• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
دو شنبه 22 فروردین 1401
کد مطلب : 157804
+
-

نقص فنی برخی نمایشگر‌های کیفیت هوا

خبر
نقص فنی برخی نمایشگر‌های کیفیت هوا

معاون فنی شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران با اشاره به اینکه تمامی نمایشگرهای سنجش کیفیت هوای شهر تهران فعال هستند، گفت: تنها ممکن است به‌دلیل نقص فنی در نقطه‌ای یکی از این نمایشگرها خاموش شود.
فرشید باباخانی در گفت‌وگو با ایسنا خاطرنشان کرد: هر روز در چند مرتبه این تابلوها در سطح شهر تهران چک می‌شوند. هم‌اکنون ۱۸نمایشگر در سطح شهر تهران وجود دارد که همگی آنها مورد بازبینی قرار می‌گیرند. گاهی در منطقه‌ای بر اثر تغییرات در پست برق منطقه یا ایرادات فنی یکی از این نمایشگرها خاموش می‌شود، ولی به هیچ عنوان اینطور نیست که این نمایشگرها در سطح شهر غیرفعال شوند.
وی افزود: پیش از عید نوروز تمامی نمایشگرها در تهران نوسازی شدند، اما بیشترین توجه شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران به اطلاع‌رسانی از طریق اپلیکیشن موبایل و وب‌سایت معطوف شده است. در حقیقت این نمایشگرها زمانی نصب شده بودند که در دهه ۷۰ قرار داشتیم و در آن موقع روش اطلاع‌رسانی با بهره‌گیری از این نمایشگرها بود، اما امروز توجه ما به اطلاع‌رسانی از طریق اپلیکیشن، وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی است.
باباخانی در پایان با تأکید بر اینکه شهروندان نیز امروز از شبکه‌های اجتماعی برای اطلاع از کیفیت هوای شهر تهران بهره می‌گیرند، گفت: هم‌اکنون برای جلوگیری از اتلاف منابع ۱۸ نمایشگر سطح شهر تهران را تا زمانی که عمر آنها تمام نشود، مورد استفاده قرار می‌دهیم و حفظ می‌کنیم، اما پس از آن به‌دلیل اینکه کارایی آنها با تغییر نحوه اطلاع‌رسانی کاهش پیدا می‌کند، یکی‌یکی جمع‌آوری می‌شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید