• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 31 فروردین 1401
کد مطلب : 158745
+
-

۹۹راهکار برای انتخاب‌های بهتر

اندیشه زندگی
۹۹راهکار برای انتخاب‌های بهتر

کتاب «هنر شفاف اندیشیدن» نوشته رولف دوبلی با ترجمه عادل فردوسی‌پور، علی شهروز ستوده و بهزاد توکلی‌نیشابوری منتشر شده است. نویسنده در این کتاب تلاش کرده براساس تجربیات و مطالعات شخصی خطاهای شناختی مختلفی را که در زندگی ما وجود دارند اما آنها را نمی‌بینیم، شناسایی و با ذکر مثال‌هایی از دل زندگی روزمره آنها را معرفی کند. دوبلی توانسته است ۹۹ خطای رایج را شناسایی کند و راهکارهایی برای «کسانی که می‌خواهند انتخاب‌های بهتری داشته باشند» ارائه دهد.
به‌گفته نویسنده، ناتوانی در شفاف‌اندیشی، یا به قول متخصصان «خطای شناختی»، یک انحراف اصولی از منطق است؛ انحراف از افکار و رفتار بهینه، عقلانی و مستدل. البته دوبلی خود اشاره داشته است که منظور از خطاهای گاه‌به‌گاه در تصمیم‌گیری نیست بلکه منظور اشتباه‌های متداول و موانعی بر سر راه منطق ماست که دایماً ما را گرفتار می‌کنند؛ الگوهایی که نسل‌های گوناگون در قرون مختلف تکرار می‌کنند.
کتاب «هنر شفاف اندیشیدن» به زبان‌های مختلف ترجمه شده و با استقبال بسیاری از سوی مخاطبان در سراسر جهان همراه بوده است. این کتاب در ایران از سوی نشر چشمه منتشر و نسخه صوتی آن نیز با صدای عادل فردوسی‌پور به همت «رادیو گوشه» تولید شده است که علاوه بر کتابفروشی‌های سراسر کشور در نرم‌افزارهای کتابخوان طاقچه و فیدیبو موجود است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید