• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
یکشنبه 28 فروردین 1401
کد مطلب : 158416
+
-

بازارها/ درخواست دامداران برای نجات صنعت

اتحادیه شرکت‌های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان‌رضوی در نامه‌ای به وزیر جهاد خواستار اتخاذ تدابیر فوری برای نجات صنعت دامداری شدند. فرشید صراف، مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی در نامه‌ای به وزیر جهادکشاورزی اعلام کرد: متأسفانه وضعیت تولید به‌صورتی است که دامداران هر روز ناامیدتر از گذشته به‌دنبال راه‌حلی برای فرار از این گردابی که سیاستگذاران تولید برای آنان ایجاد کرده‌اند، هستند.

  واردات ۸۰ هزار تن برنج
حسن تقی‌زاده، رئیس اتحادیه برنج‌فروشان بابل گفت: قیمت برنج کشت دوم طارم، هاشمی و امراللهی در بنکداری کیلویی 90هزار تومان است و این نوع برنج‌ها در خرده‌فروشی بالای 100هزار تومان به فروش می‌رسند. امیر طالبی، معاون بازرگانی خارجی نیز گفت برای تأمین برنج مصرفی کشور ۸۰ هزار تن برنج در حال ورود به کشور است

  تولید تخم‌مرغ مازاد بر نیاز
ناصر نبی‌پور، رئیس هیأت‌مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران گفت: با مازاد تخم‌مرغ مواجهیم و تخم‌مرغ‌ها روی دست مرغداران در سالن‌ها مانده است. وقتی قیمت تخم مرغ از قیمت مصوب بالاتر می‌رود مسئولان با ارز ۴۲۰۰ تومانی تخم مرغ از ترکیه وارد می‌کنند یا تعزیرات با واحدهای مرغداری برخورد می‌کند اما حالا که قیمت تخم‌مرغ حدود ۳۵۰۰ تومان کمتر از نرخ مصوب شده هیچ خبری از مسئولان نیست و به‌نظر می‌رسد در خواب خرگوشی هستند.

  عرضه روغن محدود شد
خبرگزاری مهر گزارش داد: چند روزی است قیمت روغن نباتی در برخی از مغازه‌های سطح شهر روند افزایشی گرفته و مغازه‌داران عنوان می‌کنند که با کمبود روغن مواجه هستند و شرکت‌های تولید‌کننده عرضه خود را به مراکز فروش به‌شدت کاهش داده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید