• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 28 فروردین 1401
کد مطلب : 158408
+
-

برپایی روزبازار جنب متروی حرم امام ره

گپ
برپایی روزبازار جنب متروی حرم امام ره

سازمان بهشت‌زهرا(س) با همکاری شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران اقدام به برپایی روزبازار کرده است که اوایل اردیبهشت‌ماه در پارکینگ جنب ایستگاه متروی حرم امام‌خمینی(ره) دایر می‌شود.   امیر رشیدی، معاون خدمات شهری و محیط‌زیست آرامستان پایتخت، در گفت‌وگو با همشهری نحوه برگزاری روزبازار را تشریح کرده که در ادامه می‌خوانید.

روزبازار با چه رویکردی برپا می‌شود؟
به‌هرحال دستفروشان متعددی در اطراف بهشت‌زهرا(س) و گاه داخل آرامستان(محوطه باز گلزار شهدا) و محورهای بزرگراهی فعالیت می‌کنند. علاوه‌بر آن در محله‌های کهریزک و باقرشهر هم شاهد فعالیت بساط‌گستران هستیم که برای ادامه کسب‌وکارشان نیاز به حمایت دارند. سازمان بهشت‌زهرا(س) در راستای مسئولیت اجتماعی با مشارکت دستگاه متولی(شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران) اقدام به برپایی روزبازار کرده است.
از چه زمانی فعالیت روزبازار شروع می‌شود؟
مراحل قانونی این کار سپری شده است و در حال مناسب‌سازی فضا هستیم و به‌نظر اوایل اردیبهشت می‌توانیم شاهد حضور دستفروشان در آن باشیم.
چه تعداد غرفه پیش‌بینی کرده‌اید؟
فضایی که برای این کار پیش‌بینی ‌شده وسیع است و محدودیتی در برپایی غرفه‌ها نداریم اما در مرحله اول حدود 100غرفه پیش‌بینی کرده‌ایم که در صورت استقبال دستفروشان امکان افزایش غرفه‌ها وجود دارد.
شناسایی دستفروشان و واگذاری غرفه‌ها چگونه انجام می‌شود؟
فضاسازی روزبازار توسط سازمان بهشت‌زهرا(س) انجام شده و شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران قطعا براساس مسئولیتی که به‌عهده دارد در شناسایی و نحوه واگذاری غرفه‌ها به ما کمک خواهد کرد.
غرفه‌ها با چه مبلغی به دستفروشان واگذار می‌شود؟
به‌هرحال غرفه‌ها قیمت مصوب دارند و این کار توسط شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران انجام می‌شود و سازمان بهشت‌زهرا(س) در این موضوع دخل و تصرفی ندارد.
آیا غرفه‌ای برای زنان سرپرست خانوار پیش‌بینی ‌شده است؟
بله؛ این کار از طریق هماهنگی معاونت اجتماعی و فرهنگی سازمان با اداره کل امور بانوان انجام شده است و غرفه‌ها رایگان در اختیار زنان سرپرست خانوار قرار می‌گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید