• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
یکشنبه 21 فروردین 1401
کد مطلب : 157657
+
-

استانداردهای دوگانه آمریکا در مواجهه با حقوق بشر

 خانه ملت/احمد نادری، نماینده مجلس، در واکنش به تعلیق عضویت روسیه در شورای حقوق بشر و چشم‌پوشی این شورا بر جنایت‌های رژیم صهیونیستی، گفت: حقوق بشر ابزاری برای پیش‌بردن قدرت بوده که توسط غربی‌ها ایجاد شده است که در فضای پس از جنگ جهانی اول گفتمان حقوق بشر شکل گرفت و پس از جنگ جهانی دوم این گفتمان نهادینه شد. از آنجایی که قدرت دست آمریکایی‌ها بود، توانستند گفتمان خود را در جهان نهادینه کنند.
وی بیان کرد: این گفتمان اساسا ابزاری برای استفاده غربی‌ها و به‌طور خاص ایالات متحده آمریکا‌ست و هر زمان لازم باشد، از گفتمان برای سرکوب مخالفانشان بهره می‌گیرند و هر زمان بخواهند این گفتمان را می‌شکنند، از خط قرمزهایی که تصنعی است عبور می‌کنند و بارها دیده‌ایم در جنگ‌هایی که آمریکا در طول تاریخ راه انداخته است، جنایت‌های کاخ سفید هیچ نسبتی با حقوق بشر ندارد.
نادری توضیح داد: آلبرایت، وزیر خارجه اسبق آمریکا که به‌تازگی فوت کرده است، با افتخار گفته که مرگ 8میلیون کودک در عراق در زمان تحریم دولت صدام ارزش داشته است؛ در واقع در جایی که لازم باشد واشنگتن از حقوق بشر عبور می‌‌کند و همه جنایت‌هایی را که آمریکا در دهه‌های اخیر رقم زده، با گفتمانی که خود مدعی آن هستند، هیچ نسبتی ندارد.
این نماینده مجلس تأکید کرد: در بحث روسیه شاهد هستیم که آمریکا با استاندارد دوگانه‌ای برخورد می‌کند، از سویی جنایت‌هایی خود و همپیمانانش ازجمله رژیم صهیونیستی انجام می‌‌دهند اما از سوی دیگر از ابزار حقوق بشر علیه ایران، چین و روسیه استفاده می‌کند، تعلیق روسیه از شورای حقوق بشر آخرین اقدام آمریکا‌ست‌.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید