• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
سه شنبه 30 فروردین 1401
کد مطلب : 158650
+
-

ضرغامی در مخزن موزه ملی ایران

عزت‌الله ضرغامی با انتشار فیلمی کوتاه از مخزن موزه ملی ایران، گفت: ۳۵۰هزار قطعه شیء تاریخی ثبت‌شده به‌دلیل کمبود جا در مخزن موزه ملی نگه‌داری می‌شود که البته مجموع اشیای فرهنگی تاریخی به بیش از 3میلیون قطعه می‌رسد.
ضرغامی که ویدئوی حضور خود در مخزن موزه ملی ایران و لمس اشیای هزاران‌ساله را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده با در دست گرفتن ظرف سفالی مشهور شهر سوخته که عنوان قدیمی‌ترین انیمیشن جهان را به‌خود اختصاص داده است، در گپ‌وگفت با رئیس موزه ملی ایران، می‌گوید: در موزه ملی ایران ۳۲۰۰قطعه تاریخی ارزشمند در معرض دید علاقه‌مندان قرار دارد. این درحالی است که ۳۵۰هزار قطعه ثبت‌شده دیگر به‌دلیل کمبود جا در «مخزن» نگهداری می‌شود. البته مجموع اشیای تاریخی به بیش از 3 میلیون قطعه می‌رسد.
در این ویدئو که جبرئیل نوکنده و مسئولان موزه ملی ایران حضور دارند به عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفته می‌شود که به‌دلیل شرایط استانداردی که قفسه‌های مخزن موزه ملی دارند، بسیاری از اشیا به خوبی حفظ شده‌اند. ضرغامی در ادامه بازدید از مخزن موزه ملی گفته که بخشی از گنجینه ارزشمندی که در مخازن است، ظرفیت یک موزه مستقل تخصصی را داراست.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی همچنین با اشاره به‌نظر رئیس موزه ملی ایران، اضافه کرد: مدیر موزه معتقد است با رعایت پروتکل‌ها و قواعد حرفه‌ای می‌توان امکان نمایش عمومی را در سراسر کشور مهیا کرد. مردم حق دارند از داشته‌های نفیس خود مطلع شوند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید