• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
سه شنبه 6 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159251
+
-

زیر حلقه/اعتراض به آنلاین

افشین رضاپور، کارشناس بسکتبال

دوره مربیگری بین‌المللی بسکتبال زنان از 4اردیبهشت شروع شده است و تا 9اردیبهشت ادامه دارد. این دوره به مدرسی Mr.Cotarac از صربستان، آنلاین و از طریق سامانه ملی بسکتبال قابل دسترسی است. براساس گزارش تعدادی از مربیان، کیفیت صدا و تصویر کلاس مطلوب نیست. تخمین زده شده    500نفر با هزینه 300هزار تومان ورودی و 100هزار تومان ثبت‌نام در سامانه ملی در این دوره شرکت کرده‌اند (نزدیک به 200میلیون تومان). رقم قابل توجهی است که می‌شود با آن چند مدرس دیگر هم دعوت کرد اما چرا فدراسیون بسکتبال این دوره را فقط برای تعدادی از مربیان حضوری کرده و برای سایرین آنلاین؟ مربیان زیادی به این نحوه برگزاری اعتراض کرده‌اند.

سری هیچکاکی
پیش‌بینی شده فینال لیگ برتر بسکتبال ایران با هیجان و نتایج غیرقابل پیش‌بینی همراه خواهد شد. سری فینال به‌صورت 3از  5بازی است که از دیشب شروع شد. تیم‌های شهرداری گرگان و ذوب‌آهن بعد از فرو نشاندن گردوغبار بازی‌های نیمه‌نهایی و کنار زدن شیمیدر و نظم‌آوران سیرجان، فینال را برگزار می‌کنند. شهرداری مدافع قهرمانی است اما ذوب‌آهن بعد از نزدیک به یک دهه دوباره در فینال حاضر شده. با توجه به حضور بازیکنان مطرح، ملی و خارجی باید اتفاقات و هیجانات بسیاری را در سری فینال شاهد باشیم. برخی سطح هیجان بازی‌ها را با آثار هیچکاک در سینما مقایسه کردند و گفتند فینال بسکتبال سری هیچکاکی دارد.

هنوز 3نفره جدی نیست
تیم‌های 3نفره مردان و زنان ایران در بازی‌های آسیایی و کشورهای اسلامی به میدان می‌روند. در 4سال گذشته، فرصت‌های بسکتبال 3نفره ایران یکی بعد از دیگری از دست رفت. بعد از ناکامی در کسب سهمیه المپیک، آخرین ناکامی 3نفره از دست دادن شانس حضور در جام جهانی بود که مسابقه‌های انتخابی آن اوایل فروردین در قطر برگزار شد. فرصت‌های بعدی برای 3نفره در چین و قونیه وجود دارد. بسکتبال 3نفره در ایران همچنان فاقد ساختاری مشخص است و بیشتر از سرریز تیم‌های ملی تغذیه دارد. بازیکنانی که از تیم ملی خط می‌خورند سر از تیم‌های 3نفره درمی‌آورند درصورتی که کشورها بسکتبال 5نفره و 3نفره را جدای از هم پیگیری می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید