• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
شنبه 27 فروردین 1401
کد مطلب : 158334
+
-

گرینویچ/بانوی‌ صورتی خانه‌دار شد


پیونگ‌یانگ‌: زن گوینده اخبار تلویزیونی کره‌شمالی که به‌دلیل لحن پرشور و اغراق‌شده‌‌اش و رنگ صورتی لباس‌اش به بانوی صورتی مشهور است صاحب خانه‌ای مجلل و اشرافی از سوی رهبر این کشور شد. کیم‌جونگ‌اون به خانم ری‌چون‌هی که بیش از نیم‌قرن گوینده خبر‌های دولتی و مهم این کشور است خانه‌ای داد که چندان نسبتی با شعار‌های حزب کارگر مبنی بر مساوات حقوق و برخورداری مالی همه اقشار جامعه این کشور نداشت. به گزارش یورونیوز، این گوینده خبر مدت‌هاست بازنشسته شده اما، هر زمان که لازم است خبرهای مهم دولتی به اطلاع جهانیان برسد، به سر کار خود بازمی‌گردد. کارشناسان می‌گویند کیم در تلاش است تا حمایت خود را از نخبگان کره‌شمالی افزایش دهد. این در حالی است که این کشور با سختی‌ها و بن‌بست‌های دیپلماتیک دست و پنجه نرم می‌کند. رهبر کره‌شمالی گفته: «انتظار دارم که او مثل همیشه با قدرت در سلامت کامل همانگونه که شایسته یک سخنگوی حزب است به‌کار خودش ادامه دهد.»

نخستین کباب به فضا رفت

 آدانا: ‌یک سرآشپز اهل ترکیه همزمان با شصت و یکمین سالگرد سفر انسان به فضا، کباب معروف ترک‌ها را با یک بالن هلیومی به خارج از جو زمین هدایت کرد. یاشار آیدین سرآشپز ترکیه‌ای برای این کار با گروه کارآفرین «آلبایراک» همکاری کرد. به گزارش یورونیوز، پس از 3ساعت این بالن در استراتوسفر (دومین لایه بزرگ اتمسفر) در ارتفاع بین ۳۵ تا ۴۰کیلومتری منفجر شد و درنهایت به دریا سقوط کرد. آقای آیدین از طریق ردیاب به کباب رسید و آن را به رستوران خود منتقل کرد و از آن به‌عنوان «نخستین صادرات ترکیه به فضا» نام برد. هر چند سازمان ملل، بلندای 100کیلومتری از زمین را به‌عنوان مرز فضا می‌شناسد اما یاشار آیدین با این ترفند موفق شد بخشی از فرهنگ و غذای کشورش را به جهانیان معرفی کند.

دست‌دادن حالت توهم به بایدن

کارولینای شمالی: پس از سخنرانی 40دقیقه‌‌ای رئیس‌جمهور آمریکا در دانشگاه ایالتی شهر گرینزبوروی (کارولینای شمالی) به جو بایدن حالت توهم دست داد. در فیلمی که از این مراسم منتشر شده است جو بایدن 79ساله را مشاهده می‌کنیم که ناگهان برمی‌گردد و ابتدا قصد دارد با فردی که در واقع وجود ندارد و او توهم حضورش را دارد دست بدهد. (در اصول حرفه‌ای نشر اخبار باید به نقل نعل‌به‌نعل واقعیت وفادار بود و ممکن است روانشناس‌ها این حرکت بایدن را مصداق دست دادن حالت توهم ندانند؛ اما از آنجا که در زبان فارسی عبارتی با مضمون «دست دادن» حالت توهم وجود دارد می‌توانیم دست دادن جو بایدن با توهم فردی که وجود نداشت را بدون تغییر واقعیت اینگونه تعبیر کنیم). البته به چالش کشیدن حرکات عجیب و غریب بایدن به این ستون و گزارش نیویورک‌پست از این ماجرا محدود نمی‌شود؛ برای نمونه همین چند شب پیش هم شبکه مشهور ام‌بی‌سی عربستان سعودی، با پخش یک برنامه کمدی با بازی خالد‌فرج گاف‌های او را به نمایش گذاشت. این کلیپ ویدئویی یک دقیقه‌ای از بعدازظهر چهارشنبه فقط در توییتر بیش از 7میلیون بار دیده شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید