• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
پنج شنبه 25 فروردین 1401
کد مطلب : 158155
+
-

بازی دست شیمیدر افتاد

با شکست شهرداری گرگان در بازی سوم از مرحله نیمه‌نهایی شیمیدر به حضور در فینال لیگ برتر بسکتبال امیدوار شد

بازی دست شیمیدر افتاد

اتفاقی که شهرداری گرگان منتظرش بود، نیفتاد. گرگانی‌ها در تلاش بودند در بازی سوم هم شیمیدر را شکست دهند و صعودشان را به فینال لیگ برتر بسکتبال قطعی کنند اما حالا با نمایشی که شیمیدر سه‌شنبه‌شب داشت، وضعیت را نگران‌کننده می‌بینند.
شهرداری بازی اول را 81-72و بازی دوم را 85-84برده بود. طرفداران این تیم امیدوار بودند که در بازی سوم هم برنده میدان باشند اما شیمیدر با چهره‌ای متفاوت به میدان رفت و امید گرگانی‌ها را به باد داد. در بازی سوم شیمیدر 75-71به پیروزی رسید. هر چند اختلاف 2تیم، 2شوت بود اما شرایط بازی هواداران شیمیدر را به فینالیست‌شدن تیمشان امیدوارتر کرد.
شیمیدر این پیروزی را بیش هر کسی مدیون سرمربی‌اش، مهران شاهین‌طبع است. تغییراتی که او در استراتژی تیم داده بود، دفاع و حمله را منسجم‌تر کرده بود. او با همین تغییرات و تعویض‌های قابل‌قبولی که انجام داد، اجازه نداد گرگانی‌ها بازی را در دست بگیرند. برخلاف شب خوبی که شیمیدر در سالن آزادی داشت، شهرداری گرگان پرنوسان ظاهر شد. آنها در بعضی از دقایق بازی خوبی انجام دادند ولی در دقایقی هرچه تلاش می‌کردند، به نتیجه نمی‌رسیدند. سردرگمی آنها در حمله طرفداران‌شان را کلافه کرده بود و این به‌هم‌ریختگی بیشتر به‌خاطر تغییر تاکتیکی دفاع شیمیدر بود. بالا رفتن تعداد خطاهای محمد جمشیدی و پری پتی و بازی محتاطانه آنها در دقایق پایانی تأثیر منفی روی تیم داشت.
با این نتایج بازی چهارم و به‌احتمال زیاد بازی پنجم فینالیست را مشخص می‌کند. دیشب هم در طرف دیگر میدان ذوب‌آهن اصفهان با 2پیروزی از بازی اول میزبان نظم‌آوران سیرجان بود. امشب ساعت20بازی چهارم شیمیدر و شهرداری برگزار می‌شود. اگر در بازی سوم نظم‌آوران برنده بازی شده باشد، فردا در بازی چهارم مقابل ذوب‌آهن قرار می‌گیرد.

  تماشاگران بیشتر شدند
فدراسیون بسکتبال به 4تیمی که در مرحله نیمه‌نهایی لیگ بازی می‌کنند، اجازه داده است که 50تماشاگر را به سالن بیاورند. در 2بازی اول تماشاگران گرگان بیشتر و پرشورتر از تماشاگران شیمیدر بودند اما تعداد همانی بود که مجوزشان به تیم‌ها داده شده بود. در بازی سوم تعداد تماشاگران بیشتر از 100نفر بود. به‌نظر می‌رسد با حساس شدن بازی‌ها سختگیری‌های فدراسیون هم برای محدود بودن تعداد تماشاگران کمتر از قبل شده است. البته تعدادی از این نفرات به‌خصوص زنان با دعوت خود فدراسیون در سالن حاضر می‌شوند.

 پاس گرگان؟
بازی‌های مرحله نیمه‌نهایی به‌خاطر همزمانی با ماه رمضان شب‌ها برگزار می‌شود، در شلوغی ساعت‌های شبکه‌های تلویزیونی. در بازی‌های قبلی انتقاد این بود که چرا بازی‌های مهم این مرحله از شبکه3و ورزش پخش نمی‌شود. سه‌شنبه‌شب هم که بازی شهرداری و شیمیدر روی آنتن شبکه ورزش رفت اشتباه مجری برنامه، بعضی‌ها را شاکی کرد. مجری به اشتباه اسم تیم شهرداری گرگان را پاس گرگان اعلام کرد. او دقایقی بعد اشتباهش را تصحیح کرد اما حاضر نشد به‌خاطر این اشتباه از مخاطبان برنامه عذرخواهی کند. این اتفاق و مهم‌تر از آن عذرخواهی نکردن مجری دیروز سوژه نقد در صفحه‌های اجتماعی بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید