• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 23 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 15819
+
-

نقش طبیعت در پیاده‌رو‌سازی

شهرنگار
نقش طبیعت در پیاده‌رو‌سازی

زیباترین پیاده‌روهای دنیا پوشیده از درخت و گل‌ هستند. در گوشه و کنار دنیا برخی از خیابان‌ها و پیاده‌روها به اندازه‌ای زیبا هستند که واقعی به نظر نمی‌رسند. تصاویر این خیابان‌ها بیشتر شبیه عکس‌های تخیلی است و طراحان گل و گیاه بیشترین تلاش خود را برای جذاب کردن آنها به‌عمل آورده‌اند. در ادامه برخی از پیاده‌روهای شهرهای مختلف دنیا را معرفی کرده‌ایم. 



پوزیتانو ایتالیا
یکی از مشهورترین سواحل ایتالیا دارای پیاده‌رویی خاص با گل‌های کاغذی معطر و جذاب است. براساس آنچه در سابقه این پیاده‌رو آمده، این رومی‌های باستان بودند که ساخت مناظر باشکوه را در این محل آغاز کردند. خانه‌های رنگی و زیبا، مناظر مسحورکننده این شهر را در کنار پیاده‌رو‌های خاصش شکل می‌دهند. 



 نافپلیو یونان
نافپلیو طبق اطلاعات اطلس شهرهای جهان، شهری برای تمام فصل‌هاست؛ شهری بدون ماشین؛ یکی از زیباترین شهرهای توریستی یونان که با عمارت‌های کلاسیک، کلیساهای بزرگ و دیدنی، پیاده‌روهای پرگل و طبیعت خارق‌العاده‌اش پاتوق آتنی‌های ثروتمند و گردشگرانی از سراسر دنیاست. 



چف‌چوئون مراکش
خیابان‌های شهر چف‌چوئون در شمال غربی مراکش، به‌خاطر سایه‌های مختلف آبی‌شان معروف است. این شهر در سال 1471 تأسیس و در طول قرن‌ها دستخوش تغییراتی شده است. اهالی آن اعتقاد دارند استفاده از رنگ آبی، قدرت خدا را یادآوری می‌کند. بازدیدکنندگان برای داشتن تجربه‌ای زیبا باید از خیابان‌های اونسار و روبو عبور کنند. 



پرتوریا آفریقای جنوبی
از اواخر ماه سپتامبر تا اواسط ماه نوامبر، درخت‌های ژاکارتان در سراسر پرتوریا شکوفه می‌کنند و چهره شهر با رنگ بنفش روشن می‌شود تا انبوهی از گردشگران خارجی به این شهر سرازیر شوند و به دیدن این مناظر طبیعی خاص بروند. تخمین زده می‌شود که تقریبا 70هزار ژاکارتان در اطراف خیابان‌ها، پارک‌ها و باغ‌های پرتوریا وجود دارد.



دنور ایالات متحده 
در شهر دنور ایالت کلرادو، در مقابل کوه راکی کالیفرنیا ،شب‌ها میلیون‌ها چراغ ال‌ای‌دی در خیابان اصلی شهر روشن می‌شود. دنور با این منظره هر سال میلیون‌ها بازدیدکننده را به‌خود جلب می‌کند تا با ترکیبی از دنیای قدیم و پیاده‌روی از آنها پذیرایی کند و آنها را به تماشای زیبایی‌های شب بنشاند. 



 بروکسل بلژیک
پایتخت بلژیک بدون هیچ زحمتی گردشگران را با شیوه‌های تاریخی، عجیب و غریب و فریبنده‌اش سرگرم می‌کند. پیاده‌روهای این شهر با بهره‌گیری از عناصر جذاب پست‌مدرن، آن را به یکی از زیباترین شهرهای جهان تبدیل کرده‌اند. کافه‌ها در اینجا فقط تکمیل‌کننده هستند و برای گردشگران همین که در مسیر پیاده‌روها تردد کنند کافی است. 



 مولویوس یونان
مولویوس، پایتخت لسوها، جزیره گردشگری یونان است. این شهر از دوران عثمانی با خانه‌های سنگی و بالکن‌های مصنوعی چوبی تزئین‌شده با گل‌هایی که در طول پیاده‌رو به زمین می‌ریزند یکی از زیباترین مکان‌های جهان برای بازدید است. کفپوش پیاده‌رو‌ها هم بر جذابیت این مسیرها افزوده‌  است. 


بن آلمان
خیابان شکوفه‌ گیلاس هرشتراس در شهر بن از معدود خیابان‌های خاص آلمان است که شهرت زیادی بین جهانگردان دارد. این خیابان حتی در کتاب جشنواره‌های جهانی، جشنواره شکوفه‌های گیلاس را به نام خود ثبت کرده است و در بهار هر سال (ماه آوریل) سراسر آن پوشیده از شکوفه‌های گیلاس می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید