• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 6 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159267
+
-

خبر کوتاه/اعزام هیأت ایرانی به بغداد برای رایزنی‌های امنیتی

قرار است طی روزهای آینده یک هیأت از جمهوری اسلامی ایران برای بررسی مسائل مختلف به‌ویژه مسائل امنیتی، به عراق سفر کند. به‌گزارش فارس، وزیر امور خارجه عراق دیروز تأکید کرد که مشکلات جمهوری اسلامی ایران، ترکیه و عراق درباره مسائل امنیتی، باید از طریق گفت‌وگو حل شود. فؤاد حسین به شبکه خبری «الجزیره» گفت که در همین راستا قرار است بعد از عید سعید فطر، یک هیأت از جمهوری اسلامی ایران برای بررسی مسائل مختلف به‌ویژه مسائل امنیتی، به عراق سفر کند.
وی با بیان اینکه علت‌هایی که ترکیه برای توجیه عملیات نظامی خود در خاک عراق مطرح می‌کند، کافی نیست و حضور مستشاران آمریکایی در عراق را برای کمک به نیروهای این کشور دانست و گفت که این مسئله پس از توافق با دولت عراق صورت گرفته است. وزیر امورخارجه عراق همچنین ادعا کرد حمله به نیروهای آمریکایی در عراق به منزله «حمله به دولت و منافع ملی[عراق] است».  این در حالی است که پس از به شهادت رسیدن حاج‌قاسم سلیمانی، فرمانده فقید نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس، نایب‌رئیس سازمان الحشدالشعبی به‌دست آمریکا، پارلمان عراق اخراج نظامیان آمریکایی را تصویب کرد. این مصوبه در سال۱۳۹۸ تصویب شد، ولی به‌خاطر کارشکنی‌های برخی از سیاسیون عراقی و مانع‌تراشی‌های آمریکا، به‌صورت کامل اجرایی نشده ‌است.

   صدور حکم بدوی 2مجرم امنیتی 
حکم دادگاه بدوی 2نفر از مجرمان امنیتی مرتبط با گروهک منافقین صبح دیروز صادر شد. به‌گزارش ایرنا، «ع.ی» و «ا.م» 2نفر از مرتبطان با گروهک منافقین هستند که فروردین۱۳۹۸ هنگام انجام عملیات تروریستی در داخل کشور دستگیر شده بودند. این افراد علاوه بر این، در چند مورد دیگر نیز در نقاط مختلف تهران دست به عملیات تروریستی با هدایت منافقین زده بودند. دادگاه بدوی با بررسی پرونده این دو نفر با جرائمی مانند افساد فی‌الارض، اجتماع و تبانی علیه نظام و تبلیغ علیه نظام، نهایتا با رأفت اسلامی حکم به 16سال حبس برای آنها داده‌ است.

این خبر را به اشتراک بگذارید