• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 28 فروردین 1401
کد مطلب : 158371
+
-

لژیونر/ بیانیه‌بازی پرتغالی‌ها با موضوع طارمی

بیانیه‌دادن باشگاه‌های ایرانی علیه یکدیگر، عادت زشتی است که در سایر نقاط دنیا و به‌خصوص فوتبال اروپا به‌ندرت شاهد آن هستیم. اما این‌روزها انگار حضور مهدی طارمی در پورتو باعث شده پرتغالی‌ها هم به این عادت ایرانی‌ها علاقه‌مند شوند. بعد از بازی پورتو با لاتزیو در لیگ اروپا، باشگاه ایتالیایی بیانیه‌ای علیه پورتو و مهاجم ایرانی‌اش نوشت و طارمی را به فریب داوران متهم کرد. این بیانیه با واکنش مسئولان پورتو روبه‌رو شد و 2باشگاه مدتی را به درگیری با یکدیگر گذراندند. این بار هم باشگاه اسپورتینگ لیسبون که رقیب پورتو در لیگ پرتغال است، با انتشار گزارشی توهین‌آمیز الفاظ زشتی را علیه طارمی به‌کار برده است.
باشگاه اسپورتینگ لیسبون که در کورس قهرمانی لیگ برتر پرتغال 6امتیاز از پورتوی صدرنشین عقب افتاده، با انتشار گزارشی در سایت رسمی خود، ستاره ایرانی پورتو را هدف قرار داده است. در گزارش عجیب این باشگاه پرتغالی با اشاره به پنالتی‌هایی که طارمی در بازی‌های مختلف می‌گیرد، با عباراتی همچون «پورتو از طارمی به‌عنوان بهترین هنرمند استقبال کرد» و «یک مار افسونگر واقعی» از مهاجم ایرانی انتقاد شده و اوج بی‌احترامی این باشگاه به طارمی جایی است که از او با این جمله یادشده است: «یک ایرانی که همیشه آماده اجرای ترفندهای سیرک است.»
این اتفاق با واکنش تند هواداران پورتو روبه‌رو شده است. پایگاه خبری «پورتال دوس‌دراگائوس» که متعلق به هواداران متعصب پورتو‌ست، با انتشار بیانیه‌ای با تیتر «طارمی، تو شاهزاده پارسی ما هستی» ضمن محکوم‌کردن باشگاه اسپورتینگ لیسبون از مهاجم 29ساله خود  دفاع کرده است. در این بیانیه باشگاه اسپورتینگ به نژادپرستی متهم شده است: «اینکه فوتبال پرتغال و جامعه پرتغال مملو از بیگانه‌هراسی است، چیز جدیدی نیست. اینکه هر روز موارد نژادپرستی و خشونت‌های بی‌رویه در میان هواداران تکرار می‌شود چیز جدیدی نیست...» در این بیانیه تند، هواداران پورتو با حمایت همه‌جانبه از مهاجم ایرانی خود، او را شاهزاده پارسی نامیده‌اند. قبل از پیوستن طارمی به پورتو، باشگاه اسپورتینگ علاقه زیادی به جذب این بازیکن نشان داده بود.

تمجید انگلیسی‌ها  از صلاح ایرانی
اولین گل‌اللهیار صیادمنش در چمپیونشیپ انگلیس، با واکنش مثبت رسانه‌های انگلیسی و ترکیه‌ای مواجه شد. صیادمنش در جریان برتری 2بر یک هال‌سیتی مقابل کاردیف نخستین گل تیمش را در دقیقه8به ثمر رساند. سایت «hulldailymail» انگلیس که در گزارشی به ارزیابی عملکرد بازیکنان هال‌سیتی در بازی با کاردیف پرداخته بود درباره ستاره جوان ایرانی نوشت: «اللهیار‌ مثل یک قطار شروع کرد و گل اول او و هال‌سیتی نتیجه فرصت‌طلبی‌اش بود. او در تمام بازی واقعا خوب عمل کرد و خستگی‌ناپذیر ظاهر شد.» این رسانه در ارزیابی فنی از این دیدار به صیادمنش امتیاز 9 از 10 را داد تا این بازیکن ملی‌پوش ایرانی به‌عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شود. صیادمنش با قراردادی قرضی و 6ماهه از فنرباغچه ترکیه به هال‌سیتی انگلیس منتقل شده است. بعد از گلزنی این بازیکن سایت «ajansspor» ترکیه نیز به تمجید از عملکرد او پرداخت و نوشت: «مهاجم ایرانی فنرباغچه که در زمستان به هال‌سیتی ملحق شد بالاخره موفق شد برای تیم انگلیسی نخستین گلش را به ثمر برساند.» صیادمنش قبل از انتقال به هال‌سیتی، به‌شکل قرضی برای زوریا لوهانسک اوکراین بازی می‌کرد و در آن تیم نیز عملکرد درخشانی داشت. مالک باشگاه هال‌سیتی به صیادمنش لقب «صلاح جدید» را داده و باید دید ستاره جوان ایرانی که از این هفته گلزنی را آغاز کرده تا کجا به این روند ادامه خواهد داد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید