلبرگ می‌گوید «ای‌تی» (ET) را با الهام گرفتن از طلاق والدین خودش ساخته است. این کارگردان در برنامه‌ای به‌مناسبت ۴۰سالگی اکران این فیلم کلاسیک، در مورد جدایی والدینش در سال۱۹۶۶، زمانی که او هنوز دانش‌آموز دبیرستان بود، سخن گفت. اسپیلبرگ به حاضران در «جشنواره فیلم‌های سینمایی کلاسیک ترنر» گفت که فکر کردن در مورد این واقعه او را واداشت که صحنه پایانی فیلم «بشقاب‌پرنده» (UFO) محصول سال۱۹۷۷ خود، یعنی «برخورد نزدیک از نوع سوم» را زیر سؤال ببرد. اسپیلبرگ ادامه داد: «طلاق، مسئولیت بزرگی ایجاد می‌کند؛ مخصوصا اگر خواهر و برادر داشته باشیم؛ همه یکدیگر را مراقبت می‌کنیم. [فکر کردم] چه می‌شد اگر الیوت یا پسربچه - چون من هنوز اسمش را انتخاب نکرده بودم- نیاز داشت برای نخستین بار در عمرش مسئول نوعی زندگی (life form) شود، تا جای خالی را در قلبش پر کند؟‌

جنایت باورنکردنی

 لوئیزیانا:‌ دختربچه 4ساله‌ای که مادر و مادربزرگش به او نوشیدنی الکلی خورانده بودند، جان باخت. به گزارش ایندیپندنت، رکسان رکورد ۵۳ساله و کاجا رکورد ۲۸ساله هر دو به اتهام قتل درجه یک در ارتباط با مرگ این کودک دستگیر شدند. سطح الکل خون این کودک که برای تنبیه مجبورش کرده بودند این نوشیدنی را بنوشد معادل 0.680درصد بود و این میزان برای فرد بزرگسال هم کشنده بود. یکی از همسایگان این خانواده، رفتار آنها با کودک را بیمارگونه دانست. پس از انعکاس این خبر در رسانه‌های اجتماعی نیز، کاربران فضای مجازی این اقدام را یک جنایت غیرقابل باور دانستند که لازم است با جدیت از سوی پلیس پیگیری شود. تحقیقات همچنان در این زمینه ادامه دارد، اما هر دو زن مقصر در مرگ این کودک به زندان منتقل شدند.

نمایش مسروقه‌های هنری عراق

بغداد:‌ بخشی از آثار هنرمندان عراقی که در جریان سقوط صدام حسین و تحولات سال۲۰۰۳ میلادی این کشور سرقت شده بود، به عراق بازگردانده و به نمایش گذاشته شد. آثاری که به‌گفته مقام‌های وزارت فرهنگ عراق، بخشی از تاریخ هنر معاصر این کشور به شمار می‌آیند. نزدیک به 2دهه پس از تحولات سیاسی سال۲۰۰۳ عراق که با غارت بخش وسیعی از آثار هنری این کشور همراه بود، تعدادی از این آثار بازگردانده و پس از بازسازی در شهر بغداد به نمایش گذاشته شده است. در جریان جنگ‌هایی که در این کشور رخ داد بسیاری از آثار هنری آن سر از کشور‌های دیگر در آوردند. حالا اما خبرگزاری فرانسه به نقل از لامیا الجواری، برگزارکننده این نمایشگاه نوشت: «از سال۲۰۰۳ حدود 7هزار اثر هنری ارزشمند در عراق سرقت شده که بخشی از آنها در خارج از کشور فروخته شده است، اما حدود 2300مورد از این آثار هنری به عراق بازگردانده شده است.» هم‌اکنون این نمایشگاه در بغداد، میزبان حدود ۱۰۰ اثر هنری بازگردانده و بازسازی شده است که در آن آثار ارزشمندی از 2 هنرمند سرشناس عراقی، جواد سلیم و فایق حسن که آثار آنها در جریان هرج‌ و مرج‌های سال۲۰۰۳ سرقت شده بود نیز به چشم می‌خورد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید