• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
یکشنبه 23 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 15881
+
-

با مردم

با مردم

  منازل استیجاری احداث کنند

سلام. به‌عنوان یک مشاور مسکن که 25سال از عمرم را در این بخش سپری کرده‌ام، پیشنهاد می‌کنم نمایندگان در مجلس قانون مشخصی را درخصوص نحوه خرید و فروش مسکن و به‌خصوص اجاره‌بها تصویب کنند تا از سودجویی در این بخش کاسته شود. از سوی دیگر دولت هم خانه‌هایی را به‌عنوان منازل استیجاری احداث کرده و با شرایطی به مستأجران اجاره دهد تا حوزه اجاره‌بها کنترل شود. با این اقدام مالکان و مشاوران املاک نمی‌توانند به‌صورت خودخواهانه هر قیمتی را که دوست داشتند به مستأجران تحمیل کنند.
اسد بیگی از تهران

@  به فکر بازنشستگان باشید

سلام. بسیاری از ما بازنشستگان که عمری منتظر اتمام طول مدت خدمت بوده و روزشماری می‌کردیم تا بازنشسته شویم، فکر می‌کردیم با خیال راحت سال‌های باقیمانده از عمر خود را بدون دغدغه می‌توانیم سپری کنیم، اما غافل از اینکه پس از بازنشستگی مجبور هستیم برای ایجاد تناسب بین دخل و خرج خانواده دوباره به بازار کار برگردیم! چرا که حقوق بازنشستگی کفاف زندگی امروز را نمی‌دهد. از طرفی حقوق دریافتی حتی برای مخارج تغذیه خانواده آن هم به صورت‌حساب‌شده کافی نیست. متأسفانه میزان دریافتی بازنشستگان هیچ سنخیتی با تورم، ‌قیمت بالای کالاها و خدمات نداشته و سبب شده تا ما بازنشستگان چند طبقه زیر خط فقر زندگی کنیم. این درحالی است که حقوق یک‌ماه ما بازنشستگان حتی کفاف مخارج چند روز زندگی برخی از مسئولان را نخواهد داد، اما ما بازنشستگان مجبوریم با این مبلغ یک ‌ماه را سر کرده و از بسیاری از چیزها صرف‌نظر کنیم تا مبادا کم بیاوریم! مسئولان عزیز کمی هم به فکر بازنشستگان باشید.
درددل یک بازنشسته از تهران

  بی‌عدالتی در سهام عدالت

سلام. لطفا بنویسید کسانی که در زمان ثبت نام سهام عدالت نتوانسته‌اند از این امتیاز بهره‌مند شوند باید به کجا مراجعه کنند؟ آیا واقعا خانواده‌هایی مانند من که بسیار هم هستند و مستحق دریافت سهام عدالت هستند باید محروم بمانند؟ لطفا گزارشی در این خصوص تهیه کنید.
9852...0919

@  اتحاد در بین مسئولان و مردم

با سلام. پس از لغو یکجانبه برجام توسط دولت آمریکا، این روزها به اتحاد و همبستگی ملی نیاز بیشتری داریم. در شرایط فعلی همه تلاش‌ها باید در وهله اول، همراهی و هماهنگی داخلی‌ بین ملت، با هر درجه پایبندی به سیاست‌ها و اهداف کشور باشد. البته لازمه آن هم باید بالا بردن سعه‌صدر در بین مسئولان، شفافیت، مسئولیت‌پذیری، انتقادپذیری و از همه مهم‌تر اعتماد بیشتر به مردم و جوانان، حتی آنها که کاملا با ما همراه نیستند، باشد. به‌نظر می‌رسد بهترین راه خارج شدن از بحران اقتصادی هم این است که در کنار رایزنی دیپلماسی، کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی مورد حمایت دولت قرار بگیرند. تجربه نشان داده است هر زمان همدلی در بین مسئولان و مردم قوت بگیرد راه‌حل مشکلات آسان‌تر خواهد شد.
2436...0912

  نصب چراغ راهنمایی و رانندگی

سلام. تقاطع خیابان فرجام و هنگام (شمال میدان رسالت) در منطقه۴ نیاز به نصب چراغ راهنمایی و رانندگی دارد. این در حالی است که تردد سالمندان و دانش‌آموزان از چهارراه خطرساز بوده و نیازمند توجه پلیس راهور است. لطفا منعکس کنید تا مسئولان ذی‌ربط رسیدگی کنند.
بیاتی از ساکنان محل

  ایجاد پل غیرهمسطح

سلام. برای کاهش ترافیک دور برگردان مقابل محل دائمی نمایشگاه‌ها واقع در بزرگراه چمران، به مسئولان ذی‌ربط در پلیس راهور و شهرداری منطقه پیشنهاد می‌شود خیابان تابناک (یمن) را با ایجاد پل غیرهمسطح به چمران شرق به‌سمت چهار راه پارک وی متصل کنند. لطفا منعکس کنید.
4227...0912

  طرح زوج و فرد

سلام. با توجه به آزاد بودن طرح زوج و فرد در روز پنجشنبه، حق کسانی که پلاک فرد دارند ضایع شده و عملا ماهی ۴روز و سالی ۴۸روز حق تردد کمتر نسبت به کسانی که پلاک زوج هستند دارند. پیشنهاد می‌کنیم حداقل برای رعایت انصاف هم شده پلاک‌های فرد پول بیمه خودرو را یک‌ماه کمتر پرداخت کنند.
3382...0912

   تبعیض در قانون برخورداری از بیمه

سلام. بعد از تصادف در اتوبان امام علی وقتی با کروکی پلیس راهور به بیمه مراجعه کردیم، متأسفانه بیمه مرکزی اعلام کرد: براساس قانون خودروهای بالای ۱۴۰میلیون تومان به نسبت ارزش بالاتر، حق استفاده از بیمه شخص ثالث را ندارند! آیا این اقدام خلاف اصل مسئولیت مدنی نیست؟ از طرفی محل تشکیل و ورود هزاران شکایت به دادسراها است. صاحبان این خودروها به دولت عوارض قانونی داده‌اند و اینگونه تبعیض‌ها منطقی به‌نظر نمی‌رسد.
حسنی از تهران

@  ناامید کردن فارغ‌التحصیلان

سلام. یکی از نمایندگان مجلس اعلام کرده که چون هیچ تناسبی بین رشته تحصیلی و علاقه‌مندی فارغ‌التحصیلان وجود ندارد دولت نمی‌تواند آنها را در مشاغل دولتی جذب کند! این درحالی‌ است که اشتغال یکی از معضلات اصلی دانش‌آموختگان دانشگاه‌هاست، اینکه مسئولان آموزش عالی بگویند اشتغال دانش‌‌آموختگان ربطی به آنها ندارد و مسئولان وزارتخانه‌های کار و صنایع نیز اعلام کنند خروجی دانشگاه‌ها نیاز‌های آنها را برطرف نمی‌کند. به‌نظر شما با این توجیهات آیا انگیزه‌ای برای فعالیت دانشجویان باقی می‌ماند؟ امیدواریم مسئولان به‌جای ناامید کردن فارغ‌التحصیلان به فکر حل مشکل بیکاری خیل عظیم فارغ‌التحصیلانی باشند که به امید فردایی بهتر عمر خود را در راه علم و دانش سپری کرده‌اند.
گلایه یک دانشجوی کارشناسی ارشد

لطفا نظرات خود درباره مطالب روزنامه را با ما در میان بگذارید.

این خبر را به اشتراک بگذارید