• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 22 فروردین 1401
کد مطلب : 157835
+
-

گرینویچ/سرقت پل 20متری


بیهار: سارقان در هند و در لباس مأموران شهرداری پلی 20متری را دزدیدند. به گزارش ان‌‌دی‌تی‌وی، آنها برای جدا کردن بدنه فلزی این پل از دستگاه‌های برش جوشکاری پیشرفته و بیل مکانیکی استفاده کردند و ساعت‌ها آنجا مشغول کار بودند. ارشاد‌کمال،‌ مهندس شهرداری این منطقه در این‌باره گفت: به‌گفته اهالی روستاهای اطراف این افراد با لباس فرم در محل حاضر شدند و پیشرفته بودن تجهیزات آنها جای شکی برای افراد محلی باقی نگذاشت که آنها از کارکنان دولت هستند. پل یاد‌شده که از سال 1972میلادی تا به حال روی این رودخانه بنا شده برای اهالی منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است و بازسازی آن ممکن است سال‌ها به طول انجامد. ایالت بیهار یا بهار که این سرقت در آن روی داده دومین ایالت بزرگ هند و جمعیت آن ۱۰۵میلیون نفر است. همچنین فقر یکی از واقعیت‌های جداناشدنی این ایالت به شمار می‌آید.

حل معمای گوی درخشان

 آلاسکا: حوالی ساعت 5 صبح در تاریخ 29مارس گویی درخشان در آسمان آلاسکا ظاهر شد که افزون بر دوربین‌های مداربسته شاهدان عینی بسیاری هم آن‌را مشاهده کردند و اکنون دانشمندان راز آن‌را کشف کردند. به گزارش ایسنا، «لزلی اسمالوود»(Leslie Smallwood) یکی از ساکنان فیربنکس(Fairbanks) که شاهد این رویداد بود، به پایگاه خبری محلی گفت: به‌نظر می‌رسید چیزی درون آن درحال چرخش است. او افزود: این گوی بسیار از ماه کامل بزرگ‌تر بود و از شمال شرقی به سمت جنوب غربی حرکت می‌کرد. اکنون اما دانشمندان ثابت کردند که این گوی در واقع بقایای سوخت یک موشک چینی بوده است. یک دوربین شکاری خودکار تصاویری از این گوی درخشان که از مقابل شفق قطبی عبور می‌کرد را ثبت کرده بود.

زمین؛ برنده بلیت بخت‌آزمایی
 
پاریس:  با وجود خبر‌های بدی که درباره زمین و محیط‌زیست منتشر می‌شود این بار خبر رسید زمین برنده واقعی بلیت بخت‌آزمایی 217میلیون دلاری لاتاری بزرگ یورومیلیونر بود. به گزارش ایندیپندنت، مردی فرانسوی که این رقم هنگفت را برنده شد تقریبا تمام آن را صرف بنیادی خواهد کرد که با هدف حفظ محیط‌زیست کار می‌کند. گای درباره انگیزه‌اش از این اقدام به روزنامه فرانسوی «لوپاریزین» گفت: «من اعتقاد دارم که اولویت امروز نجات سیاره زمین است و همه باید برای آن اقدام کنیم. این یک وضعیت اضطراری است. اگر کاری در این زمینه انجام نشود، همه اقدام‌های دیگر بیهوده خواهد بود زیرا اصلا وجود نخواهیم داشت.» او با بیان اینکه هنوز می‌تواند ناباوری خود را از برنده شدن در این لاتاری به یاد بیاورد، گفت بعد از اینکه مشخص شد این یک‌رؤیا نیست، تصمیم خود را گرفت تا از پول به بهترین شکل استفاده کند. به‌گفته این برنده خوش‌شانس، بیشترین پولی که از بخت‌آزمایی به‌دست آمده در بنیاد محیط‌زیستی گذاشته شده است و مابقی نیز به‌تدریج در این مؤسسه سرمایه‌گذاری خواهد شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید