• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 4 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 158961
+
-

شروع توفانی با 3طلا

تیم ملی ایران در اولین روز رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان توسط عموزاد، سوادکوهی و محمدیان به 3مدال طلا رسید

5نماینده ایران در کشتی آزاد در روز نخست مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی مغولستان روی تشک رفتند. شاگردان درستکار در اوزان 57، 65، 70، 79 و 97کیلوگرم با حریفان خود به مبارزه پرداختند و در 3وزن به فینال رسیدند. عملکرد تیم‌ هند در روز نخست مسابقات قهرمانی آسیا نشان داد رقابت نزدیکی با تیم ایران برای کسب عنوان قهرمانی خواهد داشت.

حذف مومنی
در وزن 57کیلوگرم رضا مومنی، پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل زانابازار زاندانبود دارنده مدال نقره آسیا از مغولستان با نتیجه 10 بر 6 مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر مقابل حریف هندی، مومنی از دور رقابت ها کنار رفت.

طلای ناب رحمان
رحمان عموزاد دارنده مدال طلای نوجوانان و جوانان جهان در وزن 65کیلوگرم در کشتی اول با نتیجه 11 بر صفر مقابل عنایت‌الله از پاکستان به پیروزی رسید. او در دور دوم با نتیجه 9 بر صفر کایکی یاماگوچی قهرمان جوانان جهان از ژاپن را مغلوب کرد و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. عموزاد در نیمه‌نهایی تسوگبادراخ تسیویسورن از مغلوستان را با نتیجه 6 بر صفرشکست داد و به فینال رسید. کار بزرگ رحمان عموزاد در فینال بود که در مقابل باجرانگ پونیا دارنده مدال برنز المپیک و نقره و برنز جهان از هند قرار گرفت. عموزاد در یک کشتی حساب‌شده با نتیجه 3 بر1 این کشتی‌گیر عنوان‌دار را شکست داد و به مدال طلا رسید.

دست یگانه‌جعفری به مدال نرسید
محمدمهدی یگانه‌جعفری با کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی کشور گرگان به دوبنده تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا رسید. او در وزن 70کیلوگرم پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 6 بر 2 در مقابل تایشی ناریکانی از ژاپن شکست خورد و با توجه به حضور این کشتی‌گیر در دیدار فینال، راهی دیدار رده‌بندی شد. یگانه‌جعفری برای کسب مدال برنز به مصاف سیرباز تالگات قهرمان آسیا از قزاقستان رفت و با نتیجه 4 بر صفر شکست خورد تا در راه کسب مدال ناکام بماند و با 2شکست از مغولستان بازگردد.

دومین طلای ایران
علی سوادکوهی دارنده مدال نقره و برنز آسیا در وزن 79کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 8 بر 6 بیامبادورج انخبایار از مغولستان را شکست داد. او در نیمه‌نهایی با نتیجه 3 بر صفر یودایی تاکاهاشی از ژاپن را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. سوادکوهی در دیدار فینال به مصاف بالیان گوراو دارنده مدال نقره آسیا از هند رفت و با نتیجه 9 بر 9 به لطف امتیاز درشت برنده شد تا به طلای قهرمانی آسیا برسد.

طلای 31امتیازی
محمدحسین محمدیان نفر سوم جهان در وزن 97کیلوگرم در دور نخست با نتیجه 10 بر صفر ضیامحمد صفراف از ترکمنستان را از شکست داد. او در مرحله نیمه‌نهایی با نتیجه 10 بر صفر از سد ساتیوارت کادیان دارنده مدال نقره آسیا از هند گذشت و به دیدار فینال رسید. محمدیان در دیدار فینال نیز با نتیجه 11 بر صفر  باتزول اولزیسایخان از مغولستان را شکست داد و طلای آسیا را کسب کرد. محمدیان در 3کشتی 31امتیاز کسب کرد و بدون اینکه امتیازی از دست بدهد مقتدرانه روی سکوی نخست آسیا ایستاد.

قرعه پنج وزن دوم
داریوش حضرتقلی‌زاده در 61کیلوگرم در کشتی اول با سانگ چویی از کره‌جنوبی کشتی ‌خواهد گرفت و در صورت پیروزی در برابر این حریف در دور دوم به مصاف علی‌بیگ علی‌بیگوف، کشتی‌گیر روسی‌الاصل و قهرمان آسیا از بحرین می‌رود. حضرتقلی‌زاده با قهرمانی در مسابقات قهرمانی کشور به دوبنده تیم ملی رسید و حضور در قهرمانی آسیا دومین مسابقه برون‌مرزی است که در آن شرکت می‌کند. حضرتقلی‌زاده 2ماه پیش در تورنمنت بلغارستان شرکت کرد که نتوانست عملکرد موفقی داشته باشد. در وزن 61کیلوگرم 13نفر شرکت‌کننده در جدول رقابت‌ها حضور دارند.
یونس امامی دارنده مدال برنز جهان یکی از باتجربه‌های تیم ملی در مغولستان محسوب می‌شود. امامی در وزن 74کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با برنده کشتی میان عبدالله عبدالکریم از کویت و دایچی تاکاتانی دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی از ژاپن کشتی خواهد گرفت. نورکجا کایپانوف دارنده مدال نقره جهان و قهرمان آسیا از قزاقستان و اختیار نوروزاف دارنده مدال نقره جهان و برنز المپیک از ازبکستان در پایین جدول قرار دارند و تا فینال با امامی رودررو نخواهند شد.
محسن مصطفوی ستاره نوظهور مسابقات قهرمانی کشور بود که در عین ناباوری به مدال طلا رسید و صاحب دوبنده تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا مغولستان شد. مصطفوی در وزن 86کیلوگرم که 11نفر حضور دارند، در دور نخست به مصاف دولت مراد اورازگیلیوف از ترکمنستان می‌رود و در صورت گذر از این حریف در دور بعد مقابل دیپاک پونیا دارنده مدال نقره جهان از هند قرار می‌گیرد. طلای وزن 86کیلوگرم با حضور حسن یزدانی، کامران قاسم‌پور و احمد بذری سال‌هاست در اختیار نمایندگان ایران قرار گرفته و حالا باید دید مصطفوی بی‌تجربه ولی باانگیزه چه نتیجه‌ای رقم خواهد زد.
امیرحسین فیروزپور قهرمان جوانان جهان در کشتی اول با آدیلت داولومبایف دارنده مدال نقره آسیا و برنز بازی‌های آسیایی از قزاقستان مبارزه می‌کند. فیروزپور در صورت پیروزی در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف برنده کشتی میان تاکوما اوتسو دارنده مدال نقره آسیا از ژاپن و جین میونگ کیم از کره‌جنوبی خواهد رفت. 8کشتی‌گیر در جدول وزن 92کیلوگرم حضور دارند.
در دسته فوق‌سنگین یدالله محبی دارنده 2مدال طلای قهرمانی آسیا در سال‌های 2017 و 2019 پس از استراحت در دور نخست در کشتی دوم به مصاف سرداربک خولماتوف از ازبکستان خواهد رفت. 9کشتی‌گیر در جدول وزن 125کیلوگرم حضور دارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید