• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
سه شنبه 6 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159268
+
-

پیگیری مذاکرات در 2مسیر متضاد

پیگیری مذاکرات در 2مسیر متضاد

درحالی‌که مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+4 به‌دلیل تعلل واشنگتن در تصمیم‌گیری همچنان متوقف مانده‌است، اما به‌نظر می‌رسد رایزنی‌ها در این زمینه در 2مسیر متضاد ادامه دارد؛ از یک‌سو ایران، اتحادیه اروپا، چین و روسیه آمادگی خود را برای ازسرگیری مذاکرات اعلام کرده‌اند و ازسوی دیگر آمریکا و رژیم صهیونیستی درحال کارشکنی در مسیر به نتیجه مثبت رسیدن گفت‌وگوهای هسته‌ای هستند.
به‌گزارش همشهری، در روزهای اخیر رایزنی‌های رژیم صهیونیستی برای کارشکنی در مسیر احیای توافق هسته‌ای سال2015 شدت گرفته‌ و علاوه‌ بر گفت‌وگوی رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر این رژیم درباره ایران، قرار است یک مقام امنیتی ارشد رژیم صهیونیستی به‌زودی در سفر به آمریکا، با مقام‌های این کشور درباره ایران رایزنی کند.
کاخ سفید در بیانیه‌ای از گفت‌وگوی تلفنی رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره مسائل مختلفی ازجمله نقش ایران در منطقه خبر داد. وبگاه کاخ‌سفید در بیانیه‌ای نوشت که «این دو بر ارتباط شخصی قوی‌ای که از زمان سفر نخست‌وزیر به واشنگتن در تابستان گذشته ایجاد شده‌است، تأکید کردند. این رابطه شخصی باعث شده است تیم‌های دیپلماتیک و امنیت ‌ملی ما جانی تازه بگیرد که این دوطرف را قادر می‌سازد بر سر موضوع‌های سخت به مواضعی مشترک برسند.» همچنین دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی درباره این گفت‌وگو در بیانیه‌ای اعلام کرد: «آنها به‌ویژه درباره درخواست تهران برای حذف نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی آمریکا صحبت کرده‌اند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید