• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
یکشنبه 28 فروردین 1401
کد مطلب : 158380
+
-

پشت‌‌خط‌زن/هنین و روز مبادا

جمشید حمیدی | کارشناس والیبال

ویتالی هنین، مربی سرشناس بلژیکی والیبال که برای تدریس در دوره 3روزه به تهران آمده بود، شاید دوباره به ایران بازگردد. اکثریت قریب به اتفاق شرکت‌کنندگان در کلاس، از نکاتی که او آموزش داد، راضی بودند و مطمئن هستند که 2میلیون تومان‌های خود را دور نریخته‌اند ولی نکته مهم جمله‌ای بود که این مربی پرحاشیه اما آگاه در روز پایانی کلاس به زبان آورد. او تأکید کرد که سال آینده شما را خواهم دید. تعبیرها از این جمله به یک نتیجه مشابه رسیده است. احتمالا فدراسیون والیبال درباره مربیگری در ایران با او صحبت‌هایی داشته وگرنه هنین هر بار از سر اجبار به ایران آمده با لحن نکوهشی درباره ایرانی‌ها صحبت کرده است.

ستاره کوبایی و والیبال ایران
دنیس آنجل از نخستین کوبایی‌هایی بود که جلای وطن کرد و در سواحل لاجوردین سکنی گزید و همسر ایتالیایی گرفت. دنیس را در رقابت‌های جام رمضان دوبی که برای تیم کوبایی‌ها بازی می‌کرد، دیدیم. او در بازی با شهداب یزد، چندبار برای بازیکنان گمنام ایرانی که این چپ‌دست قهار را دفاع کرده بودند، دست زد. آنجل می‌خواهد کم‌کم از والیبال کنار برود. دلیلش هم این است که دخترش بزرگ شده و می‌خواهد بیشتر کنار او باشد. دنیس سال۸۹ با تیم سایپا مقابل پیکان در فینال لیگ ایران باخت. او که هنوز خاطره بازی در ایران را فراموش نکرده است، از رشد والیبال ایران و اینکه حالا این تیم یکی از قدرت‌های جهان است، تعریف کرد.

سفرهای استثنایی
اعزام تیم‌های ایرانی به تورنمنت‌های بین‌المللی به‌ویژه ایتالیا تازگی ندارد اما نکته بدیع درباره عزیمت 3تیم زنان در رده‌های مختلف سنی به این کشور است. در این تورنمنت دختران ما با جو مسابقات بین‌المللی آشنا می‌شوند و به تجاربی ارزشمند می‌رسند. می‌دانیم سفر تیم‌های زنان به آن سوی مرزها ظرافت‌ها و دغدغه‌های خاص خودش را دارد. در این میان نحوه شناخت صحیح و‌ گزینش استعدادهای نخبه است که اهمیت پیدا می‌کند. سؤال اینجاست که کدام کمیته یا تشکلی بر کار مربیان و بازیکنان نظارت می‌کند. آیا کمپدلی، سرمربی تیم در این زمینه صاحب‌نظر است و مهم‌تر از آن چه افرادی کار خود کمپدلی را ارزیابی می‌کنند؟
 

این خبر را به اشتراک بگذارید