• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
چهار شنبه 24 فروردین 1401
کد مطلب : 158054
+
-

کوتاه از حادثه/ناگفته‌های حادثه تروریستی حرم رضوی

نتیجه تازه‌ترین تحقیقات درباره حمله به 3روحانی در حرم رضوی نشان می‌دهد که مهاجم پیش از آن به 2روحانی دیگر نیز حمله کرده بود.
به گزارش همشهری، غلامعلی صادقی، رئیس‌کل دادگستری خراسان‌رضوی درباره تازه‌ترین جزئیات حادثه تروریستی حرم رضوی گفت: پس از این حمله مظنونانی احضار شدند ولی دلیلی علیه هیچ‌کدام از آنها در حد مباشرت، معاونت و حمایت از متهم به‌دست نیامد و متهم پرونده یک نفر است. او ادامه داد: اظهارات متهم نشان می‌دهد که او تحت‌تأثیر عقاید و جریان‌های تکفیری بوده و محاربه، قتل عمد و ایراد صدمات با چاقو از اتهامات متهم است. صادقی درباره آشنایی متهم با 3روحانی مضروب نیز گفت:آشنایی قبلی بین متهم و این 3روحانی نبوده است و به‌دلیل تفکرات تکفیری دست به این اقدام وحشیانه زده است. اودر همان روز و قبل از حمله به 3روحانی به 2نفر روحانی دیگر نیز که در محیط بودند حمله کرده بود اما بنا به دلایلی موفق نشده بود. همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد که متهم از طریق فضای مجازی آموزش‌هایی را درخصوص جاسازی سلاح در عملیات انتحاری دریافت کرده بود و با جاسازی ماهرانه سلاح را وارد حرم کرده بود. رئیس‌کل دادگستری خراسان ادامه داد: پرونده دیگری نیز برای کسانی که در این حادثه کوتاهی و یا قصوری داشته‌اند تشکیل شده و در حال بررسی است. براساس این گزارش، این حادثه روز سه‌شنبه 16فروردین ماه امسال در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم امام رضا(ع) اتفاق افتاد و در جریان آن متهم با چاقو به 3روحانی حمله کرد و باعث شهادت 2نفر از آنها شد.

درگیری مرگبار پسرعمه و پسردایی
اختلاف و درگیری میان پسرعمه و پسردایی با جنایتی مسلحانه پایان یافت. به‌گزارش همشهری، این درگیری شامگاه یکشنبه 21فروردین ماه امسال در جنوب پایتخت رخ داد. آن شب پسری 25ساله که هر 2پایش هدف اصابت گلوله قرار گرفته بود به همراه پدرش که او نیز از ناحیه دست، با ضربات قمه زخمی شده، به بیمارستان انتقال یافتند اما پسر جوان به‌دلیل شدت جراحات جانش را از دست داد. با مرگ او، گزارش این جنایت به قاضی محمدرضا صاحب جمعی، بازپرس جنایی تهران اعلام شد. با حضور تیم جنایی معلوم شد که مقتول با پسرعمه‌اش اختلاف داشته و شب حادثه پسرعمه به همراه دوستش به مقابل خانه مقتول رفته و  با کلت کمری و قمه به او و پدرش حمله کرده و این حادثه را رقم زده است. 2متهم پس از این ماجرا فراری شده بودند که  تحقیقات برای دستگیری آنها آغاز شده است.

زورگیری‌های سریالی با سیم‌کارت‌های سرقتی
اعضای باند زورگیری با استفاده از سیم‌کارت‌های سرقتی یا بدون صاحب، اقدام به نصب اپلیکیشن‌های تاکسی اینترنتی می‌کردند تا نقشه زورگیری از راننده‌ها را عملی کنند.
به گزارش همشهری، تحقیقات پلیس آگاهی کرج برای دستگیری این باند با شکایت چند نفراز راننده‌های مسافرکش اینترنتی آغاز شد. یکی از شاکیان گفت: پس از رساندن آخرین مسافرم به مقصد، درخواستی در صفحه گوشی‌ام دیدم. فردی در همان نزدیکی‌ها درخواست تاکسی کرده بود و به سمت لوکیشنی که ثبت کرده بود به راه افتادم. وقتی رسیدم، با 3مرد جوان روبه‌رو شدم که داخل خیابان منتظرم بودند. آنها را سوار کردم اما وقتی وارد منطقه‌ای خلوت شدیم، یکی از مسافران تیغه چاقویش را روی پهلویم گذاشت و بقیه نیز تهدید کردند که اگر در برابرشان مقاومت کنم، مرا خواهند کشت. آنها با تهدید همه پول‌ها و اموال ارزشمندی را که همراهم بود به سرقت بردند و مرا همانجا رها کردند. بقیه شاکیان نیز اظهارات مشابهی را بیان می‌کردند و در این شرایط تیمی از کارآگاهان مأمور رسیدگی به این پرونده شدند. از آنجا که سارقان با استفاده از اپلیکیشن‌‌های موبایلی اقدام به درخواست تاکسی اینترنتی کرده بودند، مأموران سیم‌کارت‌هایی را که با استفاده از آنها این درخواست‌ها ثبت شده بود شناسایی کردند. اما در ادامه معلوم شد که این سیم‌کارت‌‌ها یا سرقتی هستند یا اینکه صاحب مشخصی ندارند. در این شرایط تحقیقات ادامه یافت و در ادامه کارآگاهان موفق شدند با کمک‌گرفتن از دوربین‌‌های مداربسته به تصاویری از دزدان دست یافته و یکی از آنها را شناسایی کنند. مخفیگاه این فرد در یکی از محله‌های کرج زیرنظر گرفته شده و وی در یک عملیات ضربتی دستگیر و به اداره آگاهی منتقل شد. به‌گفته سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز، در بازجویی از متهم معلوم شد که اعضای این باند علاوه بر سرقت از راننده‌های اینترنتی شگرد دیگری نیز برای سرقت داشته‌اند. آنها با استفاده از یک خودروی پژو 405در نقش مسافرکش ظاهر می‌شده و پس از سوار کردن مسافران با تهدید چاقو اقدام به زورگیری از آنها می‌کردند. وی با اشاره به اینکه سارقان در جریان یکی از سرقت‌هایشان یکی از شاکیان را با ضربات چاقو مجروح کرده بودند، افزود: با دستگیری نخستین عضو باند، مخفیگاه 2متهم دیگر نیز شناسایی و آنها در عملیات جداگانه و همزمان دستگیر شدند. اعضای این باند به 19فقره زورگیری اعتراف کرد و در تحقیق از آنها، تعدادی از شاکیان شناسایی شده و با حضور در اداره آگاهی از متهمان شکایت کردند. سرهنگ نادربیگی ادامه داد: با توجه به اینکه احتمال می‌رود اعضای این باند زورگیری‌های دیگری نیز انجام داده‌اند، دادیار شعبه 15دادسرای عمومی و انقلاب کرج مجوز انتشار تصویر بدون پوشش چهره آنها در رسانه‌ها را صادر کرده و شاکیان احتمالی می‌توانند برای شکایت از متهمان به پلیس آگاهی استان البرز در کرج، میدان طالقانی، بلوار تعاون مراجعه کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید