• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
یکشنبه 21 فروردین 1401
کد مطلب : 157687
+
-

کوتاه از حادثه/زندگی، هدیه زن اراکی به 5بیمار

اهدای اعضای بدن زن جوانی که دچار مرگ مغزی شده بود به 5بیمار نیازمند، زندگی دوباره‌ای بخشید.
به گزارش همشهری، این زن 43ساله که خدیجه باقری نام داشت و ساکن استان مرکزی بود چند روز قبل به‌دلیل مشکلات حاد مغزی به بیمارستان ولی عصر اراک منتقل شد و تحت درمان قرار گرفت. او وضعیت وخیمی داشت و پزشکان تلاش‌های زیادی برای نجاتش انجام دادند اما این تلاش‌ها ثمری نداشت و سرانجام روز جمعه او دچار مرگ مغزی شد. با وجود مرگ زن جوان اما اعضای بدن او می‌توانست نجات بخش بیماران نیازمند باشد. در این شرایط بود که مسئولان بیمارستان با خانواده او وارد رایزنی شدند و پس از جلب رضایت‌شان پیکر این بیمار مرگ مغزی برای جداسازی اعضا به تهران منتقل شد.
دکتر سیدمحمد جمالیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در این‌باره گفت: با وجود همه تلاش‌هایی که برای درمان این بیمار انجام شد اما بدن او به فرایند درمان واکنشی نشان نداد و پس از تأیید و تشخیص تیم پزشکی به مرگ مغزی و البته رضایت خانواده به بیمارستان امام خمینی(ره) تهران منتقل شد.
وی ادامه داد: کبد و هر دو کلیه مرحوم به 5 بیمار نیازمند عضو پیوند شد و با گذشت و ایثار این خانواده، ۵نفر از افرادی که نیازمند عضو پیوندی بودند، حیات دوباره یافتند. در ادامه پیکر آن مرحوم جمعه شب و پس از انجام عمل جراحی به اراک بازگردانده و روز شنبه (دیروز) در زادگاهش در روستای خیرآباد به خاک سپرده شد.
دکتر جمالیان ضمن تسلیت به خانواده و نزدیکان مرحوم باقری به‌خصوص دو فرزند ۱۱ و ۱۹ساله ایشان، از تصمیم بزرگ آنها قدردانی کرد. 

پایان آدم ربایی 50میلیاردی  
3نفر که با اجرای نقشه‌ای پیچیده مردی را ربوده و برای آزادی‌اش 50میلیارد ریال باج خواهی کرده بودند، وقتی پی بردند پلیس در یک‌قدمی آنهاست، او را آزاد کردند.
به گزارش همشهری، چند روز قبل مردی به کلانتری 13باهنر قزوین رفت و از مفقود شدن برادرش خبر داد. او می‌گفت که برادرش به طرز مشکوکی مفقود شده و به تماس‌های تلفنی پاسخ نمی‌دهد. معلوم نیست چه بلایی بر سرش آمده است. هرچند به درستی معلوم نبود که چه بر سر این مرد آمده اما شواهد به‌دست آمده نشان می‌داد که او به‌احتمال زیاد ربوده شده است. این فرضیه زمانی قوت گرفت که مدتی بعد مرد ربوده شده در یکی از پیام‌رسان‌ها برای فرزندش پیامی داد و از او خواست 50میلیارد ریال تهیه کند. او نوشته بود هرطور شده باید این پول را تهیه کند و باز هم به او پیام خواهد داد.
کارآگاهان پلیس که حتم پیدا کرده بودند این مرد ربوده شده است  برای شناسایی آدم ربایان و آزادی او گزینه‌های مختلفی را تحت بررسی قرار دادند. آنها منتظر پیام بعدی آدم ربایان ماندند و همزمان به بررسی مراودات مرد ربوده شده پرداختند تا شاید بتوانند مظنونانی را شناسایی کنند. زمان زیادی طول نکشید که کارآگاهان آگاهی به 2نفر در این‌باره مشکوک شدند و وقتی آنها را به‌طور نامحسوس تحت نظر گرفتند اطمینان پیدا کردند که آنها در این آدم‌ربایی دست دارند.
افسران پلیس گام به گام به کشف حقیقت نزدیک‌تر می‌شدند تا اینکه آدم‌ربایان که پی برده بودند پلیس در یک قدمی آنها‌ست مرد ربوده شده را در یکی از محله‌های قزوین رها و تلاش کردند خود را بی‌گناه و بی‌اطلاع از همه‌‌چیز نشان دهند. در ادامه اما مأموران با شناسایی سومین عضو باند آدم ربایی هر 3   را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.
سردار علی ابراهیمی، فرمانده انتظامی استان قزوین با اعلام جزئیات این پرونده گفت: متهمان در تحقیقات مقدماتی دست داشتن در آدم ربایی را انکار می‌کردند. سرانجام اما از آنجا که همه شواهد و مدارک علیه‌شان بود به جرمی که مرتکب شده بودند، اعتراف کردند و با صدور قرار قانونی راهی زندان شدند.

معمای قتل مرد پابرهنه 
تحقیقات برای کشف اسرار قتل مردی که جسدش در یکی از بلوارهای تهران کشف شده از سوی تیم جنایی آغاز شده است.
به‌گزارش همشهری، صبح جمعه نوزدهم فروردین ماه زنی در حال عبور از بلواری در شمال تهران بود که چشمش به جسد نایلون پیچ‌شده مردی افتاد که میان شمشادها رها شده بود. او با پلیس تماس گرفت و در ادامه ماجرا به قاضی محمد وهابی بازپرس جنایی تهران اعلام شد و او به همراه تیم جنایی پایتخت در محل حادثه حاضر شدند. جسد متعلق به مردی بود حدودا 40ساله که هدف ضربات چاقو قرار گرفته و روسری به دور گردنش پیچیده شده بود. او لباس بیرون به تن داشت اما کفش به پاهایش نبود و معلوم بود که در جای دیگری به قتل رسیده و  قاتل یا قاتلان او را نایلون پیچ و بعد در بلوار رهایش کرده‌اند.
به‌دنبال این حادثه جسد مقتول به پزشکی قانونی انتقال یافت تا با انجام تحقیقات گسترده ابتدا هویت وی فاش شود و بعد با بررسی دوربین‌های مداربسته و اقدامات اطلاعاتی و پلیس قاتل یا قاتلان شناسایی شوند تا اسرار این جنایت رازگشایی شود.

کنجکاوی مرگبار پسر بازیگوش
پسربچه 4ساله که برای کنجکاوی به کنار پنجره رفته بود در حادثه‌ای غم‌انگیز به پایین سقوط کرد و جانش را از دست داد.
به گزارش همشهری، این حادثه عصر پنجشنبه در یکی از مناطق تهران اتفاق افتاد. پدر و مادر کودک برای انجام کاری از خانه خارج شدند و پسربچه بازیگوش پس از رفتن پدر و مادرش، خودش را به کنار پنجره رساند. به‌گفته شاهدان، پسربچه از پنجره در حال تماشای بیرون بود که ناگهان در حادثه‌ای تلخ به پایین سقوط کرد. شاهدان وحشت زده با اورژانس تماس گرفتند اما تلاش برای نجات او که از پنجره طبقه چهارم به پایین افتاده بود بی‌فایده بود و پسربچه جانش را ازدست داد. به‌دنبال این حادثه، ماجرای مرگ پسر خردسال به قاضی محمد وهابی، بازپرس جنایی تهران اعلام شد و با دستور وی جسد قربانی به پزشکی قانونی انتقال یافت و تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید