• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
شنبه 20 فروردین 1401
کد مطلب : 157572
+
-

کوتاه از حادثه/پرستار ساوجی فرشته نجات 3بیمار شد


اعضای بدن پرستار ساوجی که به‌دلیل سانحه رانندگی دچار مرگ مغزی شده بود به بیماران نیازمند اهدا شد تا او پس از مرگ نیز نجات‌بخش بیماران باشد.
به‌گزارش همشهری، عصر روز پانزدهم فروردین ماه ۱۴۰۱ یک دستگاه خودروی ال90 و یک تریلی در آزادراه ساوه - تهران با یکدیگر به‌شدت تصادف کردند. دقایقی پس از این حادثه گروه‌های امداد و نجات راهی محل حادثه شدند و امدادرسانی به حادثه‌دیدگان آغاز شد. سرنشینان خودروی ال90 راضیه مروتی از پرستاران بخش جراحی بیمارستان شهید مدرس ساوه و مادرش بودند که مادر او به‌علت شدت جراحات وارده در همان دقایق اولیه جانش را از دست داد، اما او بعد از انجام اقدامات اولیه به سرعت به بیمارستان شهید مدرس ساوه منتقل شد و در حالی که شرایط وخیمی داشت، کادر پزشکی همه تلاش خود را برای نجاتش انجام دادند، اما او دچار مرگ مغزی شد. محمود کریمی، سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه در این‌باره گفت: این پرستار فداکار از همان ابتدا دچار خونریزی مغزی شده بود و با وجود مراقبت‌های درمانی با بروز علائم مرگ مغزی و پس از تشخیص و تأیید توسط پزشکان متخصص، دچار مرگ مغزی شد که بنا بر وصیت وی و رضایت خانواده‌اش، پیکر او برای اهدای عضو به بیمارستان امام‌خمینی‌ تهران منتقل شد. او در ادامه گفت: پس از انجام بررسی‌های دقیق پزشکی ۲کلیه و کبد این پرستار ایثارگر به 3 بیمار نیازمند اهدا شد. کریمی در ادامه گفت: این پرستار خوشنام و تلاشگر بخش جراحی بیمارستان شهید مدرس ساوه در ایام پیک شدید کرونا، دوشادوش سایر مدافعان سلامت در دفاع از سلامت مردم و درمان بیماران کرونایی، پا به پای دیگر همکارانش در بیمارستان فعال بود و پس از مرگ مغزی نیز قرار است به بیماران دیگر حیات دوباره‌ای بخشد.

دستگیری عامل اصلی سرقت نافرجام طلافروشی در شوش 
عامل اصلی سرقت مسلحانه از طلافروشی در شهرستان شوش، یک ماه پس از این حادثه توسط پلیس دستگیر شد.
به‌گزارش همشهری، این سرقت مسلحانه اسفندماه سال1400 در یک طلافروشی در شهرستان شوش اتفاق افتاد. در این سرقت 3سارق نقابدار که مسلح بودند وارد طلافروشی شده و قصد سرقت داشتند، اما وقتی با مقاومت مرد طلافروش مواجه شدند، با نیمه‌کاره گذاشتن نقشه سرقت‌شان پا به فرار گذاشتند. هرچند این سرقت چند هفته قبل اتفاق افتاده بود، اما در روزهای گذشته فیلم مربوط به دوربین‌های مداربسته طلافروشی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. آنطور که در این فیلم مشخص است سارقان بعد از مقاومت صاحب طلافروشی بدون شلیک حتی یک گلوله گریختند. از آن زمان پلیس تحقیقات گسترده‌ای را برای شناسایی سارقان آغاز کرده بود که سرانجام این تلاش‌ها به نتیجه رسید و سرکرده اصلی این باند دستگیر شد. سرهنگ روح‌الله یاری‌زاده، فرمانده انتظامی شوش در این‌باره گفت: به‌دنبال یک فقره سرقت نافرجام از یک باب مغازه طلافروشی در اسفند سال گذشته، موضوع به‌صورت ویژه در دستورکار مأموران پلیس قرار گرفت. مأموران پلیس با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی و شگردهای خاص پلیسی موفق به شناسایی عامل اصلی این سرقت نافرجام شدند که پس از هماهنگی با مقام قضایی در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه او را در مخفیگاهش دستگیر کردند. فرمانده انتظامی شهرستان شوش ادامه داد: شاکی پرونده و شاهدان حاضر در محل وقوع سرقت متهم اصلی را شناسایی کرده‌اند و تحقیقات برای دستگیری سایر متهمان ادامه دارد.

سارقان صیفی‌جات، رسوا شدند
انتشار تصاویر حمله 5جوان به کامیون‌های حمل صیفی‌جات در مرز شلمچه، رسوایی بزرگی برای آنها به ‌بار آورد و باعث دستگیری‌شان شد.
به‌گزارش همشهری، چند روز قبل انتشار تصاویر سرقت از کامیون‌های حمل صیفی‌جات در مرز شلمچه سر و صدای زیادی در شبکه‌های اجتماعی به پا کرد. این تصاویر چند پسر جوان را نشان می‌داد که به بار کامیون‌ها دستبرد زده و میوه و صیفی‌جات را سرقت کرده و به‌خودروی خود که یک پژو پارس بود منتقل می‌کنند. این تصاویر بازتاب گسترده‌ای داشت و کاربران خواستار برخورد با سارقان شدند. در چنین شرایطی بود که تحقیقات پلیس در این‌باره آغاز شد تا اینکه دادستان خرمشهر از دستگیری سارقان خبر داد. فاخر باوی گفت: به‌دنبال انتشار تصاویری از سرقت در مرز شلمچه از کامیون‌های باری سبزی و صیفی‌جات، دستورات قضایی برای شناسایی و دستگیری متهمان صادر شد تا اینکه 5نفر متهم در این خصوص دستگیر و برای تکمیل تحقیقات تحویل پلیس آگاهی شدند. به‌گفته وی، خودروی پژوی مورد استفاده در این سرقت‌ها نیز کشف و توقیف شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید