• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 4 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 158954
+
-

امیدوار به روز آخر

سپاهان با گلزنی در دقیقه93 به صعود امیدوار شد اما الدوحیل در دقیقه87 دوباره این شانس را کمرنگ کرد

امیدوار به روز آخر

از ساعت21:45 جمعه ‌شب در ورزشگاه ملک‌عبدالله شهر بریده، تیم سپاهان در گروهD لیگ قهرمانان آسیا مقابل پاختاکور ازبکستان قرار گرفت. 2رقیب قبل از این بازی به‌ترتیب 4 و 3 امتیاز داشتند و تنها شانس هر دو تیم برای باقی ماندن در رقابت صعود، بردن این بازی بود. مساوی در این مسابقه حکم به حذف هر دو تیم می‌داد و همین نکته باعث شد نیمه دوم و به‌خصوص دقایق پایانی بازی با جذابیت فراوان و حملات پرریسک هر دو تیم دنبال شود. نهایتا سپاهان با تعویض‌های هجومی‌اش توانست 2 بر یک پیروز شود و این در حالی بود که زننده و سازندگان هر 2گل بازیکنان تعویضی این تیم بودند. سجاد شهباززاده با 23دقیقه بازی 2گل زد که پاس این گل‌ها را میلاد جهانی و رضا میرزایی مجموعا با 40دقیقه بازی دادند.
امید گل ثبت‌شده در بازی سپاهان و پاختاکور نشان می‌دهد نتیجه ثبت‌شده در بازی این دو تیم کاملا عادلانه بوده است. سپاهان در این بازی به امید گل2.06 رسید که زدن 2گل توسط این تیم را عادلانه نشان می‌دهد. امید گل پاختاکور هم 1.19 بود و درنهایت بازی 2بریک به‌سود سپاهان تمام شد. در این مسابقه که در دقایق پایانی بسیار زیبا و پرحادثه شده بود پاختاکور 5ضربه داخل چارچوب داشت و سپاهان فقط 3ضربه که دوسوم این ضربات تبدیل به گل شدند. هر 3ضربه داخل چارچوب سپاهان را سجاد شهباززاده زد که فقط 23دقیقه در زمین بود اما با ثبت 2گل سپاهان نمره 8.58 را از سایت متریکا گرفت و بهترین بازیکن میدان هم شد.

  احتمالات‌ صعود، سخت‌تر از سخت
سپاهان با این پیروزی 7امتیازی شد و چشم به بازی الدوحیل و التعاون دوخت که ساعاتی بعد در این گروه برگزار شد. 2 تیمی که با 9 و 7 امتیاز بالاتر از سپاهان قرار داشتند و شاید مناسب‌ترین نتیجه برای سپاهان، تساوی این دو تیم بود. اما در جریان این بازی اتفاقات عجیبی رخ داد. ابتدا الدوحیل به گل رسید، بعد التعاون با 3گل در همان نیمه اول کام‌بک زد و این نیمه را 3بریک به‌پایان رساند. اما در نیمه دوم این الدوحیل بود که با 3گل روی کام‌بک التعاون کام‌بک زد! بازی در حالی 4بر3 تمام شد که گل‌های سوم و چهارم الدوحیل در دقایق 84 و 87 به‌ثمر رسیدند. با این نتیجه الدوحیل 12امتیازی شد و صدرنشینی و صعودش را قطعی کرد. سپاهان باید در روز پایانی الدوحیل را شکست دهد چون فقط با 10امتیازی شدن می‌تواند شانسی برای صعود خودش از جمع تیم‌های دوم متصور باشد. تازه این در حالی است که التعاون نتواند در بازی آخر پاختاکور را شکست دهد چون در آن صورت التعاون و سپاهان هم‌امتیاز می‌شوند و تیم عربستانی به‌خاطر پیروزی در بازی رودررو تیم دوم گروه می‌شود و سپاهان را به رتبه سوم می‌فرستد. جالب اینکه بازی‌های روز آخر در این گروه همزمان نیستند و التعاون بعد از سپاهان بازی می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید