• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 6 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159269
+
-

باد ژاوی خوابید

سرمربی بارسلونا در طول 2‌هفته از قهرمان به مقصر تبدیل شد

باد ژاوی خوابید

حباب ژاوی ترکیده. 3 ماه ژانویه، فوریه و مارس با ژاوی خوش گذشت اما بارسلونا دوباره به تیم دوران کومان شبیه شده و حالا 3‌بازی پیاپی خانگی مقابل اینتراخت، کادیس و رایو وایکانو با شکست همراه بوده. آخرین‌بار بارسای تحت هدایت فان‌خال در فصل 99-1998بود که 3‌بازی پیاپی در نوکمپ را با شکست به پایان رساند. هواداران بارسلونا که برای بازی تیم بانوان بیش از 91هزار نفر از ظرفیت ورزشگاه را پرمی‌کنند، حاضر نیستند چنین تیمی را تماشا کنند؛ تیمی که بازیکنانش به‌هم پاس می‌دهند و درنهایت توپ را سانتر می‌کنند روی دروازه حریف. بارسای تیکی‌تاکا بیشترین گل را از روی سانتر و ضربات سر وارد دروازه حریفان کرده؛ 15گل. در 2‌بازی آخر مقابل کادیس و وایکانو بازیکنان بارسا 80بار اقدام به سانتر کردند. بازیکنانی مثل فران تورس هم که در ابتدا درخشیدند، افت کرده‌اند. تیم‌ها دست ژاوی را خوانده‌اند؛ آنها بوسکتس را می‌بندند و تیم را فلج می‌کنند.
  در بازی رفت، بارسا مقابل همین وایکانو باخت و رونالد کومان اخراج شد و جای خود را به ژاوی داد. با ژاوی در مقطعی اوضاع خوب بود، اما دوباره بارسا به همان بیماری مبتلا شده است. با شکست مقابل وایکانو شایعات درباره بازگشت مسی و خرید لواندوفسکی پررنگ‌تر شده. صالح حمیجیچ؛ مدیر ورزشی بایرن‌مونیخ گفته با 50میلیون یورو هم لواندوفسکی را نمی‌فروشد و بایرن می‌خواهد او را یک فصل دیگر هم نگه دارد که این اظهارات موجب دلخوری لوا شده.
  بارسلونا درصورت دوم شدن در لیگ و راهیابی به سوپرکاپ اسپانیا حدود 8‌میلیون یورو درآمد خواهد داشت. حالا رتبه دومی هم به خطر افتاده و بارسا با تعداد بازی برابر با سه‌ویا در امتیاز هم با این تیم برابر است و اتلتیکو هم در تعقیب این دو تیم منتظر لغزش آنهاست تا جایی در سوپرجام فصل آینده برای خودش دست‌وپا کند. اگر بارسا به سوپرجام راه نیابد، فدراسیون فوتبال اسپانیا 5میلیون یورو زیان خواهد دید.
  درصد برد ژاوی از کومان هم پایین‌تر بوده؛ در حد مربیان فاجعه‌ای مثل رکساچ و سرافرر. سرمربی بارسلونا در ماه‌های اخیر به قهرمان تبدیل شده بود و حالا بادش خوابیده. در ‌سال اخیر، تنها ۳‌سرمربی بارسا بعد از حداقل ۲۵‌بازی درصد پیروزی کمتری نسبت به ژاوی داشته‌اند؛ ژاوی: ۵۳درصد (17برد از 32‌بازی)، رکساچ: ۴۹ درصد (37برد از 76‌بازی)، سرا فرر: ۴۷ درصد (24‌برد از 51‌بازی)، آراگونس: ۴۶ درصد (23‌برد از 50‌بازی) و رونالد کومان: ۵۸ درصد (39‌برد از 67‌بازی).

یک‌سال  پیش مسی و گریزمان روی 58‌گل تأثیر مستقیم داشتند. سپس در عرض 9‌ماه با 7‌بازیکن قرارداد امضا شد؛ لوک دی‌یونگ، آگوئرو، ممفیس دیپای، دمیر، فران تورس، آداما ترائوره و اوبامیانگ.
وقتی  ژاوی رسید، اختلاف با رئال مادرید 12امتیاز بود و حالا به 15امتیاز افزایش یافته. این در حالی است که تیم در دوران او با خرید فران تورس، دنی آلوز، اوبامیانگ و آداما ترائوره حسابی تقویت  شده بود.
این هفتمین باخت ژاوی روی نیمکت بارسا بود. زیدان که در شرایط مشابه با او هدایت رئال‌مادرید را در دست گرفته بود، پیش از رسیدن به این تعداد باخت، 7جام برده بود! زیزو در نخستین نیم‌فصل حضورش در رئال تنها 2‌شکست در 27بازی را تجربه کرد.
 برای هشتمین‌بار متوالی، آداما روی نیمکت قرار داشت. این مشابه مورد مالکوم با والورده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید