• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 4 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 158955
+
-

رؤیاپردازی تازه در تئاتر رؤیاها

با فان‌خال نشد اما هواداران منچستر امیدوارند با تن‌هاخ بتوانند فوتبال شناور هلندی ببینند

رؤیاپردازی تازه در تئاتر رؤیاها

با معرفی رسمی اریک تن‌هاخ به‌عنوان سرمربی فصل آینده منچستر‌یونایتد، هواداران این باشگاه از الان برای آینده رویاپردازی را آغاز کرده‌اند. البته در دوران پس از فرگوسن این نخستین‌باری نیست که آنها در تئاتر رویاها به رویاپردازی دست می‌زنند. با ورود دیوید مویز، فان‌خال، مورینیو، سولسشائر و رانگنیک و صرف هزینه‌های زیاد برای خرید بازیکنان جدید، امیدهای زیادی در دل هواداران شکل گرفته بود. مایکل کریگ و رایان گیگز هم مدتی سرمربی موقت بودند اما نتوانستند کمکی به تیم‌شان بکنند. از آخرین‌باری که منچستر در لیگ برتر قهرمان شده (فصل 13-2012)، این باشگاه 1.1میلیارد دلار برای خرید بازیکن جدید هزینه کرده. این را مقایسه کنید با هزینه 370میلیون دلاری لیورپول در همین مقطع. همه این یک‌میلیارد ریخت‌وپاش برای کسب تنها 3‌جام انجام شده است. حالا برای فصل آینده هم چاره‌ای جز ریخت‌وپاش دوباره وجود ندارد چون از همین حالا بازیکنانی مثل پوگبا (که فصل را به‌دلیل مصدومیت از دست داده)، ماتا، لینگارد، کاوانی و ماتیچ قراردادشان تمام می‌شود و برخی بازیکنان دیگر که در حد و اندازه‌های نام من‌یونایتد نیستند، به سمت درهای خروجی هدایت خواهند شد. رانگنیک پس از شکست خردکننده 4بر صفر مقابل لیورپول گفته بود باید حداقل 10‌بازیکن تیم تغییر کنند.
اوضاع تیم به‌قدری وخیم است که تیم گمنام شروزبری هم برای یونایتد کری خوانده. این باشگاه پس از آنکه یک هوادار من‌یونایتد توییت کرده بود که تیمش در حد شروزبری است، باشگاه مورد اشاره جواب داد: «ما در این فصل در آنفیلد توانستیم گل بزنیم اما شما نه» که اشاره دارد به رویارویی این تیم با لیورپول در جام حذفی. در همین بازی با لیورپول تعداد پاس‌های هیچ‌یک از بازیکنان منچستر به دروازه‌بان حریف یعنی آلیسون که 70پاس داده بود، نرسید که این هم یک تحقیر دیگر است. دیگر کسی منچستر را گردن نمی‌گیرد؛ حتی بازیکنان سابق این تیم! روی کین به‌تازگی گفته این تیمی نیست که برایش بازی می‌‌کرده و وین رونی، اسکولز و دیگران هم از منچستر اعلام برائت کرده‌اند.
  پوچتینو از شنیدن خبر انتخاب اریک تن‌هاخ به‌عنوان سرمربی جدید منچستریونایتد شوکه شده، چرا‌که باشگاه تا پیش از اعلام رسمی این خبر، درباره فرجام مذاکرات هیچ اطلاعی به پوچ نداده است. مدیربرنامه‌های پوچتینو تا همین ماه میلادی، در حال رایزنی با یونایتد بر سر احتمال امضای قرارداد بوده و 2‌ماه قبل، این خبر افشا شد که پوچتینو خود در حال جمع‌آوری اطلاعاتی درباره ساختار باشگاه، بازیکنان و شهر منچستر است.
  او از قرارداد 4‌ساله با منچستریونایتد نزدیک به 30‌میلیون پوند درآمد خواهد داشت؛ یعنی دو برابر قراردادش در آژاکس. همین حالا کونته در تاتنهام 15میلیون در سال و گواردیولا 20میلیون می‌گیرند.
  از ترکیب ثابت فصل 19-2018 آژاکس که دوگانه داخلی را برد و به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان رسید، فقط 5نفر هنوز هم در این باشگاه حضور دارند که از همین تعداد هم مزروعی به بایرن مونیخ می‌رود، تالیافیکو احتمالا به بارسلونا، اونانا به اینترمیلان و فقط تادیچ و بلیند می‌مانند. سرمربی آنها هم که رفته. زیاش (چلسی)، دلیخت (یوونتوس)، دی‌یونگ (بارسلونا)، فان‌دبیک (منچستر و اورتون) و خیلی‌های دیگر قبلا باشگاه را ترک کرده‌اند.

کنراد لایمر، هافبک و انکونکو، مهاجم لایپزیش مدنظر رانگنیک برای ترکیب فصل آینده هستند. هنوز نظر تن‌هاخ درباره این دو مشخص نیست. انکونکو در 45بازی این فصل برای تیم آلمانی 30گل و 20پاس‌گل ثبت کرده. هری کین هم یکی از گزینه‌ها برای خط حمله است و البته داروین نونز، مهاجم بنفیکا و آقای گل فعلی لیگ برتر پرتغال.
 ادسون آلوارس، هافبک دفاعی آژاکس ممکن است به همراه سرمربی هلندی این فصل این تیم به اولدترافورد بیاید. برای این پست دکلان رایس هم مدنظر است اما جذب او از لستر 100میلیون هزینه می‌برد. روبن نوس هم در لیست است.

میچل فان‌درگاگ، دستیار فعلی تن‌هاخ در آژاکس، دستیار این مربی در منچستریونایتد نیز خواهد بود. در قرارداد اریک تن‌هاخ با منچستریونایتد این موضوع عنوان شده است. تن‌هاخ با استیون مک‌کلارن صحبت کرده، اما هیچ تماسی از سوی منچستریونایتد با او برقرار نشده. بنابراین انتظار می‌‌رود پرونده حضور او در یونایتد بسته شده باشد. این بدان معناست که تن‌هاخ باید با دستیاران فعلی رانگنیک کار کند. رنه مولنستین، دستیار سابق سر الکس فرگوسن، برای پیوستن به کادر مربیگری اریک تن‌هاخ درنظر گرفته شده است.
ون‌بیساکا، اریک بایی، فیل جونز، الکس تلس، مارسیال و رشفورد می‌توانند منچستریونایتد را ترک کنند. بودجه‌ای 200میلیون پوندی هم برای خریدهای جدید در اختیار سرمربی قرار می‌گیرد. شایعه شده رشفورد شاید به بارسا برود و شاید هم در تیم محبوبش بماند.
تن‌هاخ با دونی فان‌دبیک و مارسیال برای تصمیم‌گیری در مورد آینده این بازیکنان گفت‌و‌گو خواهد کرد. مارسیال و فان‌دبیک قرضی به سه‌ویا و اورتون رفته‌اند.
منچستریونایتد از نزدیک وضعیت انزو فرناندس، هافبک ریورپلاته را زیرنظر دارند. بند آزادسازی او ۲۰ میلیون یورو است. البته رئال مادرید، سیتی و یوونتوس هم این بازیکن را می‌خواهند.
رایس، کلوین فیلیپس، اورلین شوامنی، کریستوفر انکونکو، ایو بیسوما، روبن نوس و جان مک‌گین ازجمله هافبک‌هایی هستند که توسط باشگاه مورد توجه قرار دارند. فرنکی دی‌یونگ هم می‌تواند از بارسا خریداری شود. در نوکمپ دیگر به او اعتقادی ندارند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید