• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
سه شنبه 6 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159248
+
-

روی سکو به مدال المپیک فکر می‌کردم

محمدحسین محمدیان که در المپیک توکیو ناکام مانده بود حالا با کسب طلای آسیا به موفقیت در المپیک بعدی امیدوار شده است

روی سکو به مدال المپیک فکر می‌کردم

محمدحسین محمدیان نفر سوم مسابقات قهرمانی جهان، ازبکستان2014 ، پس از ناکامی در المپیک توکیو2020 کارش را از مسابقات قهرمانی کشور شروع کرد. او در گرگان رقبای داخلی‌اش را شکست داد و صاحب دوبنده تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات قهرمانی آسیا شد. محمدیان در آسیا هم عملکرد بسیار خوبی داشت و بدون اینکه یک امتیاز از دست بدهد به‌عنوان قهرمانی رسید تا نشان دهد آسیا برای او میدان کوچکی است. درباره مسابقات قهرمانی آسیا و اهدافش در آینده با او گفت‌وگو کرده‌ایم.

  با کسب 31امتیاز و بدون اینکه امتیازی از دست بدهی توانستی قهرمان آسیا شوی. سطح مسابقات چطور بود؟
راضی‌کننده بود و از سطح نسبتا بالایی هم برخوردار بود. در وزن 97کیلوگرم حریفان اصلی از کشورهای روسیه، آمریکا و جمهوری آذربایجان هستند که در آسیا حضور ندارند ولی به غیراز اینها تمام مدعیان آسیایی حضور داشتند. میدان خوبی بود و توانستم خودم را برای مسابقات آینده محک بزنم.

 فکر می‌کردی بتوانی به این راحتی مدال طلا را کسب کنی؟ از شکل مسابقاتت مشخص بود که هیچ حریفی نتوانسته خطری جدی برایت محسوب شود.
برای گرفتن طلا روی تشک رفته بودم و سعی کردم بهترین نمایش خودم را داشته باشم. سعی کردم کم‌اشتباه باشم و خوب کشتی بگیرم که خدا را شکر نتیجه هم داد. در کل کار سختی نداشتم، طبق برنامه عمل کردم و از این بابت خوشحالم. این مسابقات رنکینگ‌دار هم بود که از این نظر اهمیت بالایی داشت.

 بعد از کسب مدال طلا، نخستین نفری که با او تماس گرفتی چه ‌کسی بود؟
با پدر، مادر و خواهرم تماس گرفتم و صحبت کردیم. خانواده یک ورزشکار خیلی برای او زحمت می‌کشند و امیدوارم با این مدال اندکی از زحمات آنها را جبران کرده باشم. ورزشکاران بیشتر وقت خود را در اردو سپری می‌کنند و می‌توانم بگویم در 12ماه سال بیش از 8ماه در اردو هستیم.

 روی سکوی قهرمانی به چه چیزی فکر می‌کردی؟
پیش خودم فکر می‌کردم با تلاش بیشتر همین سکو را در المپیک پاریس2024 تکرار کنم. نهایت آرزوی یک ورزشکار کسب مدال در المپیک است و من هم سال‌هاست این هدف را دارم که امیدوارم در المپیک پاریس به هدفم برسم.

 مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی با فاصله نزدیک از هم برگزار می‌شوند. مشخص است در کدام رویداد کشتی خواهی گرفت؟
طبق چرخه انتخابی تیم ملی، نفرات اول مسابقات کشوری ملی‌پوش ایران در قهرمانی آسیا شدند و در ادامه طبق چرخه و با نظر کادر فنی نفرات بازی‌های آسیایی و جهانی مشخص خواهند شد. من در اختیار تیم ملی هستم و هرجا لازم بدانند روی تشک می‌روم. هنوز در مغولستان هستیم ولی فکر می‌کنم به محض بازگشت چند روزی استراحت کنیم و مجددا در اردو حاضر شویم. امیدوارم همه این تلاش‌ها با مدال خوشرنگ همراه باشد تا مردم هم دلشان شاد شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید