• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 25 فروردین 1401
کد مطلب : 158180
+
-

گرینویچ/ مچ‌گیری توییتر از افسرده‌ها


نیویورک: دانشمندان الگوریتم نوینی را توسعه داده‌اند که به‌گفته آنها افسردگی میان کاربران توییتر را با دقت ۹۰درصد تشخیص می‌دهد؛ پیشرفتی که شاید به روش‌های تشخیص زودهنگام در آینده منجر شود. به گزارش ایندیپندنت، این الگوریتم وضعیت ذهنی‌ یک کاربر توییتر را با استخراج و تجزیه و تحلیل ۳۳نقطه داده از نمایه (پروفایل) عمومی او، ازجمله محتوای پست‌هایش، زمان ارسال آنها، و سایر کاربران محفل اجتماعی او، تعیین می‌کند. عبدل سدکا، از نویسندگان این مطالعه و مدیر مؤسسه آینده دیجیتال (دانشگاه) برونل، در بیانیه‌ای گفت: «ما الگوریتم را روی 2پایگاه داده بزرگ آزمایش کردیم و نتایج خود را با سایر روش‌های تشخیص افسردگی مقایسه کردیم. در تمامی موارد، موفق شده‌ایم از نظر دقت طبقه‌بندی از روش‌های موجود بهتر عمل کنیم.» پژوهش‌های‌ پیشین نشان داده است که داده‌های رسانه‌های اجتماعی سرنخ‌های ارزشمندی درمورد وضعیت سلامت جسمی و روحی افراد ارائه می‌دهد.

پیش‌بینی فقر پساکرونایی

 کالیفرنیا: گزارش جدید سازمان ملل متحد حاکی از آن است که همه‌گیری ویروس کرونا باعث شده است دست‌کم ۷۷ میلیون نفر در سراسر جهان در سال گذشته میلادی به سمت «فقر شدید» سوق داده شوند و پیش‌بینی می‌شود فقر پساکرونایی هم در راه باشد. به گزارش یورونیوز، یک پنجم کشورهای درحال توسعه نیز نمی‌توانند دست‌کم تا سال آینده نرخ تولید ناخالص داخلی خود را به سطح سال۲۰۱۹ میلادی بازگردانند. میزان بدهی کشورها نیز افزایش یافته است و درحالی‌که در کشورهای توسعه یافته ۳.۵درصد درآمد صرف بازپرداخت بدهی‌ها می‌شود، این رقم در فقیرترین کشورهای در حال توسعه تا حدود ۱۴درصد افزایش یافته است. همچنین نرخ واکسیناسیون در کشورهای کم‌درآمد همچنان پایین است و با ادامه روند کنونی، امید چندانی به پویایی دوباره جمعیت این کشورها نیست.

واکنش به سلاح‌های ارواح

واشینگتن‌: دولت آمریکا قصد دارد با مشکل سلاح‌هایی که به راحتی از اینترنت تهیه می‌شوند و توسط خریدار مونتاژ می‌شوند مبارزه کند. به گزارش یورونیوز، اسلحه‌های کیت که به «سلاح ۸۰ درصد» یا «سلاح ارواح» نیز معروف هستند، به‌صورت کیت نیمه‌مونتاژ شده فروخته می‌شوند و بقیه مونتاژ آن به‌دست خریدار انجام می‌شود. آنها شماره سریال ندارند و از آنجایی که در طول فرایند فروش به‌عنوان سلاح درنظر گرفته نمی‌شوند، برای حمل‌شان به مجوز یا ارائه گواهی عدم‌سوء پیشینه جنایی یا سلامت روانی خریدار نیاز نیست. این سلاح‌ها که به راحتی و به‌صورت آنلاین قابل سفارش و دستیابی هستند، خیلی زود به یک راه‌حل ایده‌آل برای افرادی تبدیل شدند که به دلایل پیشینه کیفری یا محدودیت سنی برای خرید سلاح منع قانونی دارند. پژوهش‌های انجام شده به‌دست «اوری‌تاون»، سازمان مردم‌نهاد آمریکایی برای امنیت تسلیحاتی که در زمینه بهبود قوانین سلاح گرم فعالیت دارد، نشان می‌دهد که کیت ساخت تفنگ ای‌آر-۱۵، یکی از محبوب‌ترین اسلحه‌ها در ایالات متحده که اغلب در مرگبارترین تیراندازی‌ها کاربرد داشته، با هزینه‌ای کمتر از ۴۰۰دلار قابل تهیه است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید