• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
یکشنبه 21 فروردین 1401
کد مطلب : 157703
+
-

احترام به مادر و کودک

سیدمحمد آقامیری - عضو شورای شهر تهران

روز گذشته خبری به نقل از بنده مبنی بر تفکیک بوستان‌ها و زنانه و مردانه‌کردن پارک‌های تهران منتشر شد که واکنش‌هایی در فضای مجازی داشت و منجر به  رنجش برخی ‌شهروندان شد؛ بنابراین لازم دانستم تا توضیحاتی ارائه دهم و عنوان کنم که اصلا دیوارکشیدن و زنانه و مردانه‌کردن بوستان‌های تهران صحت ندارد و موضوع مربوط به احداث بوستان مادر و کودک با هدف احترام به مادران و کودکان توسط شهرداری تهران در محلات است.
مدیریت شهری در دوره جدید، کانون خانواده را محور برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و... قرار داده است و قصد دارد با انجام کارهای متفاوت و البته متنوع، زمینه ارتباط بیشتر اعضای خانواده با یکدیگر و استحکام بنیان خانواده‌ها را فراهم کند.
 در خانه و خانواده نقش اصلی به‌عهده مادر است و به تعبیر دیگر مادران مرکز ثقل خانواده هستند و همگان قبول داریم که بخش زیادی از مسئولیت تربیت فرزندان و موضوع فرزندپروری به‌عهده مادر و زن خانواده است؛ بنابراین ضرورت دارد مادر و فرزند (کودک) علاوه بر خانه و خانواده در فضای عمومی شهر مانند بوستان‌ها و فضاهای بازی هم ارتباط عاطفی بیشتری با یکدیگر داشته باشند و در یک محیط امن و آرام و بدون دغدغه لحظات خوشی را تجربه کنند. 
ازاین‌رو احداث بوستان مادر و کودک در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفته ‌که در برخی ‌محلات بوستان‌های جدید با همین کاربری احداث می‌شوند و در محلاتی هم که امکان احداث بوستان جدید نباشد، بخشی از یک بوستان به بوستان مادر و کودک اختصاص داده می‌شود؛ بنابراین براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تا پایان امسال یعنی در نوروز 1402شاهد بهره‌برداری از 352بوستان مادر و کودک در پایتخت خواهیم بود. 
این کلیت طرح شهرداری تهران در عملیاتی‌شدن بوستان مادر و کودک است و اصلا مدیریت شهری برنامه‌ای برای زنانه و مردانه‌کردن پارک‌های تهران ندارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید