• یکشنبه 23 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 4 ذی القعده 1445
  • 2024 May 12
یکشنبه 23 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 15851
+
-

آخرین واکنش‌ها به انتخاب شهردار تهران

شصت و سومین جلسه رسمی شورای شهر تهران امروز برگزار می‌شود و قرار است بررسی اعضای شورای شهر تهران به مقصد پایانی رسیده و 2 نامزد نهایی انتخاب شده برای تصدی پست شهردار تهران آخرین فرصت خود برای جلب نظر اعضای شورای شهر را خواهند داشت. متن پیش رو آخرین خبرها و گفته‌های مدیران و کارشناسان شهری درباره سرنوشت انتخاب شهردار تهران است.

  مجید فراهانی، عضو شورای شهر تهران: فرایند انتخاب شهردار در شورا به تصویب رسیده است و کار براساس همان فرایند تصویب شده دنبال شد. امروز نیز از بین این دو گزینه شهردار منتخب معرفی خواهد شد و تاکنون هیچ بحثی برای تغییر این روند صورت نگرفته و باید براساس مصوبه شورا عمل کرد. شهردار تهران باید منتخب اکثریت نسبی حاضران جلسه باشد و حداقل ۱۱ رأی را به‌دست آورد، درصورتی که این ۱۱ رأی را کسب نکند، باید دید شورا چه تصمیمی خواهد گرفت. (ایسنا)

  زهرا صدراعظم نوری، عضو شورای شهر تهران: از دست‌های پشت پرده اطلاعی ندارم و نمی‌دانم بر چه اساسی این موارد مطرح شده است و بنده مطمئنم شهردار از بین دو گزینه فعلی انتخاب می‌شود و چیزی غیر از این نخواهد بود، اگر چیزی غیر از این موضوع اتفاق بیفتد عملکرد ما تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد و منطقی نیست. (فارس)

  ابوالفضل قناعتی، عضو شورای چهارم شهر تهران: باید از ظرفیت نخبگان در مدیریت شهری استفاده شود و شهرداری انتخاب کنند که متخصص و شایسته باشد. این توقع هم از اصولگرایان و هم اصلاح‌طلبان وجود دارد که انتخاب‌های فراجناحی انجام داده و افرادی را برگزینند که بتوانند به خوبی شهر را اداره کنند. در کل اگر شهردار تهران نسبت به مسائل شهرداری توجیه نباشد حتماً دور می‌خورد بنابراین باید شهرداری انتخاب شود که به تمامی حوزه‌ها مسلط باشد. (مهر)

  امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، عضو هیأت رئیسه مجلس: شهردار آینده و شهرداری یک سازمان و نهاد خدمات عمومی است و باید مسئولیت خودش نسبت به توده‌های مردم را به خوبی بداند و اصلا رویکردش «مردم‌محور» باشد نه «ضدمردمی». (ایسنا)

  حجت نظری، عضو شورای شهر تهران: شهردار تهران باید آنقدر مقاوم باشد که در برابر جریان سیاسی رقیب در خارج از بدنه، جریان داخلی رقیب سیاسی و کاسبان در شهرداری بایستد. در شهرداری کاسبانی وجود دارند که عضو هیچ جریان سیاسی‌ای نیستند اما منافع‌شان به‌گونه‌ای است که اجازه نمی‌دهند هر کسی شهردار شود و این سه گروه برای شهردار تهدید هستند و باید شهردار تهران مدیری قوی باشد تا محکم مقابل این افراد بایستد. (ایسنا)

این خبر را به اشتراک بگذارید