• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
شنبه 20 فروردین 1401
کد مطلب : 157538
+
-

مردم مسافرت را به سینما رفتن ترجیح دادند

مدیر پردیس سینمایی مگامال درباره اکران نوروزی امسال و استقبال مردم از فیلم‌‎ها گفت: اکران نوروزی سال۱۴۰۱ نسبت به 2سال گذشته یعنی ۹۹ و ۱۴۰۰، بهتر و ایده‌آل‌تر بوده است، اما اگر بخواهیم امسال را با 2سال۹۷و۹۸ مقایسه کنیم قطعا استقبال مردم کمتر بوده است. 
به گزارش ایلنا، محمد قنبری ادامه داد: میزان حضور مردم در سینماها هم 2دلیل مشخص دارد؛ اول اینکه با وجود واکسیناسیون گسترده اما همچنان بخشی از مردم از حضور در فضای بسته مثل سینما وحشت دارند و به‌خاطر همین به سینما نمی‌آیند که فیلم ببینند. دوم هم مربوط به حجم سفرهای امسال است، بعد از 2سال که مردم مسافرت نرفتند، به سفر رفتند و این یعنی آنها سفر رفتن را به سینما رفتن ترجیح دادند.
مدیر پردیس سینمایی مگامال در مورد سخنان رئیس سازمان سینمایی در مورد اینکه به‌زودی امکان بلیت‌فروشی برای سینماها از سینما تیکت گرفته خواهد شد، گفت: معمولا فروش ما ۹۰درصد اینترنتی و ۱۰درصد حضوری است و از این ۹۰درصد، ۹۵درصد به سینما تیکت و باقی به گیشه7 و ایران‌تیک اختصاص دارد. 
وی ادامه داد: حذف این سامانه فروش بلیت با توجه به نفوذش در جامعه، تأثیر فراوانی در فروش سینماها خواهد داشت و با توجه به تجربه ۱۰ساله سینما تیکت که در این سال‌ها به کمک سینما آمده است و جلوی بسیاری از بحران‌ها و مشکلات را گرفته است، حذف این سامانه اتفاق و تصمیم درستی نیست.

   نمایشگاه «شهر رمضان» 
نمایشگاه خوشنویسی «شهر رمضان» با مضامین قرآنی در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) برگزار شد.
به گزارش همشهری، به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، نمایشگاه خوشنویسی با مضامین قرآنی با عنوان «شهر رمضان» شامل ۶۵ اثر متعلق به گنجینه موزه هنرهای دینی امام علی(ع) به نمایش درآمد. بیشتر این آثار به قلم استاد علی شیرازی نوشته شده که همگی شامل آیات قرآن کریم است که در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است. همزمان با این رویداد، ۲ نمایشگاه با عنوان «علی قرآن ناطق» آثار معرق و خاتم استاد مرتضی آتش پنجه و نمایشگاه نقاشی قهوه خانه‌ای «بهار خیالی نگاری» نیز در موزه دایر است.

این خبر را به اشتراک بگذارید