• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
پنج شنبه 25 فروردین 1401
کد مطلب : 158143
+
-

نفتکش دوم هم غرق شد

رئال‌مادرید اکنون 2 باشگاه نفتی را که در جبهه مخالف سوپرلیگ بودند، حذف کرده است

نفتکش دوم هم غرق شد

رئال‌مادرید مغرور از برد 3 بر یک در خانه حریف، بدجور در بازی برگشت بازی را وا داد، تا جایی که فاصله‌ای تا حذف از دور رقابت‌ها نداشت. میلیتائو غایب بود و در نیمه دوم مندی و ناچو هم مصدوم شدند و به همراه کاسمیرو و کروس از بازی بیرون رفتند. ترکیب دفاعی متشکل از واسکس، کارواخال، آلابا و مارسلو که هیچ‌یک مدافع وسط نیستند، می‌توانست شب خطرناکی را برای رئال رقم بزند اما لیگ قهرمانان اروپا چیزی نیست که رئال در آن به‌راحتی تسلیم شود چون آنها مودریچ و بنزما را هم داشتند. رئال با این خط دفاعی 39دقیقه از چلسی گل نخورد. مودریچ در 36سالگی به‌حدی درخشید که ریو فردیناند در برنامه تلویزیونی اعتراف کرد: «پاس گل مودریچ به رودریگو باعث شد صدایم نابود شود. حالا باید پاس‌گل با بیرون پا را پاس مودریچی نام نهاد؛ مثل دریبل زیدانی یا پاس رونالدینیویی.»

    چلسی پس از پاری‌سن‌ژرمن دومین باشگاه نفتی متمولی بود که توسط رئال‌مادرید با این خط دفاعی حذف می‌شد. اگر منچستر‌سیتی در بازی دیشب موفق به عبور از سد اتلتیکو مادرید شده باشد، سیتی سومین باشگاه نفتی پرستاره‌ای است که در مراحل حذفی این فصل به تور رئال می‌خورد.
    این سی‌ویکمین دوره‌ای بود که پادشاه اروپا به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان یا جام قهرمانی باشگاه‌های اروپا می‌رسید. مقایسه کنید با رقیب سنتی این تیم اسپانیایی یعنی بارسلونا که سرجمع 32بار در مرحله گروهی این رقابت‌ها حاضر بوده. حالا چه اصرار عجیبی دارند رئالی‌ها که می‌خواهند از تورنمنت محبوب خود جدا شوند و سوپرلیگ اروپا را راه‌اندازی کنند، سؤالی است که پرس باید به آن پاسخ بدهد.
    رئال‌مادرید به دهمین نیمه نهایی خود در 12‌فصل گذشته لیگ قهرمانـان اروپا رسید. کهکشانی‌ها فقط در فصل 19-2018 و 20-2019در مرحله یک‌هشتم متوقف شدند.
    آنچلوتی به نخستین مربی تاریخ لیگ قهرمانان تبدیل شد که در 4‌دهه پیاپی به نیمه نهایی صعود می‌کند. او با 8‌صعود به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان با رکورد پپ گواردیولا (تا پیش از بازی دیشب سیتی- اتلتیکو) و مورینیو برابری کرد.
    میانگین سنی ترکیب رئال‌مادرید در بازی برگشت با چلسی که در وقت اضافه 3 بر 2 باختند و با توجه به برد 3بریک در بازی رفت صعود کردند، 29‌سال و 293‌روز بود که پیرترین ترکیب این تیم در تاریخ لیگ قهرمانان محسوب می‌شود.
    در تاریخ لیگ قهرمانان هیچ تیم انگلیسی موفق به پیروزی در برنابئو با اختلاف بیش از یک‌گل نشده. چلسی در وقت قانونی با اختلاف 2‌گل پیروز بود اما در وقت اضافه رئال توانست این سنت را حفظ کند.
    با این‌حال وضعیت گل‌های خورده رئال در خانه در مسابقات اروپایی اخیر وخیم است. در 17بازی اخیر لیگ قهرمانان در سانتیاگو برنابئو، 28‌گل وارد دروازه این تیم شده است.
    بنزما توانست برای چهارمین‌بار در 5‌بازی اخیر با ضربه سر برای رئال گل بزند یعنی به اندازه کل 52‌بازی قبلی.
    حالا 38بازی، 38گل و 12‌پاس گل؛ توپ طلا را برای بنزما آماده کنید، بازیکنی که خیلی‌ها اعتقاد داشتند امسال هم در کنار لواندوفسکی بیشترین شایستگی را برای توپ طلا داشت اما درنهایت این توپ به مسی رسید.
    کریم بنزما در این فصل لیگ قهرمانان اروپا 12‌گل به‌ثمر رسانده که بیشتر از 2‌دوره قبلی او (11گل) است. با توجه به گلزنی لواندوفسکی در تساوی یک-یک بایرن با ویارئال، فاصله کریم با لوا در جدول گلزنان لیگ قهرمانان در عدد 3باقی ماند اما مهاجم فرانسوی در دست‌کم 2‌بازی دیگر فرصت دارد تا این فاصله را با همتای لهستانی‌اش جبران کند.
    مهاجم فرانسوی الجزایری‌تبار حتی این فرصت را دارد تا یکی از رکوردهای بی‌شمار کریستیانو رونالدو را بزند. او حالا با تعداد گل‌های نیمار در مراحل حذفی یک فصل لیگ قهرمانان برابری کرده. هر دو‌بازیکن 7گل در مرحله حذفی یک‌دوره لیگ قهرمانان به ثمر رسانده‌اند. کریم با یک‌گل دیگر به رکورد مسی می‌رسد اما تا رکورد 10گل کریستیانو در مراحل حذفی یک دوره، 3‌گل دیگر فاصله وجود دارد.
    رودریگو در لالیگا یک بازیکن معمولی اما در لیگ قهرمانان اروپا یک تعویض طلایی است. از زمان آمدن او به رئال‌مادرید تعداد گل‌هایش در لالیگا تنها 3گل بوده اما 3برابر این یعنی 9گل در لیگ قهرمانان وارد دروازه حریفان کرده و 7پاس‌گل هم داده است.
    چلسی دومین تیم انگلیسی شد که 3‌گل خارج از خانه مقابل رئال‌مادرید در تمام رقابت‌های اروپایی به ثمر رساند، پس از اینکه منچستریونایتد در تساوی 3-3 در جام باشگاه‌های اروپا در می‌1968 این کار را انجام داد.
    چلسی برای نخستین بار در تاریخ خود 8‌برد متوالی خارج از خانه به‌دست آورد.
    چلسی نخستین تیم انگلیسی بود که در سانتیاگو برنابئو در لیگ قهرمانان اروپا 3‌گل به ثمر رساند.

رئال‌مادرید برای پنجمین‌بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا را کنار زد؛ 1998 (دورتموند- نیمه‌نهایی)، 2000(منچستریونایتد- یک‌چهارم نهایی)، 2002 (بایرن‌مونیخ- یک‌چهارم‌نهایی)، 2014 (بایرن‌مونیخ- نیمه‌نهایی) و امسال هم چلسی در یک‌چهارم نهایی. جالب اینکه رئال در دوره‌هایی که قهرمان را از دور رقابت‌ها کنار زده، نه‌تنها تا فینال پیش رفته بلکه قهرمان هم شده است. حالا باید دید با این خط دفاعی درخشان(!) امسال هم این اتفاق رخ می‌دهد یا خیر.

لوکا مودریچ که بهترین بازیکن زمین شد و همه او را تحسین کردند، در 36سالگی بهترین دوران فوتبالش را در لیگ قهرمانان سپری می‌کند. همه گل‌های رئال در 3‌بازی اخیر مقابل 2 تیم نفتی پاری‌سن‌ژرمن و چلسی توسط مودریچ و وینیسیوس ساخته شد و همه را بنزما زد غیراز یکی که رودریگو آن را به ثمر رساند. لوکیتا 17پاس‌گل در لیگ قهرمانان به ثبت رسانده که 4تای آن در این فصل و در 3‌بازی اخیر بوده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید