• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
یکشنبه 23 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 15885
+
-

تعقیب و گریز مرگبار برای دستگیری راننده فراری

تعقیب و گریز مأموران با راننده فراری خودروی مرموز با مرگ این مرد پایان یافت.
به گزارش همشهری، ساعت22:45 پنجشنبه، مأموران گشت کلانتری یافت‌آباد به راننده یک پژو206 مشکوک شدند و به او دستور ایست دادند. راننده اما با دیدن مأموران بدون توجه به اخطار پلیس دستپاچه شد و پایش را روی پدال گاز گذاشت تا فرار کند. همین شروع عملیات تعقیب و گریز برای دستگیری راننده فراری بود. راننده 206 وقتی وارد خیابان 15متری حوالی یافت‌آباد شد توقف کرد و چندین بار به ماشین کلانتری کوبید و بعد به فرار خود ادامه داد. او سپس وارد اتوبان فتح شد و در مسیر غرب به شرق شروع به حرکت کرد و مأموران همچنان در تعقیب وی بودند.

حتی شلیک تیر هوایی هم باعث نشد که راننده فراری تسلیم شود و به این ترتیب تعقیب و گریز ادامه یافت تا اینکه پلیس در لاین تندرو اتوبان قصد داشت جلوی خودروی 206 بپیچد. در همین لحظه خودروی 206 توقف کرد و راننده از ماشین پیاده شد و این‌بار خلاف جهت حرکت ماشین‌ها در اتوبان شروع به فرار کرد. یکی از مأموران به تعقیب وی پرداخت و مرد فراری از روی نرده‌های میان اتوبان عبور کرد تا خودش را به آن طرف اتوبان برساند. در همین هنگام مأمور پلیس 2گلوله به سمت وی شلیک کرد و به این ترتیب عملیات تعقیب و گریز به پایان رسید.

کنار نرده‌ها و درست روی شمشادها، راننده 206 خون‌آلود روی زمین افتاده بود و با این شرایط مأموران با اورژانس تماس گرفتند. درحالی‌که خودروی متهم همچنان در لاین سبقت بود، ‌ناگهان خودروی پرایدی که در آن وقت شب با سرعت زیادی در اتوبان در حرکت بود با خودروی206 به‌شدت برخورد کرد. شدت این تصادف به حدی بود که خودروی206 به 10متر آن طرف‌تر پرتاب شد و خودروی پراید هم به‌شدت آسیب دید. کمی بعد و با حضور اورژانس راننده پراید به بیمارستان منتقل شد اما بررسی‌ها نشان داد که راننده فراری بر اثر اصابت 2گلوله به بدنش جانش را از دست داده است. در چنین شرایطی گزارش مرگ وی به قاضی جنایی پایتخت اعلام شد که او برای بررسی موضوع در محل حاضر شد. قربانی حدودا 37ساله بود که مأموران در بازرسی از خودروی وی، ‌یک بطری مشروبات الکلی و ‌مقداری شیشه و شیره تریاک به همراه چند قبضه قمه و شمشیر کشف کردند. با استعلام صورت گرفته نیز معلوم شد وی سابقه‌دار بوده و پیش از این به اتهام قاچاق مواد و شرارت به زندان رفته بود. ضمن اینکه از سوی دادسرای انقلاب و یافت‌آباد نیز تحت تعقیب بود و به همین دلیل با دیدن پلیس قصد داشته هر طور شده از دست آنها بگریزد تا گیر نیفتد. در چنین شرایطی، جسد قربانی با دستور قاضی جنایی به پزشکی قانونی انتقال یافت و قرار قانونی برای مأموری که اقدام به شلیک گلوله کرده بود صادر شد. تحقیقات درخصوص اینکه آیا مأمور پلیس، قانون به‌کارگیری سلاح را رعایت کرده از سوی کارشناسان آغاز شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید