• یکشنبه 6 خرداد 1403
  • الأحَد 18 ذی القعده 1445
  • 2024 May 26
پنج شنبه 25 فروردین 1401
کد مطلب : 158146
+
-

خیز بارسا برای نیمه‌نهایی

تیم شکست‌ناپذیر ژاوی آمارهای عجیبی را به ثبت رسانده است

بازیکنان و هواداران بارسلونا با اتکا به تساوی یک-یک در زمین اینتراخت فرانکفورت در بازی رفت، خودشان را برای صعود به نیمه‌نهایی لیگ اروپا آماده می‌کنند. لیگ اروپا (یا جام یوفا) از تورنمنت‌‌هایی است که بارسا هرگز موفق به فتح آن نشده است. بارسای ژاوی که 15بازی پیاپی لالیگایی رنگ شکست را ندیده، غیر از لغزش در بازی رفت، در مسابقه این هفته لیگی‌اش مقابل تیم ماقبل انتهای جدولی لوانته به مشکلی اساسی خورد و داشت می‌‌لغزید اما درخشش تراشتگن و مهار پنالتی و گلزنی لوک دی‌یونگ در وقت تلف‌شده، پیروزی را به اردوی این تیم آورد.
    اگر لوک دی‌یونگ نبود، بارسا ۸‌امتیاز کمتر داشت که با این حساب با ۵۲‌امتیاز در رده هفتم لالیگا دست‌وپا می‌زد و برای سهمیه لیگ اروپا در فصل آینده تلاش می‌کرد.
   نیمکت بارسا تأثیرگذارترین نیمکت لیگ است و ژاوی دستش برای تعویض باز است. با گل‌های پدری و لوک خوش‌شانس به لوانته، هم‌اکنون 15‌گل از طریق بازیکنان تعویضی بارسلونا به ثمر رسیده است. مهاجم هلندی با 3‌گل اثرگذار‌ترین در این زمینه است و پس از آن ممفیس و کوتینیو با 2‌گل در رده‌های بعدی قرار دارند.
   در 5لیگ معتبر اروپایی در فصل 22-2021 تنها یک‌بازیکن موفق شده بیش از لوک دی‌یونگ با سر گل بزند؛ آنتونی مودست (کلن- ۹‌گل)، لوک دی‌یونگ (بارسا- ۵‌گل).
   دی‌یونگ از زمان ورود به بارسا، در هر ۱۱۵‌دقیقه یک گل وارد دروازه تیم‌های لالیگایی کرده است.
   شاید باورتان نشود، بارسا بیشترین گل را بین همه تیم‌‌های لیگ‌های بزرگ اروپایی با سر وارد دروازه حریفان کرده است؛ بارسلونا (۱۵‌گل)، اینترمیلان (۱۵‌گل) و رن (۱۵‌گل).
   جوردی آلبا در این فصل تاکنون 8‌پاس گل در لیگ به ثبت رسانده است که با رکورد خود در فصل 18-2017 و 19-2018 نیز برابری می‌کند. او در این فصل همراه تیم ملی و باشگاه خود در تمامی رقابت‌ها 2‌گل و 12‌پاس‌گل ثبت کرده.
   بارسلونا 20بازی از 29بازی خانگی خود مقابل تیم‌های آلمانی را با پیروزی پشت‌سر گذاشته. در 17بار آخری که از حریفان آلمانی پذیرایی کرده، همه را برده غیر از بایرن‌مونیخ. با توجه به همین آمار خیلی از بارسایی‌ها تیم‌شان را از حالا در مرحله بعد می‌بینند.

این خبر را به اشتراک بگذارید