• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 4 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159061
+
-

پشت خط‌زن/موقعیت استثنایی برای شکار روس‌ها

جمشید حمیدی | کارشناس والیبال

تحریم بین‌المللی ورزش روسیه باعث شده بازیکنان اروپایی شاغل در لیگ‌های روسیه از بازگشت به دیار شوراهای سابق، خودداری کنند. جالب‌تر اینکه ستارگان روسی هم اعلام آمادگی کرده‌اند که به لیگ‌های ایتالیا و ترکیه می‌پیوندند. مدیر یکی از باشگاه‌های ترکیه با رضایت از موقعیت به‌وجود آمده گفته است ملی‌پوشان روسی را که در شرایط عادی حاضر نبودند از کشورشان خارج شوند، می‌توان با قیمتی کمتر از نرخ متداول در اختیار گرفت. آیا باشگاه‌های ایرانی از بازار آشفته روسیه در جهت صید ابرستارگانی چون میخاییلوف و... استفاده می‌کنند یا کمافی‌السابق روابط مردان سایه در گزینش یاران اغلب تیم‌ها دخیل خواهد بود؟

نو ستاره‌ها...
در پایان تورنمنت بین‌المللی کورناکیا در ایتالیا، تیم دختران نوجوان ایران دوم شد. هرچند ارزشگذاری به‌عنوان و مدال در این گروه سنی را مهم نمی‌بینیم اما انتخاب 2بازیکن ایرانی به‌عنوان بهترین‌ها، مایه خشنودی است. نگار هاشمی، لیبروی جسور و بی‌باک آملی جایزه بهترین توپ‌گیری مسابقات را گرفت. او از پنجه منعطف نیز بهره‌برده است و اگر در ساعد اول نیز اینگونه رشد کند بی‌نظیر خواهد بود. درسا فلاح از ساری هم به سبب تنوع در ارسال پاس و سرعت دادن به توپ، نظرها را جلب کرد. فلاح با کسب تجربه بیشتر می‌تواند پاسوری تمام‌عیار شود. مازندران به‌ویژه 2 شهر والیبال‌خیز آمل و ساری سال‌هاست که تیمی در سطح لیگ برتر ندارد.

تیر اله به سنگ خورد؟!
آلساندرو که دوستان او را اله صدا می‌کنند همراه تیم باریج‌اسانس به قزاقستان رفت تا در جام باشگاه‌های آسیا با سبک و سیاق بازی‌ آسیایی‌ها آشنا شود اما انصراف نماینده ژاپن در لحظه آخر و نبود نمایندگان چین و کره‌جنوبی، این جام را از سکه انداخت و پیشاپیش می‌توان شانس تنها تیم شرق آسیا یعنی تایلند را برای کسب قهرمانی و راهیابی به جام باشگاه‌های جهان بیشتر دانست. مگر اینکه قزاق‌ها از بازیکنان بیکار شده روسی بهره ببرند. با این وصف اگر تیر اله برای تماشای مسابقات والیبال آسیا به سنگ خورد، امیدواریم کاشانی‌ها بتوانند نخستین بار سکویی را برای والیبال باشگاهی زنان ما به ارمغان بیاورند.

این خبر را به اشتراک بگذارید